MotoGP 2016: Zmiany w regulaminie technicznym - Motogen.pl

Na posiedzeniu komisji byli obecni Carmelo Ezpeleta (Dorna), Ignacio Verneda (FIM), Herve Poncharal (IRTA) i Takano Tsubouchi (MSMA), a także Javier Alonso (Dorna) i Mike Trimby (IRTA).

Moto3 – podwozia
Lista części wpływających na osiągi zostanie zwiększona o chłodnice, wymienniki ciepła i airboxy.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa teamy i producenci będą mogli redukować objętość tylko w przypadku owiewek i siedziska. Pozostałe części muszą pozostać w fabrycznych dla nich rozmiarach.

Pozostałe części podwozia, poza czujnikami oraz częściami wymienionymi jako wpływające na osiągi, mogą być wymieniane przez team lub producenta bez konieczności starania się o homologację.

Punkt 2.6.4.i mówiący o częściach wpływających na ustawienia nie będzie już obowiązywał i zostanie wykreślony.

Moto3 – czujniki
W celu zwiększenia oszczędności producenci będą mogli włączyć do cennika czujniki od różnych dostawców.

Moto3 – skrzynie biegów
Maksymalna liczba współczynników przełożeń dla pierwszego biegu zostanie zwiększona z dwóch do trzech.

Moto3 – silniki dla zawodników startujących z dziką kartą
W celu zwiększenia szans na start przy zachowaniu rozsądnych kosztów, zawodnicy startujący z dziką kartą mogą używać silników z lat 2014 i 2015.

Wszystkie klasy – spojlery na owiewkach
W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkie spojlery będące integralną częścią owiewek muszą posiadać krawędzie o promieniu co najmniej 2,5mm.

MotoGP – dostawca opon
Oficjalny dostawca opon przez cały czas jest również właścicielem opon dostarczanych do teamów. Teamy muszą za każdym razem zwracać opony do dostawcy po zakońćzeniu rundy lub testów.

Autor: Wojciech Grzesiak