MotoGP 2016: Zmiany w regulaminie - obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach - Motogen.pl

 

Szybki restart wyścigu klasy MotoGP
W związku z nowymi przepisami dotyczącymi szybkiego restartu wyścigu pojawiły się wątpliwości, że ekipy mogą mieć problem z bezpiecznym dotankowaniem zbiornika paliwa, kiedy restart odbywa się na pełnym dystansie. W związku z tym, jeżeli wyścig zostanie przerwany po mniej niż trzech okrążeniach, to restart odbędzie się na dystansie skróconym o jedno okrążenie.

Homologowanie i dostawy nadwozi klasy Moto3
W przypadku zgłoszenia przez producenta nadwozia z dozwolonymi ulepszeniami, części muszą być dostępne w liczbie wystarczającej do zaopatrzenia w nie pozostałych teamów korzystających z nadwozi danego producenta.

Czujniki ciśnienia w oponach w klasie MotoGP
Z dniem 20 maja wchodzi obowiązek korzystania przez ekipy MotoGP z czujników ciśnienia w oponach. Pierwszą rundą, podczas której będzie obowiązywał ten przepis ma być Grand Prix Włoch. Mamy tylko nadzieję, że nie będą one służyły wyłącznie do obarczania teamów winą za wybuchające lub rozpadające się opony.

Autor: Wojciech Grzesiak