MotocyklExpo 2007 - zapraszamy! - Motogen.pl
W dniach 23-25 marca 2007r. już po raz drugi odbędą się targi motocykli i skuterów MOTOCYKLEXPO, których organizatorem jest firma Motoroni systematycznie dążąca do stworzenia profesjonalnej, cyklicznej imprezy targowo – wystawienniczej. Lokalizacja na terenie warszawskich Hal Expo XXI przy ulicy Prądzyńskiego 12/14 – (zapewniająca komfortowe warunki zarówno wystawcom jak i zwiedzającym) jest jednym z elementów gwarancji wysokiego poziomu imprezy. Podobnie jak objęcie jej patronatem medialnym przez miesięcznik „Motocykl", oraz współpraca przy organizacji z ludźmi od lat działającymi w branży motocyklowej.

Dodatkową atrakcję zeszłorocznego MOTOCYKLEXPO 2006 stanowił konkurs Custom Bike, gdzie o laury walczyły firmy tuningowe. Już pierwszy rzut oka na „maszyny marzeń" pozwalał dostrzec, że w Polsce wychodzimy poza amatorski, garażowy tuning, prezentując maszyny dojrzałe zarówno pod względem stylistycznym jak i technicznym. Swoje „bolidy" prezentowały także teamy sportowe.

Tych wszystkich elementów nie zabraknie i w tym roku – druga edycja MOTOCYKLEXPO 2007 przypada na 23-25 marca. Czego można oczekiwać? O tym najlepiej przekonać się na własne oczy, jednak na pewno będzie bardziej nasycona atrakcjami i większa – już dziś rezerwacje dokonane przez wystawców przekraczają 8000 metrów kwadratowych! Poza „żelaznym repertuarem" czyli motocyklowymi nowościami, akcesoriami, osprzętem, ubiorami zaprezentują się teamy motocyklowe np. Kawasaki, Ducati, WSM Reading Team.

Na widzów głosujących w konkursie Custom Bike, czeka do wygrania skuter Magnus. Prawdziwych fanów motocykli nie trzeba przekonywać, że warto się pojawić, przygotować do sezonu, spotkać znajomych i „zobaczyć co się dzieje". A o tym co się będzie działo, można dowiedzieć się bezpośrednio z aktualizowanych na bieżąco stron www.motocyklexpo.pl

– SPORT – Fanów sportów motocyklowych z pewnością zelektryzuje możliwość obejrzenia z bliska motocykli znanych do tej pory tylko z telewizyjnych relacji:

Suzuki – zaprezentuje wyścigowe motocykle GSX-R1000 Alstare Corona oraz GSV-R, które brały udział w ubiegłorocznych Mistrzostwach świata Superbike oraz Moto GP.

Honda – pokaże RCV211V, wyścigową maszynę, na której Hayden zdobył w tym roku mistrzostwo MOTO GP. Z pewnością zainteresowanie wzbudzą też dwa inne motocykle – CBR 600 CREATIVE HONDA RACING TEAM. Adepci wyścigów będą mieli okazję poznać premierową CBR 125 – model, na którym wystartują uczestnicy pucharu CBR 125 CUP.

– CUSTOM BIKE – jak zwykle zostanie rozegrany konkurs wśród rodzimych tunerów. Tu dla odmiany będzie można podziwiać maszyny ociekające chromem i błyszczące inwencją ich twórców. Porozmawiać z konstruktorami, wymienić doświadczenia, „podpatrzeć" interesujące rozwiązania. Wśród widzów oddających głos na którąś z maszyn zostanie wylosowany skuter Magnus.

– EXTREME MOTO – zbliżający się majowy Turniej Extremalnych Sportów Motocyklowych znajdzie swe odzwierciedlenie na Motocykl Expo.. Będzie można spotkać Bartka Ogłazę, oraz zawodników freestylu ulicznego.

Prezentacja i premiery
Honda przygotowała na Motocykl Expo sporo premier swoich najnowszych motocykli, jak np.:
XL 1000V – Premiera w Polsce
XL 125V – Premiera w Polsce
TRX 420 – Premiera w Polsce
TRX 420 – Premiera w Polsce
VT 750C – Premiera w Polsce
Zobaczymy też nie mniej interesujące, nowe wersje stanowiące rozwiniecie znanych już modeli jak np. Hornet.

Kawasaki
Zaprezentuje przedstawicieli wszystkich klas, przecinaki, nakedy, choppery i off road. Trzy premiery i kilka nowości.

GTR 1400 – Premiera w Polsce
KLX 450 – Premiera w Polsce
KFX 450 – Premiera w Polsce
ZX6R- Nowość
KLE650- Nowość
VN900CUSTOM – Nowość

Yamaha na EXPO
Zaprezentowana będzie prawie cała oferta motocykli skuterów oraz pojazdów ATV. Zespół Yamaha przygotowuje wiele niespodzianek i atrakcji. Yamaha zaprezentuje wszystkie nowe modele od znanej już polskim motocyklistom YZF-R1 poprzez XVS1300 Midnight Star, XJR 1300 aż po najnowszy model WR450F. Ciekawostkami na targach EXPO będą dwa zupełnie nowe modele Yamaha – YBR 250 oraz skuter o pojemności 50cc Giggle. Modele te dostępne będą w sprzedaży dopiero od następnego sezonu.

Ciekawą prezentację będzie miał firmowy projekt wyścigowy – Wólczanka Yamaha Cup. Będzie można dowiedzieć się więcej na temat samego projektu jak i startów oraz organizacji pucharu w roku 2007.

Yamaha YBR250 – jest modelem będącym kontynuacją i wersją rozwojową znanego YBR125.

Skuter Yamaha Giggle to zupełna nowość łącząca wielkomiejski styl oraz całkowicie nową konstrukcję silnika. Dodatkową atrakcją będzie całe miasteczko quadowe, w którym Yamaha zaprezentuje całą swoja ofertę pojazdów ATV. Jako nowość zaprezentowana zostanie Yamaha Wolverine 350.
Więcej informacji na stronie www.yamaha-motor.pl

Yamaha YZF-R1
Na rok 2007 legendarna R1 została uzbrojona w wiele rewolucyjnych systemów jak np.: sprzęgło antypoślizgowe – to technologia prosto z toru wyścigowego, zapewniająca płynniejszą redukcję biegów, pozwalając na szybsze wejścia w zakręty. YCCT – przepustnica sterowania elektronicznie, sprawdzona w ostatniej wersji R6 oraz w MOTO GP M1, dostarczająca optymalną moc. System YCCA – komputerowo sterowany układ dolotowym uruchamiany za pomocą silnika elektrycznego kontrolujący nastawne „lejki" dolotowe. Układ ten podnosi moc i zwiększa wydajność w całym zakresie obrotów. Stworzony do wyścigów silnik wyposażony w tytanowe zawory o długim skoku i zupełnie nową 16 zaworową głowicę.

XVS1300A Midnight Star
Cruiser Yamaha XVS1300A Midnight Star reprezentuje całkowicie nowe połączenie stylu cruisera z nowoczesną technologią silnika i zawieszenia.. Posiada sylwetkę wzorowaną na Amerykańskich maszynach z lat 30-tych.

Suzuki
Na pewno najnowszy GSXR 1000 zwróci uwagę miłośników ostrej jazdy. Kolejna wersja tej legendarnej wręcz maszyny, jak zwykle nie sprawi zawodu.
GSXR 1000 Nowość
Bandit 650S Nowość
Bandit 1250 S
Burgman 400

Dotychczasowe, legendarne już chłodzone powietrzem i olejem Bandity 600 i 1200 doczekały się po latach zupełnie nowych, spełniających normy Euro 3 silników. Obecnie powiększone do pojemności odpowiednio 650 i 1250 nowe jednostki zasilane są wtryskiem paliwa i chłodzone cieczą, co znacznie wpłynie na szybkość nagrzewania silnika oraz zredukuje poziom hałasu. Poza tym dzięki zastosowaniu wtrysku paliwa poprawie ulegnie kultura pracy oraz osiągi nowych Banditów. Dotychczasowe moce silników osiągane będą obecnie w jeszcze niższych zakresach obrotowych. Skrzynia biegów w obu modelach jest obecnie sześciostopniowa oraz obsługiwana hydraulicznym sprzęgłem.

BMW
Spośród produktów tej marki warto zwrócić szczególna uwagę na trzy najnowsze modele:

– G650 X Challenge z zupełnie nowej serii jednocylindrowców, lekkie stopy niska masa sprawiają, że przy mocy 55 KM dysponuje niezłymi parametrami jezdnymi.

– R 1200R – jest następcą R 1150 R. Silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3 dysponuje mocą 109 KM oraz 115 Nm momentu obrotowego. Dostępny z najnowszym typem ABS-u wraz pierwszymi na świecie Systemem Kontroli Trakcji ASC i Czujnikiem Ciśnienia Opon RDC.

– K 1200 R Sport – Nowy K 1200 R Sport to motocykl dla pasjonatów sportowych doznań. Jest on rozwinięciem najmocniejszego naked bike’a świata, modelu K 1200 R. Moc 163 KM i moment obrotowy 127 Nm. Przyspieszenie 2,9 sekundy do 100 km/h Elektroniczna Regulacja Zawieszenia ESA, najnowszy ABS, pierwszy raz zastosowane na świecie System Kontroli Trakcji ASC i Kontroli Ciśnienia Opon RDC.

Jedną z większych atrakcji będzie szosowy Quad osadzony na niskoprofilowych, szerokich oponach napędzany dwucylindrowym boxerem, prawdziwe monstrum mogące dostarczyć motocyklistom nieznanych dotąd wrażeń.

Triumph
Na pewno będziemy mogli podziwiać Rocketa, Daytone 675 i długo oczekiwanego najnowszego Tigera 1050. 120 KM w lekkiej, aluminiowej ramie i napęd znany np. ze Speed Tripla, trzycylindrowa rzędowa trójka sprawiają, że jest to sprzęt diametralnie odbiegający od poprzednika, parametrami, designem i przede wszystkim charakterem.

Harley-Davidson
Przewidywani są przedstawiciele wszystkich „rodzin": Dyna, Softail, Touring, Sportster, V Rod

Modele Harleya-Davidsona na 2007 rok przeszły gruntowne zmiany i modyfikacje. Od poprzedników odróżniają je przede wszystkim zespoły napędowe. Oczywiście nadal jest to klasyczna, dwucylindrowa V-ka, gdyż wg słów Billa Davidsona � silniki w tym układzie cylindrów zawsze będą podstawą motocykli Harley-Davidson. Nowe jednostki napędowe Twin Cam 96 zasilające rodziny Softail, Dyna i Touring mają pojemność skokową zwiększoną do 1584 ccm. Wszystkie modele zostały wyposażone w elektroniczny, sekwencyjny wtrysk paliwa (ESPFI) spełniający obowiązujące normy dotyczące emisji spalin. �Aktywny� i regulowany jest także układ wydechowy. Nowa, sześciobiegowa skrzynia przekładniowa pozwala na optymalne wykorzystanie parametrów silnika, znacznie żwawszego niż w poprzednich modelach. Dodatkowo, teraz można podróżować z silnikiem pracującym na niższych obrotach (w czasie jazdy autostradowej o 11 procent) co ma niebagatelne znaczenie dla komfortu jazdy. Dużo lżej pracujące sprzęgło pozwala zapomnieć wzmocniony włóknami węglowymi pas napędowy. Nowy system alarmowy nie wymaga już odszukiwania i naciskania przycisków na pilocie, aktywuje i dezaktywuje się sam (po zbliżeniu bąd� oddaleniu kierowcy, mającego przy sobie czujnik).

Rodzina VRSC liczy teraz cztery modele – do wszystkich trafił powiększony zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litra, podobnie jak nowe, niezawodne hamulce marki Brembo. Silniki o ostrych parametrach umieszczono w długich, nisko poprowadzony liniach tworzących agresywną sylwetkę VRSC. Nic dziwnego, inspiracją powstania tej rodziny były doświadczenia zdobyte w wyścigach motocyklowych. Chłodzone cieczą silniki V-Twin Revolution o kącie rozchylenia cylindrów 60 stopni wyposażono w czterozaworowe głowice z umieszczonymi w nich wałkami rozrządu. O ostrym charakterze tych maszyn świadczy czerwona linia zaznaczona na obrotomierzu przy poziomie 9000 obr/min. W zależności od modelu, jednostki napędowe generują moment obrotowy od 105 do 116 Nm i moc od 117 do 123 KM.

Moto Guzzi
W tym roku wśród nowości warto zwrócić szczególną uwagę na model 1200 Norge bazujący na Brevie 1100 o pojemności silnika zwiększonej do 1130 ccm i mocy 90KM. Norge to motocykl przeznaczony dla turystów ceniących komfort. Podstawowy model 1200T jest wyposażony w ABS, 1200GT dodatkowo ma na standardzie zintegrowane kufry i podgrzewane manetki, 1200GTL to w standardzie wszystko, czyli zintegrowana owiewka, ABS, regulowana szyba, kufry, kufer centralny i GPS.

Nie zabraknie też innych szlachetnych włoskich marek jak np. MV AGUSTA czy Ducati.

Ducati
Nowość firmy Ducati. Firma Probike nowy importer tej marki zapowiada, że jest duża szansa iż będziemy mogli zobaczyć nawet model 1098 S.

GG-Quad
GG-Quad to całkiem nowa kategoria produktu – jest to pojazd czterokołowy o charakterze motocyklowym. łączy w sobie właściwości super sportowego samochodu wraz z doznaniami jazdy na motocyklu. Produkowany jest w Szwajcarii przy użyciu obrabiarek CNC w większości z aluminium używanego w lotnictwie. Całość jest składana ręcznie zgodnie z preferencjami klienta. Pojazd zapewnia niesamowitą stabilność, aktywne dynamicznie podwozie utrzymuje wszystkie cztery koła na drodze nawet podczas bardzo ostrego zakrętu przy dużej prędkości. Mocne hamulce o większym potencjale niż jest potrzebny gwarantują znacznie szybsze zatrzymanie się pojazdu. – Ten ogromny potencjał bezpieczeństwa podnosi przyjemność z jazdy. Do napędu tego dzieła sztuki posłużył silnik BMW o pojemności 1130 cm3 zapewniający około 100 KM i 98 Nm. GG przyspiesza w niespełna 5 s do 100 km/h, a osiągnięcie 200 km/h nie stanowi problemu. Biorąc pod uwagę, że pojazd jest składany ręcznie ze Szwajcarską precyzję cena nie powinna wydawać się wygórowana – jest to 37 220 Euro. Dla wymagających klientów istnieje bogata lista wyposażenia dodatkowego. Więcej informacji na http://www.gg-quad.pl

Akcesoria
Premiery najnowszych strojów motocyklowych, kasków i wszystkiego co niezbędne do jazdy motocyklem. Na pewno warto zwrócić uwagę na dodatkowy osprzęt pozwalający na dotarcie do celu podróży, łatwo, szybko i przyjemnie jak np.:

GARMIN Zumo 5xx – pierwsze urządzenie zaprojektowane wyłącznie z myślą o motocyklistach. Zumo jest wytrzymały na wibracje i ma paliwo i wodoszczelną obudowę, odporną na działanie promieniowania UV. 3.5 calowy ekran dotykowy, z dodatkową klawiaturą, możliwy do obsługi nawet w rękawicach Moduł Bluetooth, odtwarzacz plików mp3. W czasie jazdy urządzenie rejestruje ślad podróży, dzięki czemu istnieje możliwość wymiany tras z innymi użytkownikami zumo (za pomocą karty SD).