Dokładnie dwa lata temu testowaliśmy dla Was pierwszą wersję modelu Knox Aegis. Żółw okazał się nie tylko bardzo wygodny i przemyślany, ale przede wszystkim bezpieczny, o czym miałem okazję przekonać się osobiście podczas dość potężnej gleby. Producent jednak nie spoczął na laurach i na sezon 2014 postanowił nieco odświeżyć swój flagowy protektor pleców. Czy okaże się lepszy od poprzednika?
Bycie przysłowiowym „szarakiem" daje poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny, wszak społeczeństwo rzadko kieruje na nas swoją uwagę. Przez życie przechodzimy praktycznie niezauważeni.
Dwanaście lat temu Suzuki pokazało światu pierwszego DL 1000 (nazywanego również V-Stromem), i chyba nie ma wśród motocyklistów osoby, która nie kojarzyłaby jego charakterystycznej sylwetki. Niestety galopujące normy emisji spalin pozbawiły Suzuki reprezentanta w klasie dużych, turystycznych enduro, a mały, choć bez wątpienia genialny, V-Strom 650 nie był motocyklem, w który mierzyłby ktoś, kto potrzebował nieco więcej emocji, a do tego chciałby podróżować z pasażerem.
Kilka dni temu udaliśmy się do Rzymu na prezentację najnowszego dziecka od Piaggio. Prawdę mówiąc, byliśmy bardzo ciekawi, czy nowy model Vespy, o dość wojowniczo brzmiącej nazwie „Sprint”, zaskoczy nas czymś nowym. Będzie rewolucją, czy ewolucją? Czy Piaggio zdecyduje się na zmianę wizerunku skutera, który jest z nami od 46 lat? Czy najbardziej rozpoznawalny skuter wszech czasów otrzyma nowe szaty, czy jednak pozostanie takim, jaki jest z nami od 1968 roku?
Nie od dziś wiadomo, że czyste i surowe linie motocykli podobają się nie tylko motocyklistom, ale również „zwykłym” ludziom. Pozostawiony na chodniku muscle bike zawsze przyciąga gapiów, jednak jeśli samotnie stoi ascetyczny, malowany na czarny mat bobber, to wiadomo, że mamy do czynienia z czymś o niepowtarzalnym charakterze stworzonym dla człowieka, który nie lubi niknąć w tłumie.
Nie od dziś wiadomo, że czyste i surowe linie motocykli podobają się nie tylko motocyklistom, ale również „zwykłym” ludziom. Pozostawiony na chodniku mescle bike zawsze przyciąga gapiów, jednak jeśli samotnie stoi bobber na „sztywnym” tyle, to wiadomo, że mamy do czynienia z czymś o niepowtarzalnym charakterze stworzonym dla człowieka, który nie lubi niknąć w tłumie. Mając to na względzie Yamaha nie mogła pozostać bierna, i na 2014 rok przygotowała nowość w gamie swoich cruiserów – XV 950 Bolt. Jak się sprawuje nowe dziecko producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni, mieliśmy okazję przekonać się w trakcie naszego testu.
Pamiętacie zażartą walkę sportów toczącą się przez co najmniej dekadę? Po latach wykańczającej walki i zmiany generacji co dwa lata, oblężenie przeniosło się do segmentu adventure, dając żywot wielu dopracowanym konstrukcjom dla miłośników długodystansowej turystyki w każdym terenie. Przełom sezonów 2013/2014 stał pod znakiem premier mocarnych naked-bike`ów, czyli sprzętów, wydawać by się mogło, mało racjonalnych jeżeli chodzi o dzisiejsze wciąż kryzysowe lub w zależności od nastrojów post kryzysowe podejście do budowy motocykli.
Pomarańczowa czterysta pięćdziesiątka jest przedstawicielem motocykli typu hard enduro, jest także jednym z topowych modeli marki KTM, zaprojektowanym przez inżynierów z Mattighofen do ostrej jazdy. Czy pod wizerunkiem bezkompromisowej, wielkopojemnościowej maszyny kryje się drugie spokojne „ja”?
Według prawa Murphyego jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda. A co może pójść nie tak w chwili kiedy trafiamy na słoneczną Teneryfę, a przed hotelem czeka 20 nowiutkich Ducati Monster 1200? Może na przykład przyjść burza...
Jakiś czas temu mieliśmy okazję testować maksiskuter od tajwańskiego Kymco. Model K-XCT 300i okazał się nie tylko bardzo przyjazny i ekonomiczny, ale w tym wszystkim potrafił zagwarantować sporo frajdy z jazdy. Mimo to posiadał kilka drobnych wad, które wynikały z dwóch powodów: zbyt dużej swobody projektantów w podejściu to kwestii ergonomii oraz zamknięcia sporego, jak na skuter, silnika w niewielkiej budzie.
Motocykliści coraz częściej poszukują rozwiązań, które w jakiś sposób ułatwią i uprzyjemnią podróżowanie, a w przypadku jazdy w grupie, również komunikację między sobą. Jednym ze sposobów na to jest zestaw „głośnomówiący” montowany w kasku.
Tak po prawdzie, to czekałem na ten motocykl bardziej niż na okres byłej i nie mogłem się doczekać kiedy wreszcie go dostanę. Następca, czy też rozwinięcie kultowej już „Małpki” - małego rekreacyjnego motocykla opartego na kółkach od taczki produkowanego przez Hondę od 1963 roku, miał być dla mnie prawdziwym powrotem do dzieciństwa.