Testy Moto - Strona 51 z 98 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Testy Moto

Yamaha YZF-R3 – sportowy sznyt i dobre osiągi - zdjęcie
Yamaha YZF-R3 – sportowy sznyt i dobre osiągi
W tej klasie w ostatnich latach widzimy pewne ożywienie. To bardzo dobrze, bo w pewnym momencie w ofercie niektórych producentów alternatywą dla dychawicznych 125 były tylko sześćsetki. Teraz mieliśmy okazję sprawdzić jedną z najmocniejszych przedstawicielek kategorii A2: dwucylindrową trzysetkę Yamaha YZF-R3.
MV Agusta Brutale 800 – mocna, piękna i na wskroś włoska - zdjęcie
MV Agusta Brutale 800 – mocna, piękna i na wskroś włoska
Opisywanie tego motocykla to niewdzięczna rola. Z dziennikarskiego punktu widzenia lepiej jest, przynajmniej dla mnie, opisywać maszyny, które nie do końca nam się podobają, przez co zdecydowanie łatwiej jest odnaleźć w nich wady i niedociągnięcia. A niestety MV Agusta Brutale od wielu lat stoi niemal na szczycie listy motocykli, które chciałbym mieć w swoim garażu. Oczywiście męskie ego i kompleksy anatomiczne naturalnie predestynują mnie do zachwycania się najmocniejszą i największą wersją włoskiego brutala, niemniej z niemałą ekscytacją podszedłem do sprawdzenia „średniaka” ze stajni MV Agusta, czyli modelu Brutale 800.
Honda CBR650F – sportowiec do codziennych dojazdów - zdjęcie
Honda CBR650F – sportowiec do codziennych dojazdów
Czy próbowaliście przeciskać się w korku motocyklem sportowym? Mimo iż uwielbiam wszelkie „szlifierki”, podróż nimi przez zakorkowaną Warszawę zawsze wzbudzała chęć dokonania mordu. Na osobach odpowiedzialnych za stan nawierzchni, innych użytkownikach ruchu czy konstruktorach, którzy wymusili półleżącą pozycję niesprzyjającą odwracaniu głowy podczas obserwacji otoczenia. Także twardo zestrojone zawieszenie było powodem utraty jakiejkolwiek chęci jazdy. Osób takich jak ja musiało być więcej, Honda bowiem zaprezentowała motocykl, który - mimo że wygląda na pojazd sportowy - całkiem sprawnie radzi sobie w mieście. Przedstawiamy Hondę CBR650F.
Honda MSX 125, Kawasaki AX 125 Athlete i Suzuki Van Van 125 – porównanie - zdjęcie
Honda MSX 125, Kawasaki AX 125 Athlete i Suzuki Van Van 125 – porównanie
Zeszły sezon dzięki zmianom umożliwiającym prowadzenie jednośladów o pojemności do 125 cm³ z prawem jazdy kat. B, upłynął nam w sporej mierze na poruszaniu się chyba wszystkim, co w tej pojemności oferuje rynek. Postanowiliśmy więc sprawdzić w bezpośrednim starciu trzy motocykle, które najbardziej przypadły nam do gustu a jednocześnie wyróżniały się spośród innych. To Honda MSX 125, Kawasaki AX 125 Athlete i Suzuki Van Van 125.
Honda NM4 Vultus – „Space-cruiser” - zdjęcie
Honda NM4 Vultus – „Space-cruiser”
Telefon od Naczelnego z informacją, że mamy do odebrania Hondę NM4 Vultus był mi nawet na rękę; samochód w naprawie, a termin odbioru zgrywał się z oddaniem Hondy MSX125, używanej do testu porównawczego najbardziej odjazdowych „stodwudziestekpiątek". Kiedy jednak zobaczyłem zdjęcia byłem przerażony. Opinie typu "pojazd Batmana", "Transformer", "Pojazd Luke'a Skywalkera" wzbudzały wręcz odrazę; nie ma bowiem rzeczy, która bardziej działa mi na nerwy niż klimaty science fiction, zwłaszcza kiedy w tle słyszę muzykę spacesynth.
Rękawice Shima GT-1 – komfortowo i przystępnie cenowo - zdjęcie
Rękawice Shima GT-1 – komfortowo i przystępnie cenowo
Do redakcyjnego laboratorium trafiły Shimy GT-1, występujące w wersji damskiej i męskiej rękawice turystyczne w konkurencyjnej cenie. Po trzech miesiącach intensywnego testu możemy Wam przedstawić ich słabe i mocne strony. Szczegóły poniżej.
BMW R1200R – „dzieło sztuki użytkowej” - zdjęcie
BMW R1200R – „dzieło sztuki użytkowej”
Stojąc rozglądam się: przede mną strzeliste skały, piach, kaktusy i czarna wstęga krętej drogi. Otoczenie w słońcu wygląda jakbym był częścią filmu, którego obraz nakręcono w sepii, fabuła oscyluje w okolicach westernu i horroru, a wrażenie niepokoju dopełnia truchło rozjechanego węża. Na szczęście miejsce, w którym się znajduję, to jeden z fotostopów podczas pierwszych jazd testowych nowego wcielenia boksera BMW w klasie naked - R1200R.
Kawasaki Z750 – streetfighter na sterydach [test motocykla używanego] - zdjęcie
Kawasaki Z750 – streetfighter na sterydach [test motocykla używanego]
Kiedy go zobaczyłem po raz pierwszy kilka lat temu, od razu stwierdziłem, że o lata wyprzedził swoją epokę. Ostre linie, odkryty silnik, goła rama, agresywne owiewki i niewielki reflektor komponujący się świetnie z ogonem w kształcie grotu sprawiały, że – wśród ówczesnych motocykli – wyglądał jak rottweiler w klatce z pinczerkami. A jak dziś prezentuje się blisko dziesięcioletni Kawasaki Z750?
Elektryczny KTM Freeride E SX vs Freeride 350 – potyczka w wolnym stylu - zdjęcie
Elektryczny KTM Freeride E SX vs Freeride 350 – potyczka w wolnym stylu
Temperatura za oknem nie sprzyja jeździe na motocyklu i nawet w offroadzie ciężko jest wytrzymać dłużej niż parę okrążeń na torze. Jednak gdy KTM zaprosił naszą redakcję na testy elektrycznego Freeride’a, nie mogłem odmówić. Byłem bardzo ciekaw, jak elektryczna crossówka wypadnie w porównaniu ze swoją spalinową wersją KTM Freeride 350.
Honda VFR800 – Deja vu - zdjęcie
Honda VFR800 – Deja vu
Kiedy usłyszałem, że do redakcji trafi kolejne wcielenie najdłużej produkowanego i uważanego za jednego z najlepszych i charakterystycznych modeli Hondy, czyli model VFR800, ucieszyłem się, że trafi do mnie. Wszak na samym początku motocyklowej przygody byłem szczęśliwym posiadaczem VFR, kilka generacji starszej, o pojemności 750 cm³.