Jeden z najszybszych motocyklowych SUV-ów świata w tym roku doczekał się kolejnej modernizacji. Czy nowy Ducati Multistrada 1200 okaże się godnym następcą pogromcy Pikes Peak?
Szymon Dziawer
Na prezentacji w Holandii jeździłem prototypowym modelem Harleya-Davidsona. Projekt LiveWire to pierwszy elektryczny motocykl tej marki. Na razie istnieje tylko 40 sztuk tych maszyn, które objechały już sporą część Świata, a w Holandii kończą swoją europejską podróż. Następnym przystankiem ma być Kanada.
Przetestowaliśmy Yamahę Nmax na przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Jest to elegancki, dobrze wykonany skuter ze średnio-wysokiej półki cenowej. Za niewiele ponad 12 tysięcy otrzymujemy solidne wykonanie, świetną trakcję, ciekawy design oraz co najważniejsze - pod kątem naszego testu – dynamiczny silnik. Zobaczcie, ile na maksa wyciśniesz z Nmaxa. Przed Wami kolejna odsłona cyklu „Jak one przyśpieszają”.
Yamaha MT-09 była jednym z najciekawszych motocykli zaprezentowanych w 2013 r. Agresywny, nowoczesny motocykl łączący cechy nakeda i fabrycznego streetfightera. Z agresywnym, trzycylindrowym silnikiem, świetnymi hamulcami, rozbudowaną elektroniką, niewielką masą i korzystną ceną – MT-09 szybko stał się hitem sprzedażowym. A teraz do redakcyjnego garażu trafił pojazd będący czymś na pograniczu kategorii tourer i adventure – fabryczny crossover Yamaha MT-09 Tracer.
Są piękne, mocne i ponętne. Chyba żaden motocyklista nie przejdzie obok ich walorów obojętnie. Za chwilę obnażą przed nami wszystkie swoje wdzięki. Dwie gorące MV Agusta Brutale 800 i 1090 oraz tor. Czy coś jest w stanie przebić taki idealny dzień?
Czy istnieje kask uniwersalny? Takie pytanie często zadają sobie wszyscy lubiący dalekie wyprawy. Czyli większość z Was, co potwierdzają statystyki sprzedaży nowych motocykli. Z tego też powodu przetestowaliśmy Shoei Hornet ADV – kask do jazdy na szosie, świetnie sprawdzający się również w trakcie upalania poza szlakiem. Aby test był bardziej wiarygodny, wsadziliśmy go na głowę Łukasza Kędzierskiego – zawodnika motocrossowego i uczestnika legendarnego rajdu Dakar.
Średni koszt biletu miesięcznego na komunikację miejską w dużych miastach w Polsce to około stu złotych. Wydajesz stówę i codziennie oglądasz smutne twarze wiecznie niezadowolonych współtowarzyszy podróży, stoisz w korkach i tracisz mnóstwo czasu na dojazdy. Tymczasem za porównywalną kwotę możesz przejechać ponad 1000 km, czerpiąc nieograniczoną radość i będąc panem sytuacji – o ile wejdziesz w posiadanie Hondy Wave 110i.
Do redakcyjnego laboratorium trafiła kurtka Retbike Ret Fit z wbudowanym pasem nerkowym. Czy pomysł okazał się trafiony, jakie ma mocne i słabe strony oraz czy jest kolejną pozycją polskiego producenta, którą będziemy polecać – przeczytacie poniżej.
W naszych redakcyjnych testach co tydzień pojawia się jakaś stodwudziestkapiątka. To niesamowite, jak bardzo różnią się dynamiką ich silniki. Dlatego też odpaliliśmy serię filmów „Jak one przyśpieszają”, gdzie będziemy badać, ile poszczególne modele potrzebują, by rozpędzić się do dozwolonej w mieście 50-tki, ile do 80 km/h oraz do setki – o ile w ogóle rozwijają taka prędkość.
XJR jest dla mnie szczególnym motocyklem, bo od niego zaczęła się moja przygoda z naprawdę dużą „Japonią”. Choć od mojego rozstania z poczciwą XJR 1200 minęło piętnaście lat, to za każdym razem kieruję wzrok ku temu modelowi ze szczególnym sentymentem.
Kiedyś królowało przekonanie, że jeśli motocykl ma być sportowy, to jego silnik musi mieć minimum litr pojemności i generować moc grubo przekraczającą sto, sto pięćdziesiąt koni mechanicznych. Dziś coraz częściej rozpoczynający swoją przygodę ze sportowym stylem jazdy wybierają mniejsze pojemności, i słusznie. Są one łatwiejsze w prowadzeniu, zapewnią sporą dawkę adrenaliny, dając się jednocześnie poskromić bez zbytecznego stresu o nader agresywne odkręcenie manetki gazu. Taka jest niewątpliwie tegoroczna nowość Hondy – jednocylindrowa CBR300R, którą mieliśmy okazję przetestować zarówno na torze (Pannonia-Ring), jak i na zatłoczonych warszawskich ulicach.
Do naszej redakcji zawitał nowy kask o podwójnym przeznaczeniu do jazdy enduro i turystyki motocyklowej - Shoei Hornet ADV w grafice Seeker TC-8. Mieliśmy okazję przetestować tę nową konstrukcję na paru ciekawych szlakach.