Testy Moto - Strona 45 z 98 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Testy Moto

Buty Puma V3 Gore-Tex po 80 tysiącach kilometrów - zdjęcie
Buty Puma V3 Gore-Tex po 80 tysiącach kilometrów
Buty Puma V3 Gore-Tex trafiły do mnie lata temu, więc mam duży problem ustalić, kiedy to dokładnie było. Z analizy starych zdjęć wychodzi mi, że mogło to być nawet siedem lat temu. Dlatego powiedzieć, że buty są używane i sprawdzone w różnych warunkach, to trochę mało. Mogę tylko szacować, że przez ten czas mogły pokonać ze mną na motocyklu nawet 80 000 km. Jazda w nich odbywała się w skrajnie różnych warunkach. Od słonecznych i ciepłych zakątków świata, po mroźne, polskie zimy (bo realizując fanaberię całorocznej jazdy motocyklem przez kilka sezonów używałem także tych butów). Spotkanie z wyniszczającą solanką, niskimi temperaturami przez te lata były normą.
Kask Nexx X70 – Portugalczyk na klasyczny motocykl lub gustowny skuter - zdjęcie
Kask Nexx X70 – Portugalczyk na klasyczny motocykl lub gustowny skuter
Z pewnymi obawami podeszliśmy do testów tej dość nowej na naszym rynku marki. Przede wszystkim zmyliła nas nieco prezentacja kasku Nexx X70 w katalogu importera, ponieważ prezentowany był na kobiecej głowie. Kolorystyka też początkowo wydawała się jakaś taka mało męska. Ale kiedy zobaczyliśmy go na żywo, wszelkie obawy minęły.
KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure – wygrać z dziedzictwem - zdjęcie
KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure – wygrać z dziedzictwem
Gdy w 2003 roku, KTM zaprezentował pierwszego Adventure'a 950 (LC8), świat motocyklowy przyklęknął z wrażenia. Rajdowy rodowód nowego sprzętu uwiarygodniony współpracą z Fabrizio Meonim – dwukrotnym tryumfatorem rajdu Dakar – był gwarantem sukcesu rynkowego. Aż 90% części pochodziło z wyczynowego motocykla, dodano tylko wymagane przez homologację drogową części oraz osprzęt. Czy współczesne KTM Adventure określane jako motocykle turystyczno-przygodowe mają jeszcze coś wspólnego ze swoimi przodkami i czy obecnie klient oczekuje aż tak wyczynowych motocykli? Wzięliśmy pod lupę dwa z nich: KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure.
TomTom Rider 400 – pancerna nawigacja motocyklowa - zdjęcie
TomTom Rider 400 – pancerna nawigacja motocyklowa
Dziś praktycznie każdy telefon wyposażony jest w nawigację i mapę, a zegarki potrafią liczyć nasze kroki i zapisywać ścieżkę, którą się poruszamy. Wszystko to dzięki możliwości odbierania sygnału GPS. Nic więc dziwnego, że producenci urządzeń nawigacyjnych ambitnie odświeżają swoją ofertę tak, by klienci nie porzucili ich produktów na rzecz smartfonów. Mieliśmy przyjemność przejechania wielu kilometrów wraz z nową nawigacją motocyklową TomTom Rider 400.
Buty Alpinestars SP-1 – eleganckie i stylowe - zdjęcie
Buty Alpinestars SP-1 – eleganckie i stylowe
Wkładasz je, dobierasz dobrze skrojone jeansy motocyklowe, wrzucasz t-shirt bądź elegancką koszulę i już dobrze wyglądasz. W butach Alpinestars SP-1 możesz śmiało przetrwać cały dzień, czy to w środowisku biznesowym, czy w otoczeniu modnych poszukiwaczy miejskiego stylu.
BMW R100R Scrambler 1994/2014 vs R nineT Cafe 2015 - zdjęcie
BMW R100R Scrambler 1994/2014 vs R nineT Cafe 2015
Dzielą je dwie dekady, ale obecny kształt uzyskały całkiem niedawno. Różnią się koncepcją, ale łączy je pasja tworzenia. Przedstawiamy dwa skrajnie różne sposoby na budowę nietuzinkowego motocykla. Dziś BMW w dwóch smakach: Cafe i Scrambler. Co wam bardziej zasmakuje?
Skórzana kurtka Huntsman Alpinestars – rasowy caferacer styl - zdjęcie
Skórzana kurtka Huntsman Alpinestars – rasowy caferacer styl
Nigdy nie miałem potrzeby posiadania skórzanej motocyklowej kurtki. Wydawało mi się, że skóry zarezerwowane są dla jeźdźców na kolorowych sportowych szlifierkach, bądź mrocznych członków gangów motocyklowych. Czasy się jednak zmieniły, a ja włożyłem Huntsman Alpinestars – czarną stylową kurtkę niemal stworzoną do przemieszczania się na obecnie najmodniejszych w popkulturze motocyklach: caferacerach, customach i scramblerach rozmaitych. I wiecie co? Zastanawiam się, czy nie dałoby się wyjąć z niej protektorów i użytkować na co dzień, poza sezonem motocyklowym, kiedy bary nadal tętnią życiem, a na przysłowiowe „cafe” należałoby przybyć odpowiednio wystylizowanym.
Test kasku: SHARK Vancore – integral dla indywidualistów - zdjęcie
Test kasku: SHARK Vancore – integral dla indywidualistów
Gdybyśmy postawili obok siebie pięć różnych kasków integralnych prawdopodobnie duża część naszych czytelników, na podstawie kształtu skorupy, schematu lakierowania czy otworów wentylacyjnych, byłaby w stanie określić nie tylko producenta, ale i model kasku. Laik, przypuszczalnie odróżni co najwyżej kolory. Czy to oznacza, że motocykliści wybierający kaski zamknięte są skazani na całkowity brak indywidualności? Za sprawą bohatera niniejszego materiału okazuje się, że nie. Przedstawiamy jedynego w swoim rodzaju, kipiącego agresją, niepowtarzalnego Sharka Vancore.
Blokada na tarczę Kovix KD6 – hałaśliwe maleństwo - zdjęcie
Blokada na tarczę Kovix KD6 – hałaśliwe maleństwo
Mała, poręczna i hałaśliwa, tak w skrócie można określić blokadę na tarczę Kovix KD6, która trafiła do naszej redakcji, a wprost z paczki powędrowała jako wyposażenie dodatkowe naszego długodystansowego „skutera śnieżnego” Bartona Falcona 125.
Komplet turystyczny Modeka X-Renegade – sezon zaliczony - zdjęcie
Komplet turystyczny Modeka X-Renegade – sezon zaliczony
Od pojawienia się w naszej redakcji kompletu turystycznej odzieży motocyklowej Modeka X-Renegede minęło już ładnych parę tysięcy kilometrów. Zestaw sprawdza się doskonale, choć na początku nie wzbudzał dużego entuzjazmu.