Do redakcyjnego laboratorium trafił Barton B-Max 125, turystyczny skuter wyposażony w silnik o pojemności 125 ccm. W odniesieniu do ceny (7500 bez złotówki ;-) ) wydaje się wyjątkowo korzystną ofertą. Tylko czy "dobra cena" ma odzwierciedlenie w praktyce? Postanowiliśmy wziąć pod lupę tego sympatycznego Chińczyka...
Radość ma kilka twarzy. Dla jednego będzie to status materialny, drugi woli zwiedzanie świata, ktoś inny będzie się cieszył ze zdrowej, kochającej się rodziny, a osiedlowy żul z codziennej dawki alkoholu. Koncentrując się na tym ostatnim, chcielibyśmy Wam przedstawić trzy setki, które wprowadzają podobnie pozytywny nastrój, co identyczna objętość wyrażona w etanolu - choć tym razem przysłowie "bez litra nie ma jazdy" jest jak najbardziej chybione. Oto kolejna po YZF-R3, testowana w sezonie 2016, trzysetka spod znaku Yamahy. Przedstawiamy MT-03.
Shark Skwal to pierwszy na rynku kask z wbudowanymi diodami LED. Ładujesz je za pomocą kabla USB i jesteś lepiej widoczny. Poza tym nie oszukujmy się - to fajny bajer, którego Ci wszyscy pozazdroszczą.
Tytułowe pytanie jest ulubionym sformułowaniem Polaków. Usłyszycie je od każdego junior brand managera, po wysłaniu mu kosztorysu na jakąkolwiek usługę, od przeciętnego Kowalskiego, który musiał zawitać do zakładu naprawczego ze swoim Fiatem Cinquecento i od przygodnej pani Halinki kupującej truskawki na targu. To pytanie zadają zarówno nabywcy motocykli, jak i księgowi, którzy akceptują finalne wersje modeli wchodzących do sprzedaży. W konsekwencji powstała chińska stodwudziestkapiątka Benyco BR 125 za mniej niż 4 tysiące złotych.
Długofalowe, przemyślane plany strategiczne Yamahy coraz bardziej mi imponują. Po kilku latach produkcji solidnych i poprawnych, ale do bólu bezpłciowych nakedów w postaci FZ8 i XJ6, w 2014 r. zaprezentowano MT-07. To przemyślany, dynamiczny i dający się lubić golas, o niezłych osiągach, prowadzeniu i przystępnej cenie. Rok później MT-07 doczekała się wersji „stunt”, wyposażonej w klatkę bezpieczeństwa i znacznie bardziej agresywną kolorystykę, nazwaną Motocage. Na tym nie koniec. Te same podzespoły (rama, silnik), uzbrojone w bardziej klasyczną „karoserię”, zaowocowały golasem o cechach retro i uczciwej cenie – XSR 700. W segmencie turystyczno-sportowym wciąż jednak była pewna pustka. I tutaj dochodzimy do jednej z najciekawszych maszyn na rynku, czyli Tracera 700, którego właśnie przetestowaliśmy w Dolomitach
Kiedy tylko pojawił się na rynku, od razu dostał przydomek „MultistradaKiller”. BMW S1000XR bazujący na potworze z Monachium, modelu S1000RR został okrzyknięty superbike’m do turystyki.
Czy KTM ucywilizował nieco Super Duke, dokładając mu zestaw kufrów, owiewkę i dopisek „GT”, ale jednocześnie pozbawiając go pazura?
Do redakcyjnego laboratorium trafiły dwie motocyklowe torby tekstylne firmy Canyon, przewidziane do montażu w tylnej części motocykla. Jak U-Bag i Banana Bag, bo tak zostały nazwane, sprawdziły się w naszym teście i komu byśmy je polecili? Przeczytajcie poniżej.
Może nie jest najlżejszy i ciężko zakwalifikować go jako kieszonkowy, ale gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa – mowa oczywiście o blokadzie Abus GRANIT Detecto X Plus 8077 yellow 12KS Black Loop. Możesz jej używać jako łańcucha, bądź blokady na tarczę hamulcową wraz z alarmem.
Spośród producentów motocykli wielu, szczególnie z Azji, odwołuje się nazewnictwem, designem lub filozofią budowy do kultury wschodu. Sprawa zaczyna być bardziej klarowna, jeśli zaczniemy zgłębiać przenikające się sprzeczności owych społeczności. Okazuje się, że to genialna symbioza sztuki, tradycji, samodoskonalenia, dalekosiężnego planowania, cierpliwości, ale i nowoczesności, dynamicznego rozwoju. Wspomniana kultura byłaby jednak niczym, gdyby nie jedno z jej największych osiągnięć, czyli sztuki walki. I z adeptem tych ostatnich kojarzy się testowy motocykl, o dziwo pochodzący z Europy. Przedstawiamy Husqvarnę 701 Supermoto!
„Jak poszły egzaminy? Jak się udała impreza? Ile zdobyłeś punktów w międzyszkolnym konkursie recytatorskim? Średnio? Wiecznie średnio. Ani dobrze, ani źle, po prostu średnio. Historia pamięta zwycięzców i przegranych. Nawet rudych, ale nie średnich”. Do redakcyjnego laboratorium trafiła Yamaha YZF-R3. Motocykl, który całkowicie zaprzecza temu krzywdzącemu stereotypowi. Jesteśmy pewni, że zostanie zapamiętany przez historię. Dlaczego – odpowiedź poniżej.
Pokazałem swojej dziewczynie stojącego w garażu Bartona Classic 125 i zapytałem, na ile go wycenia? Nie dość, że nie zasugerowała grzecznie – jak już się to zdarzało z innymi pojazdami - bym zabrał „to” z jej miejsca parkingowego, to jeszcze odparła bez wahania, że ze 2 dychy. Oddam Ci go za pół ceny w takim razie, a i tak zarobię 50% - odpowiedziałem z uśmiechem. 5190 zł - tyle dokładnie kosztuje, a ile jest naprawdę wart ten chopper na prawo jazdy kategorii B?