Testy Moto - Strona 40 z 98 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Testy Moto

Test motocykla Ducati XDiavel – piękna strona mocy - zdjęcie
Test motocykla Ducati XDiavel – piękna strona mocy
W 2012 r., kiedy Ducati Diavel trafił do sprzedaży, dla producenta rozpoczęła się nowa era. Po raz pierwszy marka z Bolonii zaprezentowała pojazd segmentu power-cruiser. Świat opanowała diavelomania - motocykl pod względem stylistyki był indywidualistą, nie do końca wpisującym się w styl segmentu. Co z tego, skoro osiągi, prowadzenie czy zastosowane komponenty pozycjonowały go w ścisłym czubie swojej kategorii. Całkiem niedawno do salonów sprzedaży trafił kolejny Diavel, bazujący na podobnych komponentach, ale z wyraźnym, customowym (oczywiście w terminologii Ducati) sznytem. Przedstawiamy XDiavela, motocykl który na nowo definiuje słowo "sztuka".
Test nawigacji motocyklowej: Becker Mamba.4 plus – aspiruje! - zdjęcie
Test nawigacji motocyklowej: Becker Mamba.4 plus – aspiruje!
Wszyscy, którzy zgodzili się wziąć udział w mojej mini ankiecie, przyznali zgodnie: jeśli używałeś nawigacji Google, to już nic innego nie zaspokoi twoich potrzeb. Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy da się przynajmniej w satysfakcjonujący sposób dojechać do celu będąc prowadzonym przez nawigację Becker Mamba.4 plus? I zdziwiliśmy się całkiem pozytywnie, bo to urządzenie naprawdę przyjazne motocyklistom.
BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin – ahoj przygodo! - zdjęcie
BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin – ahoj przygodo!
BMW R1200GS - ikona motocykla turystycznego i najlepiej sprzedający się motocykl marki, wpisany w pejzaż większości motocyklowych dróg w Europie. Dla niektórych GS to także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił boga innego, nad GS-a swojego" niektórzy właściciele są ortodoksyjnymi wyznawcami odrzucającymi każdy inny model. Gdybyśmy jednak cofnęli się do lat 90. ubiegłego wieku, BMW R1200GS miało bardzo silnego konkurenta - który po kilkunastu latach wrócił "na salony" w nowej odsłonie. Nie pozostało nam nic innego, jak wziąć pod lupę obecne wcielenie BMW R1200GS oraz jego konkurenta, Hondę CRF1000L Africa Twin i sprawdzić, który z nich lepiej sprawdzi się do turystyki.
Test klocków hamulcowych TRW – czuć różnicę - zdjęcie
Test klocków hamulcowych TRW – czuć różnicę
Niedawno zapowiadaliśmy test klocków hamulcowych TRW – mający odpowiedzieć na pytanie, które klocki warto wybrać do motocykla używanego. Do Kawasaki ZX10R, który wcielił się w rolę redakcyjnego królika doświadczalnego, Lucas-TRW oferuje cztery modele klocków: sinter-street, sinter-track, carbonowe i sinter-carbonowe. Dwa ostatnie - wymagające utrzymania wysokiej temperatury (co przy seryjnych tarczach, oponach i w warunkach ruchu drogowego jest nierealne) – zostały odrzucone.
Triumph Thruxton 1200R – zaskoczenie roku - zdjęcie
Triumph Thruxton 1200R – zaskoczenie roku
Kiedy Triumph poinformował o wprowadzeniu chłodzenia cieczą silników swoich klasyków, byłem mocno zatrwożony. Na szczęście, moje obawy się nie potwierdziły, o czym przekonałem się, gdy testowałem motocykl Triumph Thruxton 1200R.
Test motocykla Yamaha XSR900: zabijaka w stylu retro - zdjęcie
Test motocykla Yamaha XSR900: zabijaka w stylu retro
Szukając kolejnego motocykla, czasami ciężko się na coś zdecydować. Nakedy są zbyt pospolite i niemal identyczne, klasyki mają zbyt mało sportowego ducha, a streetfightery nadto radykalną stylistykę... Yamaha postanowiła wyjść naprzeciw wszystkim tym, dla których naked nie kojarzy się z mangą, klasyk z osiągami i prowadzeniem sprzed stu lat, a streetfighter z wieczorną patologią na ulicach. Przedstawiamy fabrycznego freestylera czerpiącego garściami z wymienionych grup motocykli. Nostalgiczny streetfighter, klasyczny naked, agresywny klasyk. Każdy opis będzie prawidłowy. Oto Yamaha XSR900!
Test motocykla Honda CB500X – redefinicja UJM - zdjęcie
Test motocykla Honda CB500X – redefinicja UJM
Symbol CB w połączeniu z marką Honda to ikona motocykla popularnego, uniwersalnego, ekonomicznego i dynamicznego. Typowy przedstawiciel serii CB od początku łączył zalety większości segmentów rynku; umożliwiał poruszanie się w lekkim terenie, brylował w mieście, zapewniał wygodną podróż dwóm osobom, a jego osiągi nie odbiegały od motocykli sportowych podobnej pojemności na tyle, żeby wspólna jazda była katorgą. Seria CB, jak żadna inna wśród japońskich producentów zapracowała na określenie UJM (Universal Japanese Motorcycle). Czy piąte dziesięciolecie produkcji jednośladów z tym oznaczeniem wnosi coś nowego w filozofię budowy motocykla uniwersalnego? Postanowiliśmy to sprawdzić tym bardziej, że do redakcyjnego laboratorium właśnie trafiła Honda CB500X.
Harley-Davidson Dyna Low Rider S – „ZŁY” - zdjęcie
Harley-Davidson Dyna Low Rider S – „ZŁY”
Kiedy kilka lat temu przeczytałem powieść Leopolda Tyrmanda "Zły"- byłem zauroczony opisami klimatów powojennej Warszawy oraz tytułowym bohaterem rozprawiającym się z grupami przestępczymi. Jego metody działania były specyficzne: pojawiał się znikąd, działał wyjątkowo szybko i skutecznie, a potem znikał, zanim cokolwiek zauważono. Nie jestem pewien, czy motocykl, który trafił do redakcyjnego laboratorium, we wspomnianej powieści umieściłbym w roli przestępców czy ścigającego ich "Złego". Oto Harley-Davidson Low Rider S...
Keeway RKS 125 – pomoc domowa - zdjęcie
Keeway RKS 125 – pomoc domowa
Keeway RKS 125 jest jednym z dziesiątek uniwersalnych golasów o pojemności 125 ccm. Komu byśmy polecili, jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony tego sympatycznego pojazdu klasy "entry level"?! Szczegóły poniżej...