KTM to marka kojarząca się głównie z offroadem, choć pomarańczowi wyjechali na asfalt już przecież w ubiegłym wieku. Jednym z pierwszych austriackich pogromców czarnych wstęg był model Duke. Choć od jego premiery minęło prawie ćwierć wieku, nazwa ta wciąż elektryzuje. Poznajcie najmłodszego, ale nie najmniejszego, członka książęcej rodziny, czyli model KTM Duke 790.
Recepty na budowę motocykla typu naked z zacięciem sportowym są generalnie dwie. Producenci mogą zbudować pojazd od podstaw, posiłkując się jedynie sportową, często kilku lub kilkunastoletnią jednostką napędową z przecinaka lub też... obrać sporta z owiewek, dać mu szeroką kierownicę i nazwać go inaczej niż swojego protoplastę. Właśnie na taką łatwiznę poszli ludzie z Aprili przy budowie Tuono V4 1100 Factory. Czy aby jednak na pewno można nazwać to łatwizną?
Do redakcyjnego laboratorium trafił flagowy model marki Moto Guzzi – California 1400 Touring. To pojazd, który jest spadkobiercą historii, rozpoczynającej się od policyjnego zamówienia z Los Angeles w 1970 roku. Ma zatem długą historię – postaramy się odpowiedzieć, czy jej kolejny rozdział zaczyna nudzić, czy jest coraz bardziej wciągający...
Do redakcyjnego laboratorium trafił maxiskuter z cechami turystycznymi o wyjątkowo obiecującej cenie. Sprawdzamy jego dobre i słabe punkty, a także relację ceny do wartości użytkowej. Oto SYM Maxsym 600i.
Każdy motocyklista chyba marzył o tym, żeby mieć w przydomowym ogródku cysternę z paliwem, albo kartę kredytową bez żadnego limitu, którą można byłoby przeznaczyć na tankowanie swojego motocykla. Jeszcze jakiś czas temu nikt by nie pomyślał, że te marzenia mogą okazać się tak bardzo nietrafne... Poznajcie BMW C Evolution, czyli skuter elektryczny, którym na stację benzynową pojedziecie tylko wtedy, gdy będziecie mieli ochotę na hotdoga.
Firma Moto Guzzi od lat zna i stosuje receptę, na produkcję zrównoważonych, dobrych motocykli utrzymanych w klasycznym stylu. V9 Roamer został przyrządzony według sprawdzonej receptury, w której nie ma miejsca na błędy, ale też nie dopuszcza się eksperymentów.
Do tej pory udało mi się unikać testowania motocykli w deszczu. Fakt, zdarzało się zmoknąć na sprzęcie, ale 100% testu w deszczu? Tego jeszcze nie było. Jak w tak trudnych warunkach sprawdził się włoski naked – Aprilia Shiver 900?
Niektóre testowane przez nas motocykle są mentalnie proste i stosunkowo łatwo je zaklasyfikować. Służą do przemieszczania się pomiędzy pizzerią a klientami. Inne mają lśnić chromem, jeszcze inne nawijać kilometry w wielkiej turystyce. Nie można także zapomnieć o tych, które kręcą najlepsze czasy na torze. Bohater niniejszego testu jest trudny do zakwalifikowania do którejkolwiek z grup. Ma dwie osobowości, mentalne rozdwojenie jaźni i to chyba najbardziej nam się spodobało w bohaterze poniższego testu, Harley Davidsonie Fat Bob z silnikiem 114 cali.
Do redakcyjnego laboratorium trafił wyjątkowy pojazd - zaimponował nam prowadzeniem, rozwiązaniami, jakością a przede wszystkim ceną, w odniesieniu do oferowanych zalet. Czy warto kupić Benelli Leoncino 500, bo o nim mowa? Już odpowiadamy...
Yamaha Tracer 900 powstała w 2015 roku jako uniwersalny motocykl sportowo-turystyczny. Okazało się, że producent trafił w dziesiątkę w gusta Europejczyków, przynajmniej w gusta 35 tysięcy z nich, którzy przez ostatnie trzy lata weszli w posiadanie nowego Tracera 900. Motocykl ten był tak dobry, że wydawałoby się niemożliwym coś w nim poprawiać – przecież nie zmienia się wygrywającego konia... A jednak, włodarze Yamahy stwierdzili, że trzy lata bez zmian to wystarczający okres i postanowili ulepszyć swojego sportowego turystę. Poznajcie Yamahę Tracer 900 i 900 GT na rok 2018.
Niektóre maxi skutery są paskudne, inne brzydkie, jeszcze inne słabo się prowadzą albo są zupełnie niepraktyczne. Bohater poniższego testu na szczęście nie posiada żadnej z wymienionych wad - a do tego naprawdę da się lubić. Oto Yamaha XMAX 400 - maxiskuter o cechach sportowo-turystycznych.
KTM, austriacka, pomarańczowa marka w tym sezonie zaprezentowała zupełnie nowego Freeride. Tak się szczęśliwie składa, że ten sympatyczny pojazd trafił w moje ręce. Postanowiłem go dokładnie przetestować, oczywiście w klimacie enduro! Do czego nadaje się KTM Freeride 250F? Odpowiedź znajdziecie w poniższym tekście!