Nie od dziś wiadomo, że czyste i surowe linie motocykli podobają się nie tylko motocyklistom, ale również „zwykłym” ludziom. Pozostawiony na chodniku mescle bike zawsze przyciąga gapiów, jednak jeśli samotnie stoi bobber na „sztywnym” tyle, to wiadomo, że mamy do czynienia z czymś o niepowtarzalnym charakterze stworzonym dla człowieka, który nie lubi niknąć w tłumie. Mając to na względzie Yamaha nie mogła pozostać bierna, i na 2014 rok przygotowała nowość w gamie swoich cruiserów – XV 950 Bolt. Jak się sprawuje nowe dziecko producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni, mieliśmy okazję przekonać się w trakcie naszego testu.
Pamiętacie zażartą walkę sportów toczącą się przez co najmniej dekadę? Po latach wykańczającej walki i zmiany generacji co dwa lata, oblężenie przeniosło się do segmentu adventure, dając żywot wielu dopracowanym konstrukcjom dla miłośników długodystansowej turystyki w każdym terenie. Przełom sezonów 2013/2014 stał pod znakiem premier mocarnych naked-bike`ów, czyli sprzętów, wydawać by się mogło, mało racjonalnych jeżeli chodzi o dzisiejsze wciąż kryzysowe lub w zależności od nastrojów post kryzysowe podejście do budowy motocykli.
Pomarańczowa czterysta pięćdziesiątka jest przedstawicielem motocykli typu hard enduro, jest także jednym z topowych modeli marki KTM, zaprojektowanym przez inżynierów z Mattighofen do ostrej jazdy. Czy pod wizerunkiem bezkompromisowej, wielkopojemnościowej maszyny kryje się drugie spokojne „ja”?
Według prawa Murphyego jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda. A co może pójść nie tak w chwili kiedy trafiamy na słoneczną Teneryfę, a przed hotelem czeka 20 nowiutkich Ducati Monster 1200? Może na przykład przyjść burza...
Jakiś czas temu mieliśmy okazję testować maksiskuter od tajwańskiego Kymco. Model K-XCT 300i okazał się nie tylko bardzo przyjazny i ekonomiczny, ale w tym wszystkim potrafił zagwarantować sporo frajdy z jazdy. Mimo to posiadał kilka drobnych wad, które wynikały z dwóch powodów: zbyt dużej swobody projektantów w podejściu to kwestii ergonomii oraz zamknięcia sporego, jak na skuter, silnika w niewielkiej budzie.
Motocykliści coraz częściej poszukują rozwiązań, które w jakiś sposób ułatwią i uprzyjemnią podróżowanie, a w przypadku jazdy w grupie, również komunikację między sobą. Jednym ze sposobów na to jest zestaw „głośnomówiący” montowany w kasku.
Tak po prawdzie, to czekałem na ten motocykl bardziej niż na okres byłej i nie mogłem się doczekać kiedy wreszcie go dostanę. Następca, czy też rozwinięcie kultowej już „Małpki” - małego rekreacyjnego motocykla opartego na kółkach od taczki produkowanego przez Hondę od 1963 roku, miał być dla mnie prawdziwym powrotem do dzieciństwa.
Do redakcyjnego garażu trafił Harley-Davidson Tri Glide; trójkołowiec zbudowany na bazie luksusowej serii turystycznej producenta z Milwaukee.
Szukaliście rękawic na lato, ale nie chcieliście przy tym tracić poczucia bezpieczeństwa? Ixon ma na to rozwiązanie: model RS Flip HP łączy w sobie cechy przewiewnej, letniej rękawicy i produktu dedykowanego do sportu.
Shark to francuski producent kasków, który cieszy się dużym powodzeniem na naszym rynku. Gama modeli jest bardzo szeroka. Do naszego laboratorium trafił najniższy z modeli kasków integralnych, czyli S600. Co ma do zaoferowania kask za niecałe 500 pln ?
Kiedy na żywo zobaczyłem Junaka M16 w pełnej krasie pomyślałem: "No, ładne cacko".Softailowa rama (!), drag barowa kierownica, ciekawe wzory lakierowania, estetyczne aluminiowe felgi o rozmiarach typowych dla wzorowego choppera, silnik 350 ccm - nawiązujący pojemnością do historycznego Junaka, a wszystko to okraszone rozsądną porcją chromowanych dodatków. Dlla mnie - bomba.
W ubiegłym roku testowaliśmy F800R - połączenie nakeda i streetfightera o niebanalnej stylistyce i dużej spontaniczności. Nie tak dawno do redakcji trafił motocykl będący jego stylistycznym przeciwieństwem. Obudowany, skromny klon wspomnianego F800R – BMW F800GT. Ostatnie dwie litery oznaczenia sugerują predyspozycje do dalszych tras i znacznie bardziej powściągliwy charakter. A jaki jest naprawdę?