Kiedy zobaczyłem zdjęcia Indiana Chief Vintage, pierwsze wrażenia były specyficzne - „nawet ładny retro-cruiser, ale frędzle wokół siedzenia i sakw bym pourywał”. Kilka miesięcy później do redakcyjnego garażu trafił dokładnie ten sam model. Czy w trakcie testu dokonaliśmy „dekapitacji” wspomnianych frędzli? Jaki jest nowy Indian? Czy był w stanie udźwignąć prestiż i dawną świetność marki? Już odpowiadamy!
Kiedy w zeszłym roku zaprezentowano kolejne wcielenie motocykla, będącego ikoną i synonimem kategorii turystyczne enduro, byliśmy świeżo po teście tej grupy pojazdów. Wówczas BMW nieźle wypadało w kategoriach, ale wytknęliśmy GS-owi starzejącą się konstrukcję, pewne niedostatki ergonomii, a także fakt, iż na tle konkurencji coraz trudniej utrzymać się GS-em w czołówce jadących podczas przejazdu po utwardzonych nawierzchniach.
Dojazdy do pracy, szybki wypad do knajpy lub na zakupy - zapewne niejeden z Was zastanawiał się jakie spodnie założyć do jazdy w pogodne dni. Co zrobić żeby nie brać ze sobą spodni na przebranie, być zabezpieczonym w razie upadku i jednocześnie czuć się komfortowo siedząc za biurkiem w pracy, w pizzerii, czy też szukając nowej koszuli w galerii handlowej?
Od pewnego czasu redakcja Motogen przeprowadza test długodystansowy Kymco Downtown 300, uniwersalnego skutera o pojemności 300 ccm. Obecnie wynik na liczniku przekroczył 2200 km, zdążyliśmy też dokonać pierwszego serwisu (po 1500 km), w czasie którego poza wymianą oleju oraz okresową kontrolą, nie zaszła potrzeba naprawy żadnego z podzespołów. W jaki sposób przebiega eksploatacja Kymczaka? Na pewno nie ma łatwo, chyba najprościej będzie, jak opiszę typowy dzień dla Downtowna
Od tego roku do walki o klienta w segmencie ubrań tekstylnych premium dołączyła holenderska marka DANE. Póki co jest to wciąż mało znany na naszym rynku producent, ale za jego obecność odpowiedzialna jest ta sama firma, która z olbrzymim sukcesem prowadzi markę Modeka. Czy doświadczenie importera w połączeniu z produktem wysokiej jakości odniesie na naszym rynku sukces?
Nie wchodząc w szczegóły, przedostatni odcinek testu długodystansowego Junaka 804 przypadł do napisania mojej skromnej osobie. Czasu było niezwykle mało, a na dokładkę nie miałem wcześniej z tym modelem żadnych kontaktów. Od pewnego czasu chodziło mi po głowie pytanie: jak sprawdzi się skuter „pięćdziesiątka” podczas pokonywania dalszych odległości? W czasie weekendu wziąłem silne środki uspokajające i na wszelki wypadek poprosiłem brata o oczekiwanie w pogotowiu na telefon.
Od czasu prezentacji, Suzuki Hayabusa stała się ikoną. Ikoną kosmicznych osiągów, dynamiki, która do dziś budzi uznanie, niebywałej elastyczności, świetnej aerodynamiki, czy niebanalnej stylistyki. Lata mijały, a zasadnicza koncepcja i rozwiązania techniczne, pozostawały niemal bez zmian, nie licząc face-liftingu z 2008 r.
W ofercie każdego producenta znajduje się przynajmniej kilka modeli, które można nazwać multifunkcyjnymi, hybrydowymi, uniwersalnymi, czy po prostu na każdą pogodę. I nie ma się co dziwić, ponieważ cieszą się największą popularnością wśród motocyklistów, ze względu na możliwość ich zastosowania właściwie w każdych warunkach pogodowych. Do naszego laboratorium trafił komplet Tacoma, czyli najwyższy model tegorocznej kolekcji od Modeki.
Przeglądając ofertę dostępnych plecaków na motocykl człowiek może odnieść wrażenie, że producenci próbują z motocyklisty zrobić wielbłąda. Gigantyczne plastikowe skorupy, aerodynamiczne garby i pojemności godne pomieszczenia całej szafy i żelazka, aby na miejscu to jeszcze wszystko wyprasować. A co jeśli chcemy po prostu zarzucić prosty plecak bez szmerów-bajerów, wrzucić tam kilka NAPRAWDĘ ważnych rzeczy i pojechać przed siebie?
Czy nowe wcielenie Super Ténéré 1200 okaże się jeszcze lepsze niż poprzedni model? Czy nowe, aktywne zawieszenie oraz nieco zmieniona obsługa trafią w gusta potencjalnych użytkowników?
Tradycja zobowiązuje. Harley-Davidson to pewnego rodzaju ewenement; już dawno zaprzestał wyścigu technologicznego oraz pogoni za osiągami. Kiedy inni producenci prześcigają się w pomysłach jakimi nowymi rozwiązaniami przyciągnąć klientów, Harley wrzuca kilka detali produkowanych „x” lat temu, dodaje atrakcyjne malowanie, opis w katalogu i nowy model gotowy. Dotychczas wszelkie modernizacje i rewolucyjne zmiany ograniczały się do aktualizacji jednostki napędowej i dowolnej konfiguracji elementów stylistycznych leżących na półkach w magazynie firmy.
Tradycja zobowiązuje. Harley-Davidson to pewnego rodzaju ewenement; już dawno zaprzestał wyścigu technologicznego oraz pogoni za osiągami. Kiedy inni producenci prześcigają się w pomysłach jakimi nowymi rozwiązaniami przyciągnąć klientów, Harley wrzuca kilka detali produkowanych „x” lat temu, dodaje atrakcyjne malowanie, opis w katalogu i nowy model gotowy. Dotychczas wszelkie modernizacje i rewolucyjne zmiany ograniczały się do aktualizacji jednostki napędowej i dowolnej konfiguracji elementów stylistycznych leżących na półkach w magazynie firmy.