Na pierwszy rzut oka pomysł zestawienia ze sobą dwóch par gogli tego samego producenta może wydawać się dziwny. W końcu te modele niewiele różnią się między sobą, więc co tu porównywać? Po przeanalizowaniu tematu doszliśmy jednak do wniosku, że to może wcale nie jest zły pomysł.
Do redakcyjnego laboratorium trafił Lazer Corsica, kask modułowy ze średniego przedziału cenowego. Jak sprawdził się podczas jazdy w różnych warunkach, jakie są jego mocne i słabe strony oraz czy uważamy go za dobrą propozycję, przeczytacie poniżej.
Kiedy w zeszłym roku przeprowadzaliśmy test MT-09, zachwytom nie było końca; świetnie prowadząca się, z charakterem, osiągami, pazurem i w dumpingowej cenie. Poprzeczka została podniesiona wysoko, zatem zaprojektowanie mniejszej siostry było jeszcze trudniejsze. Po pierwsze, musi być łatwiejsza do prowadzenia przez mniej doświadczonych kierowców, po drugie, porównywalnie wszechstronna jak konkurencja, a po trzecie, za pomocą osiągów, atrakcyjnej ceny i efektownej stylizacji nie może zepsuć dobrego imienia serii MT. Czy Yamaha spełniła te oczekiwania? Odpowiedź poniżej.
Model Crossfire 2 jest najwyższym modelem w off-roadowej ofercie Sidi. Pierwsza generacja Crossfier'ów była bez wątpienia fenomenalna i zyskała wielu wiernych fanów. Pytanie brzmi: czy inżynierom z Sidi wbrew przysłowiu, że „lepsze jest wrogiem dobrego” udało się udoskonalić ten topowy model?
Kiedy Yamaha zapowiedziała reaktywację modelu SR 400, oszalałem z radości. Zapowiadał się prawdziwy powrót legendy. Niecierpliwie czekałem na pierwsze egzemplarze, które miały pojawić się w naszych salonach dealerskich. A na wieść, że będę ujeżdżał egzemplarz testowy, rozpocząłem dziki taniec radości. Kluczyki do SR szarpnąłem z rąk RedNacza, jak Jehowy klamkę, okraczyłem sztukę i wruuum! Skok na kopniak i silnik zapufał wesoło.
Testów tańszych kasków ciąg dalszy. Tym razem otrzymaliśmy do sprawdzenia nowość na rok 2014 od firmy Rocc, o nic niemówiącej nazwie modelu: 481. Kask kosztuje 469 zł, zatem można umieścić go na półce z napisem „budżetowe”. Jak spisał się podczas użytkowania? Czytajcie poniżej.
Jakub Olkowski
Przy okazji kilku testów (Super 8, Downtown 300, GT 300i, Xciting) na pewno zadawaliście sobie pytanie, czym jest Kymco? Co to za firma? Czy to najtańsze produkty z Chin, Korei, a może wymysł samego szatana?! Przyznam szczerze, że zapytani motocykliści zwykle okazywali się niekompetentni aby precyzyjnie odpowiedzieć na ww. pytanie dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam tego… jak się okazało, tajwańskiego producenta.
Ewolucja następuje w każdej dziedzinie. Nauka, budownictwo, ogólnie pojęty przemysł – cały czas zauważalny jest wszechobecny rozwój i propozycje nowych rozwiązań.
Street Glide’a testowaliśmy w 2012r. Wówczas był nowością, a w redakcyjnej pamięci zapisał się, jako jeden z pierwszych motocykli spod znaku „krzyczącego orła”, który naprawdę dobrze się prowadził. W 2014r Harley postanowił odświeżyć swojego fabrycznego baggera – co z tego wyszło, przedstawiamy poniżej.
Do redakcyjnego laboratorium trafiły buty SHIMA RSX6, czyli męski model o sportowo-turystycznych aspiracjach. Test odbył się w zróżnicowanych warunkach pogodowych (z naciskiem na upalną i słoneczną aurę), w czasie których kilkakrotnie natknęliśmy się na oberwanie chmury. Shimy brały również udział w gonitwie po torach: na poznańskim podczas Speed Day oraz w Radomiu w trakcie Shell Suzuki Moto Szkoły. Jak wypadły? Szczegóły poniżej.
Jakiś czas temu austriacki KTM przejął upadającą Husqvarnę, co entuzjastów żółto-niebieskiej marki podzieliło na dwa obozy. Jedni cieszyli się, że marka o szwedzkich korzeniach ma szansę wrócić do czasów świetności, a drudzy stanowczo stwierdzili, że jest to już koniec Husqvarny.
Do redakcyjnego laboratorium trafił kask Seca Raptor. To budżetowy kask integralny, oferujący bogate wyposażenie seryjne. Czy jest on dojrzałą, przemyślaną i dobrze wykonaną konstrukcją, czy może jedynym wykładnikiem jego jakości jest cena? Kilka tygodni użytkowania w zróżnicowanych warunkach pogodowych pozwoliło nam odkryć mocne i słabe strony Raptora. Szczegóły poniżej.