Pamiętacie zażartą walkę sportów toczącą się przez co najmniej dekadę? Po latach wykańczającej walki i zmiany generacji co dwa lata, oblężenie przeniosło się do segmentu adventure, dając żywot wielu dopracowanym konstrukcjom dla miłośników długodystansowej turystyki w każdym terenie. Przełom sezonów 2013/2014 stał pod znakiem premier mocarnych naked-bike`ów, czyli sprzętów, wydawać by się mogło, mało racjonalnych jeżeli chodzi o dzisiejsze wciąż kryzysowe lub w zależności od nastrojów post kryzysowe podejście do budowy motocykli.
Pomarańczowa czterysta pięćdziesiątka jest przedstawicielem motocykli typu hard enduro, jest także jednym z topowych modeli marki KTM, zaprojektowanym przez inżynierów z Mattighofen do ostrej jazdy. Czy pod wizerunkiem bezkompromisowej, wielkopojemnościowej maszyny kryje się drugie spokojne „ja”?
Według prawa Murphyego jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda. A co może pójść nie tak w chwili kiedy trafiamy na słoneczną Teneryfę, a przed hotelem czeka 20 nowiutkich Ducati Monster 1200? Może na przykład przyjść burza...
Jakiś czas temu mieliśmy okazję testować maksiskuter od tajwańskiego Kymco. Model K-XCT 300i okazał się nie tylko bardzo przyjazny i ekonomiczny, ale w tym wszystkim potrafił zagwarantować sporo frajdy z jazdy. Mimo to posiadał kilka drobnych wad, które wynikały z dwóch powodów: zbyt dużej swobody projektantów w podejściu to kwestii ergonomii oraz zamknięcia sporego, jak na skuter, silnika w niewielkiej budzie.
Motocykliści coraz częściej poszukują rozwiązań, które w jakiś sposób ułatwią i uprzyjemnią podróżowanie, a w przypadku jazdy w grupie, również komunikację między sobą. Jednym ze sposobów na to jest zestaw „głośnomówiący” montowany w kasku.
Tak po prawdzie, to czekałem na ten motocykl bardziej niż na okres byłej i nie mogłem się doczekać kiedy wreszcie go dostanę. Następca, czy też rozwinięcie kultowej już „Małpki” - małego rekreacyjnego motocykla opartego na kółkach od taczki produkowanego przez Hondę od 1963 roku, miał być dla mnie prawdziwym powrotem do dzieciństwa.
Do redakcyjnego garażu trafił Harley-Davidson Tri Glide; trójkołowiec zbudowany na bazie luksusowej serii turystycznej producenta z Milwaukee.
Szukaliście rękawic na lato, ale nie chcieliście przy tym tracić poczucia bezpieczeństwa? Ixon ma na to rozwiązanie: model RS Flip HP łączy w sobie cechy przewiewnej, letniej rękawicy i produktu dedykowanego do sportu.
Shark to francuski producent kasków, który cieszy się dużym powodzeniem na naszym rynku. Gama modeli jest bardzo szeroka. Do naszego laboratorium trafił najniższy z modeli kasków integralnych, czyli S600. Co ma do zaoferowania kask za niecałe 500 pln ?
Kiedy na żywo zobaczyłem Junaka M16 w pełnej krasie pomyślałem: "No, ładne cacko".Softailowa rama (!), drag barowa kierownica, ciekawe wzory lakierowania, estetyczne aluminiowe felgi o rozmiarach typowych dla wzorowego choppera, silnik 350 ccm - nawiązujący pojemnością do historycznego Junaka, a wszystko to okraszone rozsądną porcją chromowanych dodatków. Dlla mnie - bomba.
W ubiegłym roku testowaliśmy F800R - połączenie nakeda i streetfightera o niebanalnej stylistyce i dużej spontaniczności. Nie tak dawno do redakcji trafił motocykl będący jego stylistycznym przeciwieństwem. Obudowany, skromny klon wspomnianego F800R – BMW F800GT. Ostatnie dwie litery oznaczenia sugerują predyspozycje do dalszych tras i znacznie bardziej powściągliwy charakter. A jaki jest naprawdę?
"Kim jesteś?" - to pytanie zadawała brytyjska grupa The Who w 1978 roku na swoim ósmym albumie studyjnym. To pytanie również zadawali sobie chyba wszyscy, którzy pierwszy raz ujrzeli Gold Wing F6B.