Do redakcyjnego laboratorium trafiły Shimy GT-1, występujące w wersji damskiej i męskiej rękawice turystyczne w konkurencyjnej cenie. Po trzech miesiącach intensywnego testu możemy Wam przedstawić ich słabe i mocne strony. Szczegóły poniżej.
Stojąc rozglądam się: przede mną strzeliste skały, piach, kaktusy i czarna wstęga krętej drogi. Otoczenie w słońcu wygląda jakbym był częścią filmu, którego obraz nakręcono w sepii, fabuła oscyluje w okolicach westernu i horroru, a wrażenie niepokoju dopełnia truchło rozjechanego węża. Na szczęście miejsce, w którym się znajduję, to jeden z fotostopów podczas pierwszych jazd testowych nowego wcielenia boksera BMW w klasie naked - R1200R.
Kiedy go zobaczyłem po raz pierwszy kilka lat temu, od razu stwierdziłem, że o lata wyprzedził swoją epokę. Ostre linie, odkryty silnik, goła rama, agresywne owiewki i niewielki reflektor komponujący się świetnie z ogonem w kształcie grotu sprawiały, że – wśród ówczesnych motocykli – wyglądał jak rottweiler w klatce z pinczerkami. A jak dziś prezentuje się blisko dziesięcioletni Kawasaki Z750?
Temperatura za oknem nie sprzyja jeździe na motocyklu i nawet w offroadzie ciężko jest wytrzymać dłużej niż parę okrążeń na torze. Jednak gdy KTM zaprosił naszą redakcję na testy elektrycznego Freeride’a, nie mogłem odmówić. Byłem bardzo ciekaw, jak elektryczna crossówka wypadnie w porównaniu ze swoją spalinową wersją KTM Freeride 350.
Kiedy usłyszałem, że do redakcji trafi kolejne wcielenie najdłużej produkowanego i uważanego za jednego z najlepszych i charakterystycznych modeli Hondy, czyli model VFR800, ucieszyłem się, że trafi do mnie. Wszak na samym początku motocyklowej przygody byłem szczęśliwym posiadaczem VFR, kilka generacji starszej, o pojemności 750 cm³.
W październiku prezentowaliśmy Wam kamizelki Helite, które wyróżnia to, że są jedną wielką poduszką powietrzną. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie przetestowali tego rozwiązania na własnej skórze.
Shark Vision-R doczekał się drugiej generacji, która zbiera świetne opinie motocyklistów z całego świata. Series 2 to nie tylko poprawiony wygląd, ale również lepsza wygoda i bezpieczeństwo.
„Wszystko, co dobre, szybko się kończy” – ta prosta, rzekłbym ludowa, prawda idealnie podsumowuje test długodystansowy Kymco Downtown 300i ABS. Ale zanim postawimy przysłowiową kropkę nad „i” chcielibyśmy przypomnieć, jak przebiegał test, do czego wykorzystywaliśmy „Kymczaka” oraz czy sprawił nam kłopoty.
W 2012 roku miałem okazję testować ówczesną nowość na rynku dalekobieżnych, szosowych maszyn turystycznych – BMW K1600 GTL. Pod wieloma względami flagowiec bawarskiego koncernu mnie urzekł, a pod wieloma rozczarował sprawiając, że ogólny bilans wyszedł na zero. Dosiadając go w tym sezonie byłem ciekaw, czy pewne mankamenty, które wówczas mnie drażniły, ulepszono i czy Niemcy zmienili w K 1600GTL coś więcej niż to, co widać na pierwszy rzut oka.
Yamaha produkuje nie tylko motocykle, skutery i quady, ale również skutery wodne. Sprawdziliśmy, jak wygląda szaleństwo na wodzie z produktami spod znaku trzech kamertonów. Był morza szum, był ptaków śpiew i było sporo zabawy, a to wszystko w malowniczej Francji.
Rękawice Alpinestars SP-8 są pozycjonowane jako produkt do jazdy sportowo-turystycznej. Jak sprawdzają się w swoim naturalnym środowisku?
Z obuwiem sportowym jest jak z samochodem specjalizowanym: nadaje się tylko do konkretnych zadań, a każda próba zmiany założeń konstruktorów może skończyć się mniejszymi lub większymi problemami. Dlaczego o tym wspominam? Do naszego laboratorium trafiły Alpinestars SMX Plus - buty, które w założeniu miały być tańszą, nieco bardziej cywilną alternatywą modelu Supertech-R. Obuwiem, które ma być przede wszystkim na tor, ale kiedy będzie potrzeba również do „cywilnej” jazdy. Jak zatem spisuje się druga generacja SMXów?