Gdy w sierpniu 2014 r. zmieniły się przepisy, posiadacze praw jazdy kategorii B zaczęli wreszcie myśleć o legalnej przesiadce na motocykl. Producenci natomiast zaczęli opracowywać modele małych jednośladów, które mogłyby najwierniej oddać wrażenia z jazdy rasową maszyną. Yamaha MT-125 niczego nie udaje, to motocykl z krwi i kości. Chcesz go. Wiemy to. Tylko czy możesz go mieć?
Do redakcyjnego laboratorium trafił Charger R, zmodyfikowana wersja popularnego plecaka firmy Alpinestars. Czy w dobie toreb na bak lub tylne siedzenie, pająków i kufrów, tradycyjny plecak ma jeszcze sens?
Pierwszy raz potrzebę zakupu motocyklowych jeansów odkryłem zaraz po rozpoczęciu motocyklowej kariery, czyli jakieś 7 lat temu. Pozyskałem wówczas nawet na nie finansowanie - od rodziców, którzy uznali, że będzie to świetny urodzinowy prezent. Zainkasowałem fundusze, ale idąc do sklepu po spodnie wdepnąłem do kumpla, który akurat sprzedawał komplet prawie niezdartych opon torowych... Jakoś sobie radziłem w tekstylnych, ciepłych spodniach przez kilka kolejnych sezonów. Nową potrzebę poczułem jakoś dopiero w zeszłe wakacje wkładając Ixon Sawyer – stylowe jeansy, w których bez problemu ogarniesz cały dzień.
Buty Puma V3 Gore-Tex trafiły do mnie lata temu, więc mam duży problem ustalić, kiedy to dokładnie było. Z analizy starych zdjęć wychodzi mi, że mogło to być nawet siedem lat temu. Dlatego powiedzieć, że buty są używane i sprawdzone w różnych warunkach, to trochę mało. Mogę tylko szacować, że przez ten czas mogły pokonać ze mną na motocyklu nawet 80 000 km. Jazda w nich odbywała się w skrajnie różnych warunkach. Od słonecznych i ciepłych zakątków świata, po mroźne, polskie zimy (bo realizując fanaberię całorocznej jazdy motocyklem przez kilka sezonów używałem także tych butów). Spotkanie z wyniszczającą solanką, niskimi temperaturami przez te lata były normą.
Z pewnymi obawami podeszliśmy do testów tej dość nowej na naszym rynku marki. Przede wszystkim zmyliła nas nieco prezentacja kasku Nexx X70 w katalogu importera, ponieważ prezentowany był na kobiecej głowie. Kolorystyka też początkowo wydawała się jakaś taka mało męska. Ale kiedy zobaczyliśmy go na żywo, wszelkie obawy minęły.
Gdy w 2003 roku, KTM zaprezentował pierwszego Adventure'a 950 (LC8), świat motocyklowy przyklęknął z wrażenia. Rajdowy rodowód nowego sprzętu uwiarygodniony współpracą z Fabrizio Meonim – dwukrotnym tryumfatorem rajdu Dakar – był gwarantem sukcesu rynkowego. Aż 90% części pochodziło z wyczynowego motocykla, dodano tylko wymagane przez homologację drogową części oraz osprzęt. Czy współczesne KTM Adventure określane jako motocykle turystyczno-przygodowe mają jeszcze coś wspólnego ze swoimi przodkami i czy obecnie klient oczekuje aż tak wyczynowych motocykli? Wzięliśmy pod lupę dwa z nich: KTM 1050 Adventure i KTM 1290 Super Adventure.
Dziś praktycznie każdy telefon wyposażony jest w nawigację i mapę, a zegarki potrafią liczyć nasze kroki i zapisywać ścieżkę, którą się poruszamy. Wszystko to dzięki możliwości odbierania sygnału GPS. Nic więc dziwnego, że producenci urządzeń nawigacyjnych ambitnie odświeżają swoją ofertę tak, by klienci nie porzucili ich produktów na rzecz smartfonów. Mieliśmy przyjemność przejechania wielu kilometrów wraz z nową nawigacją motocyklową TomTom Rider 400.
Wkładasz je, dobierasz dobrze skrojone jeansy motocyklowe, wrzucasz t-shirt bądź elegancką koszulę i już dobrze wyglądasz. W butach Alpinestars SP-1 możesz śmiało przetrwać cały dzień, czy to w środowisku biznesowym, czy w otoczeniu modnych poszukiwaczy miejskiego stylu.
Dzielą je dwie dekady, ale obecny kształt uzyskały całkiem niedawno. Różnią się koncepcją, ale łączy je pasja tworzenia. Przedstawiamy dwa skrajnie różne sposoby na budowę nietuzinkowego motocykla. Dziś BMW w dwóch smakach: Cafe i Scrambler. Co wam bardziej zasmakuje?
Jesienią testowaliśmy w Walencji skutery BMW C 650 Sport & C 650 GT w nowych wersjach. Teraz, gdy pogoda coraz bardziej zachęca do jazdy jednośladem, prezentujemy wideo z tego testu.
Nigdy nie miałem potrzeby posiadania skórzanej motocyklowej kurtki. Wydawało mi się, że skóry zarezerwowane są dla jeźdźców na kolorowych sportowych szlifierkach, bądź mrocznych członków gangów motocyklowych. Czasy się jednak zmieniły, a ja włożyłem Huntsman Alpinestars – czarną stylową kurtkę niemal stworzoną do przemieszczania się na obecnie najmodniejszych w popkulturze motocyklach: caferacerach, customach i scramblerach rozmaitych. I wiecie co? Zastanawiam się, czy nie dałoby się wyjąć z niej protektorów i użytkować na co dzień, poza sezonem motocyklowym, kiedy bary nadal tętnią życiem, a na przysłowiowe „cafe” należałoby przybyć odpowiednio wystylizowanym.
Gdybyśmy postawili obok siebie pięć różnych kasków integralnych prawdopodobnie duża część naszych czytelników, na podstawie kształtu skorupy, schematu lakierowania czy otworów wentylacyjnych, byłaby w stanie określić nie tylko producenta, ale i model kasku. Laik, przypuszczalnie odróżni co najwyżej kolory. Czy to oznacza, że motocykliści wybierający kaski zamknięte są skazani na całkowity brak indywidualności? Za sprawą bohatera niniejszego materiału okazuje się, że nie. Przedstawiamy jedynego w swoim rodzaju, kipiącego agresją, niepowtarzalnego Sharka Vancore.