Kiedy kilka lat temu przeczytałem powieść Leopolda Tyrmanda "Zły"- byłem zauroczony opisami klimatów powojennej Warszawy oraz tytułowym bohaterem rozprawiającym się z grupami przestępczymi. Jego metody działania były specyficzne: pojawiał się znikąd, działał wyjątkowo szybko i skutecznie, a potem znikał, zanim cokolwiek zauważono. Nie jestem pewien, czy motocykl, który trafił do redakcyjnego laboratorium, we wspomnianej powieści umieściłbym w roli przestępców czy ścigającego ich "Złego". Oto Harley-Davidson Low Rider S...
Sezon 2016 motocrossowych zmagań trwa w najlepsze, a KTM prezentuje nam swoje nowości przewidziane na rok 2017. Redakcja Motogen. została zaproszona na testy całej gamy motocykli crossowych KTM'owej marki premium - Husqvarny.
Keeway RKS 125 jest jednym z dziesiątek uniwersalnych golasów o pojemności 125 ccm. Komu byśmy polecili, jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony tego sympatycznego pojazdu klasy "entry level"?! Szczegóły poniżej...
Do redakcyjnego laboratorium trafił Barton B-Max 125, turystyczny skuter wyposażony w silnik o pojemności 125 ccm. W odniesieniu do ceny (7500 bez złotówki ;-) ) wydaje się wyjątkowo korzystną ofertą. Tylko czy "dobra cena" ma odzwierciedlenie w praktyce? Postanowiliśmy wziąć pod lupę tego sympatycznego Chińczyka...
Radość ma kilka twarzy. Dla jednego będzie to status materialny, drugi woli zwiedzanie świata, ktoś inny będzie się cieszył ze zdrowej, kochającej się rodziny, a osiedlowy żul z codziennej dawki alkoholu. Koncentrując się na tym ostatnim, chcielibyśmy Wam przedstawić trzy setki, które wprowadzają podobnie pozytywny nastrój, co identyczna objętość wyrażona w etanolu - choć tym razem przysłowie "bez litra nie ma jazdy" jest jak najbardziej chybione. Oto kolejna po YZF-R3, testowana w sezonie 2016, trzysetka spod znaku Yamahy. Przedstawiamy MT-03.
Shark Skwal to pierwszy na rynku kask z wbudowanymi diodami LED. Ładujesz je za pomocą kabla USB i jesteś lepiej widoczny. Poza tym nie oszukujmy się - to fajny bajer, którego Ci wszyscy pozazdroszczą.
Tytułowe pytanie jest ulubionym sformułowaniem Polaków. Usłyszycie je od każdego junior brand managera, po wysłaniu mu kosztorysu na jakąkolwiek usługę, od przeciętnego Kowalskiego, który musiał zawitać do zakładu naprawczego ze swoim Fiatem Cinquecento i od przygodnej pani Halinki kupującej truskawki na targu. To pytanie zadają zarówno nabywcy motocykli, jak i księgowi, którzy akceptują finalne wersje modeli wchodzących do sprzedaży. W konsekwencji powstała chińska stodwudziestkapiątka Benyco BR 125 za mniej niż 4 tysiące złotych.
Długofalowe, przemyślane plany strategiczne Yamahy coraz bardziej mi imponują. Po kilku latach produkcji solidnych i poprawnych, ale do bólu bezpłciowych nakedów w postaci FZ8 i XJ6, w 2014 r. zaprezentowano MT-07. To przemyślany, dynamiczny i dający się lubić golas, o niezłych osiągach, prowadzeniu i przystępnej cenie. Rok później MT-07 doczekała się wersji „stunt”, wyposażonej w klatkę bezpieczeństwa i znacznie bardziej agresywną kolorystykę, nazwaną Motocage. Na tym nie koniec. Te same podzespoły (rama, silnik), uzbrojone w bardziej klasyczną „karoserię”, zaowocowały golasem o cechach retro i uczciwej cenie – XSR 700. W segmencie turystyczno-sportowym wciąż jednak była pewna pustka. I tutaj dochodzimy do jednej z najciekawszych maszyn na rynku, czyli Tracera 700, którego właśnie przetestowaliśmy w Dolomitach
Kiedy tylko pojawił się na rynku, od razu dostał przydomek „MultistradaKiller”. BMW S1000XR bazujący na potworze z Monachium, modelu S1000RR został okrzyknięty superbike’m do turystyki.
Czy KTM ucywilizował nieco Super Duke, dokładając mu zestaw kufrów, owiewkę i dopisek „GT”, ale jednocześnie pozbawiając go pazura?
Do redakcyjnego laboratorium trafiły dwie motocyklowe torby tekstylne firmy Canyon, przewidziane do montażu w tylnej części motocykla. Jak U-Bag i Banana Bag, bo tak zostały nazwane, sprawdziły się w naszym teście i komu byśmy je polecili? Przeczytajcie poniżej.
Może nie jest najlżejszy i ciężko zakwalifikować go jako kieszonkowy, ale gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa – mowa oczywiście o blokadzie Abus GRANIT Detecto X Plus 8077 yellow 12KS Black Loop. Możesz jej używać jako łańcucha, bądź blokady na tarczę hamulcową wraz z alarmem.