Do redakcyjnego laboratorium trafiła nawigacja Navitel G550 Moto - multifunkcjonalny produkt z dożywotnią aktualizacją map. Jak się sprawdził i jakie są jego mocne i słabe strony - odpowiadamy poniżej.
Pomysł projektantów Yamahy MT-10 był tyleż banalny co przewrotny. Postanowili przeszczepić silnik ze sportowej YZF-R1, dodać wzornictwo zapożyczone od transformersów i stworzyć potwora. Udało się! Tak powstał diabelnie mocny i zarazem genialny motocykl – istny wytwór Belzebuba.
W 2012 r., kiedy Ducati Diavel trafił do sprzedaży, dla producenta rozpoczęła się nowa era. Po raz pierwszy marka z Bolonii zaprezentowała pojazd segmentu power-cruiser. Świat opanowała diavelomania - motocykl pod względem stylistyki był indywidualistą, nie do końca wpisującym się w styl segmentu. Co z tego, skoro osiągi, prowadzenie czy zastosowane komponenty pozycjonowały go w ścisłym czubie swojej kategorii. Całkiem niedawno do salonów sprzedaży trafił kolejny Diavel, bazujący na podobnych komponentach, ale z wyraźnym, customowym (oczywiście w terminologii Ducati) sznytem. Przedstawiamy XDiavela, motocykl który na nowo definiuje słowo "sztuka".
BMW R1200GS to ikona, a dla niektórych także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił Boga innego, nad GS-a swojego". W latach 90-tych kultowym turystycznym enduro była jednak Honda Africa Twin, która niestety zniknęła z rynku ponad 15 lat temu. Pozostała luka do wypełnienia, którą w rewelacyjny sposób wykorzystało BMW tworząc doskonały produkt jakim jest GS, który z roku na rok kradł coraz większą część rynku. W 2015r Honda postanowiła reaktywować legendę i wypuściła model CRF1000L Africa Twin. Czy Japończycy stworzyli motocykl bardziej genialny od Niemców?
Wszyscy, którzy zgodzili się wziąć udział w mojej mini ankiecie, przyznali zgodnie: jeśli używałeś nawigacji Google, to już nic innego nie zaspokoi twoich potrzeb. Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy da się przynajmniej w satysfakcjonujący sposób dojechać do celu będąc prowadzonym przez nawigację Becker Mamba.4 plus? I zdziwiliśmy się całkiem pozytywnie, bo to urządzenie naprawdę przyjazne motocyklistom.
BMW R1200GS - ikona motocykla turystycznego i najlepiej sprzedający się motocykl marki, wpisany w pejzaż większości motocyklowych dróg w Europie. Dla niektórych GS to także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił boga innego, nad GS-a swojego" niektórzy właściciele są ortodoksyjnymi wyznawcami odrzucającymi każdy inny model. Gdybyśmy jednak cofnęli się do lat 90. ubiegłego wieku, BMW R1200GS miało bardzo silnego konkurenta - który po kilkunastu latach wrócił "na salony" w nowej odsłonie. Nie pozostało nam nic innego, jak wziąć pod lupę obecne wcielenie BMW R1200GS oraz jego konkurenta, Hondę CRF1000L Africa Twin i sprawdzić, który z nich lepiej sprawdzi się do turystyki.
Dosłownie na kilka chwil w naszej redakcji zagościł ten elektryczny motocykl. Brammo Empulse R, na niektórych rynkach znany też jako Victory Empulse TT.
Niedawno zapowiadaliśmy test klocków hamulcowych TRW – mający odpowiedzieć na pytanie, które klocki warto wybrać do motocykla używanego. Do Kawasaki ZX10R, który wcielił się w rolę redakcyjnego królika doświadczalnego, Lucas-TRW oferuje cztery modele klocków: sinter-street, sinter-track, carbonowe i sinter-carbonowe. Dwa ostatnie - wymagające utrzymania wysokiej temperatury (co przy seryjnych tarczach, oponach i w warunkach ruchu drogowego jest nierealne) – zostały odrzucone.
Frontem do klienta - można powiedzieć oglądając „stwora”, jakiego wyprodukował dla swoich mniej wysokich klientów Triumph. Oto Triumph Tiger 800XRx Low
Kiedy Triumph poinformował o wprowadzeniu chłodzenia cieczą silników swoich klasyków, byłem mocno zatrwożony. Na szczęście, moje obawy się nie potwierdziły, o czym przekonałem się, gdy testowałem motocykl Triumph Thruxton 1200R.
Jakub Olkowski
Szukając kolejnego motocykla, czasami ciężko się na coś zdecydować. Nakedy są zbyt pospolite i niemal identyczne, klasyki mają zbyt mało sportowego ducha, a streetfightery nadto radykalną stylistykę... Yamaha postanowiła wyjść naprzeciw wszystkim tym, dla których naked nie kojarzy się z mangą, klasyk z osiągami i prowadzeniem sprzed stu lat, a streetfighter z wieczorną patologią na ulicach. Przedstawiamy fabrycznego freestylera czerpiącego garściami z wymienionych grup motocykli. Nostalgiczny streetfighter, klasyczny naked, agresywny klasyk. Każdy opis będzie prawidłowy. Oto Yamaha XSR900!
Symbol CB w połączeniu z marką Honda to ikona motocykla popularnego, uniwersalnego, ekonomicznego i dynamicznego. Typowy przedstawiciel serii CB od początku łączył zalety większości segmentów rynku; umożliwiał poruszanie się w lekkim terenie, brylował w mieście, zapewniał wygodną podróż dwóm osobom, a jego osiągi nie odbiegały od motocykli sportowych podobnej pojemności na tyle, żeby wspólna jazda była katorgą. Seria CB, jak żadna inna wśród japońskich producentów zapracowała na określenie UJM (Universal Japanese Motorcycle). Czy piąte dziesięciolecie produkcji jednośladów z tym oznaczeniem wnosi coś nowego w filozofię budowy motocykla uniwersalnego? Postanowiliśmy to sprawdzić tym bardziej, że do redakcyjnego laboratorium właśnie trafiła Honda CB500X.