Co to za dziwne porównanie! Przecież to są zupełnie inne motocykle, których nie ma co, a nawet nie powinno się ze sobą zestawiać! Może i tak, ale my postanowiliśmy to zrobić!
Są motocykle, którymi choć nigdy nie jeździliście, wiecie, że będzie ogień. Choć amerykański Indian produkował masowo do tej pory jedynie motocykle spod znaku chopper/cruiser/bobber, to zapowiadany szosowy flat trackowiec – FTR 1200 – zrobił na mnie takie wrażenie, że… jego plakat powiesiłem sobie nad redakcyjnym biurkiem i czekałem na telefon od imporera…
Nie jeździłem dużą liczbą ciężkich, klasycznych motocykli, bo po prostu sprzęty te nigdy jakoś nie były priorytetowe i ledwo się mieściły w kręgu moich zainteresowań… Jednak dzięki mojej pracy miałem okazję nadrobić zaległości.
Yamaha swoją „małą” Tenerą postanowiła połączyć dwa światy. Zbudować motocykl, który tak samo dobrze będzie radził sobie w terenie jak i na szosie, prawdziwe wyprawowe enduro dla prawdziwych twardzieli, dla których offroad to coś więcej niż szuter i półkilometrowy przejazd po polnej drodze. W końcu udało mi się sprawdzić, czy to trudne zadanie udało się Yamasze wykonać.
Są motocykle o doskonałych osiągach, perfekcyjnym prowadzeniu, dużej dzielności terenowej czy doskonale nadające się do turystyki. Przedstawiciel każdej z tych grup jest perfekcyjny w tym, do czego został zaprojektowany. Niestety, coraz częściej wraz z przystosowywaniem motocykla do danej funkcji pozbawia się właściciela prawdziwej, dziecięcej radości z jazdy. Na szczęście do redakcji trafił motocykl, który nam ją serwuje w nadmiernej wręcz ilości…
Motocykle o pojemności 125 ccm to doskonały pomysł na początek motocyklowej kariery. Są lekkie, tanie, niewymagające pod względem prowadzenia a oferują całkiem sprawny przejazd przez zakorkowane miasto, czy dużą przyjemność z jazdy bocznymi drogami. Niektóre z nich posiadają ciekawą, klasyczną stylizację, nawiązując do dużo mocniejszych, mocnych maszyn. Jeden z takich modeli chcielibyśmy zaprezentować – oto Junak M11 Cafe…
Są motocykle, które sprawiają, że trzęsą ci się ręce, gdy tylko na nie patrzysz. Są motocykle, które nie mają kufrów, nie są jakoś bardzo wygodne i nie mają praktycznie żadnej ochrony przed wiatrem. Są motocykle, które pozornie są mało uniwersalne. Jest i nowy Ducati Hypermotard 950 – motocykl, który budzi niesamowite emocje i daje swojemu właścicielowi praktycznie nieograniczone możliwości.
Lekkim, jednocylindrowym enduro świetnie jeździ się w terenie, jednak gdy trzeba przejechać dystans po asfaltach ma się wrażenie straty czasu i niepotrzebnej dłużyzny. Z kolei mocne turystyczne enduraki z silnikami o wielkich pojemnościach są królami autostrad, ale w terenie radzą sobie już dużo gorzej. Jeżeli jesteś globtroterem, chcącym jeździć wszędzie, po każdym podłożu, także daleko od domu, musisz szukać innego rozwiązania, czyli motocykla segmentu środka. KTM z dumą przedstawił swoją propozycję, czyli jeden motocykl w dwóch różnych wersjach: 790 Adventure oraz 790 Adventure R.
motoadmin
Rok 2019 okazuje się przełomowy dla sportowo-turystycznego modelu RS, który przede wszystkim otrzymał nowy silnik owiewki i sporo zmian w elektronice. Czy nowy design i bokser ze zmiennymi fazami rozrządu bronią relatywnie wysoką cenę zakupu? Jak motocykl sprawdził się w codziennej jeździe?
Motocykle typu bagger budzą skrajne emocje. Jedni klękają przed nimi na kolana, wieszają ich plakaty nad łóżkiem i obiecują sobie, że kiedyś, jak zarobią worek pieniędzy, to taki sobie kupią. Inni wręcz przeciwnie – wzruszają ramionami, mówią, że to nie motocykl i dziwią się, że można kupić za ponad 100 tys. zł sprzęt, który ma niecałe 90 koni i prawie 400 kg masy. Najprawdopodobniej ci ostatni nigdy na tego typu sprzęcie nie jeździli, bo… najłatwiej jest wyrażać negatywne opinie o tym, czego się nie zna.
Indian Chieftain Limited 2019 to jeden z tych motocykli, w których albo zakochujemy się od pierwszego wrażenia, albo wyrażamy o nim niepochlebne opinie jaki to on jest wielki, dziwny i bez sensu. Jedno jest pewne, nie ma osoby, która by go nie zauważyła, bo po prostu nie da się przejść, ani przejechać obok niego obojętnie…
Czy motocykl turystyczny może być piękny i jednocześnie w pełni użytkowy, być wygodny ale też posiadać właściwości sportowe, być nietuzinkowy, ekskluzywny, a jednocześnie sprawdzony i bezawaryjny? Patrząc na nią, wydaje się, że tak. Poznajcie motocykl o chyba najdłuższej nazwie na świecie, oto MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS.