Jest 35˚C w cieniu, nie siedzicie na plaży gdzie zwisa Wam taka temperatura. Jedziecie właśnie motocyklem do pracy, a w Waszych butach szybko tworzy się jezioro. Na dodatek, jak na złość, zapomnieliście zabrać ze sobą butów na zmianę, a fachowiec od klimatyzacji w biurze jak zwykle się nie zjawił… Co robić?!
KTM najbardziej kojarzy się z wyczynowymi sprzętami off-roadowymi. Jednak austriacka marka rozszerzyła swoją gamę produktów także na motocykle szosowe.
Kiedy na redakcyjnym parkingu zobaczyłem 72kę jedyna myśl, która przeszła mi przez głowę to „o rany, Elvis żyje”.
Posiadanie w ofercie popularnego modelu średniej klasy jest dla japońskich producentów bardziej naturalne, niż powiększanie piersi przez wszelkie żądne zaistnienia celebrytki.
Obecne motocykle terenowe urywają głowę. Dosłownie. Producenci gimnastykują się w celu stworzenia maszyn o możliwie najmniejszej masie i prawie niemożliwie wysokiej mocy. Jest to świetna wiadomość dla zawodników i zapalonych offroad’owców. Co natomiast z amatorami?
Czy jednoczesne połączenie bezpieczeństwa, designu oraz funkcjonalności sprawdziło się w spodniach Redline Glory 5X, postaramy się pokazać w niniejszym teście.
Moda na turystyczne enduro przeobraziła się w pewnego rodzaju obsesję. Motocykliści, których celem jest nawijanie dziesiątek tysięcy kilometrów, mają gdzieś „standardowe” sprzęty typu tourer. Ociekające uniwersalnością BMW R1200GS po latach dominacji doczekało się godnych przeciwników. Kto zostanie nowym królem turystycznych enduro?
Większości z nas firmy Knox przedstawiać nie trzeba, dość powiedzieć, że to producent jednych z najlepszych protektorów stosowanych w odzieży motocyklowej oraz protektorów specjalizowanych.
Do redakcji trafił kolejny model, coraz lepiej radzącego sobie na rynku, koreańskiego Hyosunga. Tym razem „na warsztat” wzięliśmy golasa średniej klasy pojemnościowej, model GT650P.
Znany od kilku lat N43 Classic, a więc otwarty kask typu „jet”, adresowany głównie do posiadaczy skuterów i chopperów, został wzbogacony o wersję air. W zasadzie trudno mówić o innowacji w przypadku klasycznie wyglądającego kasku, gdyby…no właśnie, za pomocą kilku kliknięć i zatrzasków nie dało się go w pełni dopasować do różnych potrzeb kierowcy.
Do naszego laboratorium testowego trafiły spodnie Simple 5x polskiego producenta, firmy Redline. Testowane spodnie mają prosty, luźny, typowy dla jeansów „cywilnych”, krój. Optycznie pasują do każdego rodzaju motocykla.
W momencie kiedy europejscy producenci balansują na granicy obłędu permanentnie ulepszając swoje motocykle pod kątem sportowym, Japończycy przechodzą przez okres stagnacji. Zastanawiamy się, czy kierunek rozwoju obrany na Starym Kontynencie ma dla przeciętnego użytkownika sens?