Kiedy myślimy o ekstraklasie kasków szczękowych, najczęściej padające typy to na chwilę obecną Shoei Neotec oraz Schuberth C3. Bardzo mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że do wspomnianego grona należy dorzucić jeszcze jeden kask, prezentowany dziś - BMW System helmet 6 EVO.
Nawykiem, który chciałem przenieść z samochodu na motocykl, było słuchanie muzyki w trakcie jazdy. Klasyczne słuchawki nie wchodziły w grę, ponieważ douszne są niewygodne, a dokanałowe za bardzo izolują od otoczenia. Mojej radości nie było końca, kiedy Rednacz powiedział, że mamy w zanadrzu zestaw testowy Scala Rider Q3.
Por Fuera Junakiem! Por Fuera, czyli po hiszpańsku „na zewnątrz” jest w motocyklowym światku określeniem na niesamowity sposób jazdy Jorge Lorenzo, który bezpardonowo wyprzedzał swoich rywali zewnętrzną stroną zakrętu.
Czy tani kask musi od razu oznaczać kask nienadający się do użycia? Mało bezpieczny, choć homologowany substytut swoich droższych, markowych odpowiedników? Podczas naszego testu sprawdziliśmy sześć tanich kasków, jak się sprawdziły możecie dowiedzieć się z poniższego materiału.
Ducati Diavel. Legenda. Ikona piękna, agresji, dynamiki, niepokoju. Testowana przez nas w 2011 roku wersja Dark budziła podziw i trwogę. Jej zwalający z nóg wygląd wraz z tylną oponą o szerokości 240 mm, monowahaczem i wyjątkowo zgrabnym siedzeniem pasażera na długo pozostawał w pamięci wyprzedzonych kierowców.
Wyobraźcie sobie, że rozglądacie się za kurtką mogącą w najbardziej uniwersalny sposób pasować swoim designem do Customa, Choppera, Nakeda, czy Streetfightera. Jeśli podejdziecie do kwestii wyboru kurtki pod tym kątem, to okazuje się, że sprawa nie jest wcale taka łatwa.
KTM jest znany z produkcji motocykli przeznaczonych dla osób wykazujących się raczej niezbyt daleko posuniętym instynktem samozachowawczym, motocykli, które można określić wyłącznie jako hordcore, zwłaszcza kiedy mówimy o wersjach Adventure. Jak w tym wszystkim odnajdzie się nowy, naszpikowany elektroniką model 1190?
Dziś co prawda ostatni dzień szkoły i dla wielu osób rozpoczną się wakacje. Wcale to jednak nie oznacza, że nagle zrobi się luz na drogach i nie uświadczymy korków. Od lat wiadomo, że na przedzieranie się przez zatłoczone miasto najlepsze są skutery!
Suzuki DL 650 V-Strom jest dla świata motocyklowego czymś takim jak Peter North dla przemysłu porno. Po prostu był, jest i z pewnością jeszcze długo będzie. Niepozorny na pierwszy rzut oka, średni jeśli chodzi o dane na papierze, a jednak wykorzystywany przez swoich właścicieli do dalekobieżnej turystyki właściwie w każde rejony świata. To skłoniło mnie aby namówić dobrych ludzi z Suzuki do udostępnienia go na test jakiego w Polsce jeszcze nikt nie przeprowadził. Prawie 6000 km - deszcz, śnieg, grad, ulewy, upały, góry, szutry, błoto i piach, a na deser albańska infrastruktura drogowa i „rewelacyjny” grecki asfalt. Jak spisał się w tym naprawdę wymagającym teście?
Jazda na Pana Zdrapkę czy w pełnym uzbrojeniu? To pytanie, które wielu motocyklistów zadaje sobie za każdym razem, kiedy termometr wskaże więcej niż 25*C. Właściwie wyboru wielkiego nie ma, ubrań typowo letnich, które będą w stanie zapewnić choć namiastkę bezpieczeństwa przy ewentualnej glebie jest jak na lekarstwo. Czy jest zatem jakiś wybór?
But lekki i pancerny w jednym? Sidi Armada Gore Tex udowadnia nam, że jest to możliwe. Jak nowy produkt Sidi spisał podczas naszej wyprawy na Bałkany możecie przeczytać w naszym teście.
Włoski Caberg Modus, to nowość sezonu 2013 w gamie kasków szczękowych. Czy będzie dobrym wyborem i jak spisał się podczas naszej wyprawy na Bałkany trwającej prawie 6000 km?