Model SC28 był produkowany w latach 1992-1995. W 1994 dokonano modernizacji polegającej przede wszystkim na zmianie kształtu owiewek (zmiana w przedniej części, zamiast podwójnych okrągłych reflektorów pojawił się wiekszy, zespolony). Zwiększono możliwość regulacji przedniego zawieszenia oraz pokrywę zaworów silnika. Model zawsze był ceniony za trwałość, zwrotność, niezłe osiągi i rewolucyjną koncepcję konstrukcji opierającej się o założenia: “optymalizacja podzespołów, niska masa i stabilne prowadzenie”.

CBR900RR z 1993 roku

Poszukiwania rozpocząłem  na portalach aukcyjnych. Wśród ofert jest kilkanaście Fajerów SC28 w różnym stanie i cenie. W większości cena zdradza powypadkowe pochodzenie oraz tuningową modę z przełomu XX i XXI w. Moją uwagę zwróciły dwa egzemplarze. Pierwszy z Poznania, gdzie cena (11200 zł.) wydaje się adekwatna do stanu, przynajmniej sądząc ze zdjęć.

SC28 z pierwszej serii…

Bezpośreni link do aukcji:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbr-900-rr-sc28-oryginalny-lakier-i-owiewki-stan-bdb-po-serwisie-w-aso-ID6AUDR4.html?

Uwagę zwraca fabrczny wzór lakierowania, seryjna specyfikacja poza tłumikiem z epoki oraz przebieg rzędu 76 tys.km, który jeśli jest prawdziwy nie powinien absolutnie nikogo odstraszać. Co ważne to jedno z najładniejszych oferowanych w pierwszym “wypuście” malowań. Naszym zdaniem, jeśli na żywo wygląda tak samo dobrze jak na zdjęciach będzie dobrą lokatą szczególnie, że to model na okrągłych reflektorach.

CBR900RR z 1994 roku

Druga CBR900RR, która mnie zainteresowała to kosztująca ponad dwa tysiące mniej SC28 z 1994 roku (8900 zł) znajdująca się w Warszawie. Właściciel twierdzi, że pojazd posiada oryginalny lakier, wszystkie elementy są fabryczne poza kierunkowskazami (koszt zakupu na motobazarze to max. 200 zł). Dodatkowo na baku zrobiona jest zaprawka ale niezbyt rzucająca się w oczy. Motocykl legitymuje się przebiegiem 55 tys. km zatem ma przed sobą jeszcze wiele kilometrów.

SC28 po face liftingu…

Bezpośredni link do ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cbr-900-rr-sc28-oryginalny-lakier-i-owiewki-stan-bdb-po-serwisie-w-aso-ID6AUDR4.html?

Więcej o motocyklach Honda

Więcej w Ciekawostki
Największy Autoryzowany Salon Yamahy w Wielkopolsce już otwarty!

Cześć, Poznań! Jesteśmy! W zeszłym miesiącu w Poznaniu rozpoczął działalność największy autoryzowany salon i serwis marki Yamaha w Wielkopolsce. W...

Zamknij