Moto2 gotowe do startu - Motogen.pl

Zawodnicy Motocyklowych Mistrzostw Świata klasy Moto2 mają za sobą ostatnie testy przed rozpoczynającym się za tydzień w Katarze sezonem.

 

Podczas decydujących trzydniowych jazd w hiszpańskim Jerez de la Frontera w miniony weekend motocykliści mieli pierwszą okazję do zapoznania się z oficjalnymi jednostkami napędowymi udostępnionymi przez Hondę. Do tej pory zespoły testowały motocykle używając własnych silników w różnych specyfikacjach, jednak weekend w Jerez rozpoczął się od losowania jednostek napędowych z puli identycznych silników CBR600RR, przygotowanych w imieniu Hondy przez szwajcarską firmę Geo Technology.

 

Jednostkę z numerem 1 wylosował Brytyjczyk, Scott Redding (podwozie Suter), z belgijskiego zespołu Marc VDS Racing Team, który z pewnością będzie liczył się w walce o mistrzowski tytuł. Najszybszy w Hiszpanii był jednak Niemiec, Stefan Bradl, korzystający z podwozia firmy Kalex.

 

Syn byłej gwiazdy wyścigów Grand Prix, Helmuta Bradla, poprawił rekord toru ustanowiony przez napędzany dwusuwowym, wyczynowym silnikiem motocykl nieistniejącej już klasy 250 ccm, ale był tylko minimalnie szybszy od rywali.

 

Drugi wynik ustanowił debiutujący w klasie Moto2, Marc Marquez, aktualny Mistrz Świata kategorii 125 ccm, dosiadający motocykla ze szwajcarską ramą Suter. Zaledwie 18-letni Hiszpan, który był także najszybszy podczas testów w Walencji w lutym, potwierdził po raz kolejny, że już w swoim pierwszym sezonie będzie liczył się w walce o tytuł.

 

Najszybszą trójkę uzupełnił Japończyk, Yuki Takahashi, na Moriwaki, który w barwach zespołu Gresini Moto2 zastąpił ubiegłorocznego Mistrza Świata tej kategorii, Hiszpana Toniego Eliasa. W czołówce znaleźli się także zawodnicy używający brytyjskich maszyn FTR, co potwierdza, że dzięki korzystaniu z identycznych jednostek napędowych w Moto2 znów najważniejszy będzie talent i umiejętności motocyklistów, a bezpośredniej walki o zwycięstwa po raz kolejny nie zabraknie.

 

W testach nie wziął udziału obecny w Jerez Polak, Łukasz Wargala. Zielonogórzaniowi jazdę uniemożliwiło uszkodzenie ramy marki Moriwaki, której naprawa nie była możliwa na miejscu.

 

I runda Motocyklowych Mistrzostw Świata, nocna Grand Prix Kataru na torze Losail, odbędzie się w dniach 17–20 marca. Testy w Jerez były ostatnim sprawdzianem dla zawodników Moto2. Z kolei jeźdźców królewskiej klasy MotoGP czekają jeszcze dwudniowe jazdy w Katarze na tydzień przed I rundą.
 

Więcej o motocyklach Honda