Spis treści
MÓ jako nazwa handlowa brzmi w Polsce trochę dziwnie. Ale za to specyfikacja elektrycznego skutera 125 wynagradza tę niedogodność.
We wtorek 16 czerwca hiszpański producent samochodów Seat zaprezentował swoją nową markę pod nazwą SEAT MÓ, która koncentrować się ma na miejskiej mobilności.
Póki co wiemy, że pojawi się elektryczna hulajnoga eKickscooter 65 (i słabsza wersja 25) oraz elektryczny skuter eScooter 125. Oba pojazdy opisane są już jako wersje produkcyjne, a więc można liczyć, że dobrze obiecujące specyfikacje już się nie pogorszą.
MÓ eScooter 125
Najważniejszą cechą tego elektrycznego skutera jest fakt, że jest on odpowiednikiem spalinowych 125-tek. Mówiąc bardziej wprost – zapewni prędkości godne codziennego podróżowania po mieście i okolicach!
Znajdujący się w eScooterze 125 silnik zapewni 9 kW (12,25 KM) mocy, co wystarczy aby rozpędzić się do 95 km/h. Z kolei przyspieszenie do 50 km/h zajmie 3,9 sekundy. Ładnie!
Do wyboru są 3 tryby jazdy – pojedziesz albo szybciej, albo dalej. Energię magazyny akumulator litowo-jonowy (to dobrze) o pojemności 5,6 kWh, który zapewni zasięg do 125 km!
Skuter ładować będzie można na stacjach ładowania albo we własnym domu – to dzięki wyjmowanej baterii. Jest duża i prawdopodobnie ciężka, dlatego Seat MÓ podszedł do tematu sprytnie. Bateria ma formę walizki na kółkach, którą bez problemu zaciągniesz nawet do biura na 7. piętrze. Zobaczycie ją na filmie poniżej. Rozwiązanie to przyda się także przy wykorzystaniu skutera we flotach wypożyczalni i scooter-sharingu.
SEAT MÓ eScooter 125 będzie dostępny w trzech kolorach: Daring Red, Dark Aluminium oraz Oxygen White. Otrzyma także dodatki, jak gniazdo USB, czy aplikację do śledzenia skutera. W przypadku flot pojawiąsię bieg wsteczny ułatwiający manewrowanie czy potężny kufer na kaski.
Prezentacja eScootera 125. Baterię-walizkę widać w momencie 3:40
DANE TECHNICZNE – SEAT MÓ eScooter 125 (do użytku indywidualnego)
Silnik | 7kW (Moc szczytowa 9kW) |
Przyspieszenie (0-50km/h) | 3,9 sek. |
Moment obrotowy | 240 Nm |
Prędkość maks. | 95 km/h |
Pojemność akumulatora | 5.6 kWh |
Zasięg | do 125 km |
MÓ eKickScooter 65 (oraz 25)
Drugim pojazdem MÓ jest elektryczna hulajnoga MÓ eKickScooter 65 do jazdy po mieście oraz do wypożyczania.
Akumulator 551 Wh zapewnia zasięg do 65 km. Silnik o mocy 350 W pozwoli na pokonanie podjazdów o nachyleniu 20 stopni. Dla komfortu i bezpieczeństwa są pneumatyczne opon, elektroniczny hamulec oraz światła (także stop). Są 3 tryby jazdy, a prędkość maksymalną ograniczono zgodnie z regulacjami EU do 20 km/h.
Uzupełnieniem jest hulajnoga elektryczna MÓ eKickScooter 25, znana wcześniej pod nazwą SEAT EXS KickScooter. Oferuje zasięg do 25 km oraz prędkość maksymalną 25 km/h.
DANE TECHNICZNE – SEAT MÓ eKickScooter 65
Moc znamionowa silnika | 350 W |
Pojemność akumulatora | 551 Wh |
Prędkość maks. | 20 km/h |
Zasięg | 65 km |
Czas ładowania | 6 godzin |
Nachylenie podjazdu | 20 stopni |
DANE TECHNICZNE – SEAT MÓ eKickScooter 25
Moc znamionowa silnika | 300 W |
Pojemność akumulatora | 187 Wh |
Prędkość maks. | 25 km/h |
Zasięg | 25 km |
Czas ładowania | 3,5 godziny |
Słowem komentarza. Ciekawa sprawa, że producent samochodów nagle stworzył elektryczny skuter (i hulajnogę), prawda? Ale my się cieszymy. Świadczy to o tym, że elektryczna mobilność osobista rośnie w siłę. To z kolei oznacza, że wzrosną zarówno zaawansowanie technologiczne oraz popularność jednośladów. A na to przecież nie można narzekać.
Jeszcze jedno: cena oraz data premiery. Tym niestety SEAT MÓ się nie pochwalił. Spokojnie można zakładać, że eScooter 125 nie będzie tani.
Zostaw odpowiedź