Marzenie o Nortonie idealnym. Limitowany Commando 961 Street - Motogen.pl

Limitowana edycja Nortona powstała ze wspólnej wizji Henry’ego Cole’a i Guya Willisona, znanego z The Motorbike Show. Zamysłem była reinterepretacja platformy 961, łączącej konstrukcję nowego Nortona Commando z życiowym marzeniem Cole’a o stworzeniu idealnego Nortona.

 

961 Street został zaprojektowany i zbudowany przez Cole’a i Willisona, z niewielką tylko pomocą specjalistów. Projekt ten był szeroko omawiany w siódmym sezonie The Motorcycle Show. Po tym, jak szef Nortona, Stuart Garner, zachwycił się motocyklem, 961 Street stał się oficjalnym, numerowanym, limitowanym modelem w ofercie brytyjskiego producenta.

 

Każdy egzemplarz kosztował będzie 17 950 £ (około 90 000 zł), a produkcja rozpocznie się w grudniu tego roku. Wyprodukowanych zostanie zaledwie 50 sztuk.

 

Commando 961 Street rozpoczął swe życie jako standardowy Norton Commando 961 Sport MkII. Cole przystąpił do przebudowy z założeniem, by nie naruszyć wymogów homologacji Euro4, co oznaczało, że nie mógł zmienić ramy, pozycji przełączników i akcesoriów, a nawet pojemności zbiornika paliwa.

 

Gotowy Street bliższy jest muscle-bike’om z lat 70. XX wieku. Podwozie i silnik to nadal Commando 961 MkII, ale zbiornik, siedzenie, ogon i kierownica to elementy zupełnie nowe. W projekcie wykorzystano także całą paletę fabrycznych akcesoriów, który dopełniają ekskluzywnego charakteru motocykla.

 

Piękny ogon motocykla wykonano na zamówienie z aluminium, podobnie jak przeszyte wzorami rombu siodło z Alcantary. Kierownica Renthal Fatbars jest elegancko podkreślona przez polerowaną górną półkę z uchwytami. Dyskretnego uroku dodają także fabryczna karbonowa osłona reflektora, błotnik, osłony łańcucha i tablicy rejestracyjnej.