Kymco goni Gogro. System ładowania zintegrowany z latarniami? - Motogen.pl

Kymco goni Gogro. Pracuje nad systemem wymiennych baterii, w których stacje ładujące mają być zintegrowane z latarniami miejskimi…

Lonex, seria skuterów elektrycznych należąca do Kymco przedstawiła nowatorskie rozwiązanie ładowania wymiennych baterii zasilających. System stworzony został w oparciu o założenia, w których bateria jest usługą. A więc, jeśli ją rozładujemy za odpowiednią opłatą podmienimy ją na inną w najbliższej stacji ładującej.

Kymco ruszyło z kopyta ze swoją elektryczną marką Ionex, żeby dogonić swojego głównego rywala, którym jest Gogoro. Producent przedstawił nowatorskie rozwiązanie w kwestii stacji ładowania wymiennych baterii. Kymco zakłada, że stacja ładująca może być zintegrowana np. z latarnią miejską albo sygnalizatorem świetlnym. Co ciekawe prąd będzie pobierany z baterii słonecznych, zatem elementy ładujące nie obciążałyby infrastruktury miejskiej.

Choć pomysł jest bardzo fajny, mamy pewne wątpliwości. Czy ładowanie będzie odbywać się tylko w dzień (baterie słoneczne)? Jak duża musi być ich powierzchnia, aby jednocześnie napełnić kilka akumulatorów? Co w pochmurny, deszczowy dzień? Naszym zdaniem zasilanie z sieci będzie jednak konieczne. Ale plus za pomysłowość – przy dużej ilości punktów ładowania idea wydaje się naprawdę super!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany