KTM: Przyszłość z widokiem na Indie - Motogen.pl

Obecnie największym rynkiem zbytu dla pomarańczowych jest Ameryka Północna, ale Stefan Pierer przyznaje, że chciałby mocniej zaznaczyć obecność KTM w Indiach zwłaszcza, że właścicielem 48% udziałów jest indyjski gigant Bajaj Auto.

Plany zakładają, że w ciągu następnych pięciu lat sprzedaż wzrośnie z 123 859 motocykli w 2013 roku do 250 000 maszyn. Jeśli tak się stanie, to KTM wyprzedzi Suzuki i Kawasaki w ogólnych wynikach sprzedaży. W ciągu nadchodzących trzech lat KTM planuje zwiększenie produkcji w Indiach do 100 tysięcy sztuk rocznie oraz wprowadzić produkcję motocykli Husqvarna w fabryce w Chakan.

Na Indiach jednak plany się nie kończą, ponieważ KTM chce również pojawić się w Chinach, Tajlandii, Indonezji i na Filipinach. W przypadku Chin pomarańczowi już podjęli pierwsze kroki. KTM podpisał umowę z CFMoto, które będzie montować motocykle dostarczane do Chin w częściach. Chiński gigant będzie także odpowiedzialny za dystrybucję motocykli. Początkowo na tamtejszym rynku będą dostępne Duke 200 i Duke 390.

Oprócz KTM na rynku indyjskim w ostatnich latach pojawili się również tacy gracze jak Harley-Davidson, Ducati czy Triumph. BMW z kolei podpisało umowę z TVS w zakresie wspólnej produkcji motocykli małolitrażowych.

Więcej o motocyklach KTM Autor: Wojciech Grzesiak