„Motocykle i Silniki” staną się firmą oddzielną od Kawasaki Heavy Industries. Wszystko wskazuje na to, że dzięki tej decyzji Motocykle będą jeszcze bardziej dopracowane.
Dla nas, motocyklistów, Kawasaki jest firmą motocyklową… Błąd – tak naprawdę jest to spore niedopowiedzenie, ponieważ koncern Kawasaki Heavy Industries operuje w wielu innych segmentach przemysłu ciężkiego oraz precyzyjnego.
KHI buduje samoloty i prężnie działa w przemyśle kosmicznym; konstruuje rozwiązania kolejowe oraz pojazdy kolejowe; buduje statki oraz systemy transportu morskiego; zaopatruje przemysł w robotykę, zarówno ciężką jak i precyzyjną; operuje w segmencie zarządzania odpadami, a także wodą; funkcjonuje w branży dostarczania, magazynowania i produkowania energii; konstruuje wszelkiego rodzaju maszyny, od kopalnianych przez portowe. Na sam koniec, w ramach działalności „Motocykle i Silniki” koncern KHI produkuje także motocykle, quady, pojazdy ATV i SxS, skutery wodne i łodzie oraz różnego rodzaju pojazdy elektryczne, również do transportu osobistego.
Krótko mówiąc Kawasaki Heavy Industries jest gigantem przemysłowym, którego dział „Motocykle i Silniki” jest tylko małą częścią. Jednocześnie „Motocykle i Silniki” jest jedyną gałęzią, której produkt masowy kierowany jest do cywilnego Kowalskiego.
Nowa polityka Kawasaki Heavy Industries
W raporcie opublikowanym dnia 2 listopada, KHI opisuje swoje nowe cele. Jest to raport zatytułowany „Rozwiązania przyszłościowe godne zaufania” i dotyczy planu całej grupy KHI na najbliższe 10 lat.
Kawasaki opisuje w raporcie m.in. dalsze skupienie się na biznesie kolejowym (który także zostanie wydzielony); na tworzeniu rozwiązań zautomatyzowanych dla nowoczesnego społeczeństwa; czy też na wszystkim co związane z wodorem. W przyszłości Kawasaki widzi w wodorze bezpieczne, wydajne i opłacalne źródło napędu, zarówno dla samolotów, jak i samochodów.
Dla nas najważniejsza jest jednak decyzja o tym, że Kawasaki Heavy Industries podjęło decyzję o wydzieleniu biznesu „Motocykle i Silniki”, który teraz stanie się oddzielną firmą. Podział nastąpi w październiku 2021 roku.
Przedstawiając powody wydzielenia „Motocykli i Silników”, Kawasaki przedstawia takie argumenty, jak bardziej bezpośredni wgląd w rynek docelowy, szybsze podejmowanie decyzji, uproszczony proces rozwoju produktów oraz wprowadzania ich do sprzedaży. Krótko mówiąc, motocyklom ma być lepiej!
Przy okazji dział „Motocykl i Silników” ma zacieśnić współpracę z działem „Maszynerii Precyzyjnej i Robotyki”, aby korzystać ze wspólnych zasobów korporacyjnych przy produkcji masowej.
Jak KHI stwierdziło w raporcie, dział Motocykli i Silników: „będzie dalej rozbudowywało swoją rolę jako flagowy biznes całej Grupy, budując silny obraz marki Kawasaki.”
Biorąc pod uwagę powyższy cytat oraz argumenty dotyczące wydzielenia biznesu motocyklowego, my motocykliści możemy się tylko cieszyć. Wygląda na to, że w przyszłości otrzymamy jeszcze bardziej dopracowane motocykle, quady, pojazdy i skutery wodne!
Zobacz też: [Kawasaki eksperymentuje] Ogromny Ninja-dron z trzema silnikami ZX-10R!
Zostaw odpowiedź