Spis treści
Kawasaki rozpoczyna prawdziwą „retrowolucję” wraz z wprowadzeniem nowego modelu Z650RS, wzbogacając szeroką gamę retro-sport o kolejny model.
Z650RS to pierwsza propozycja motocykla o średniej pojemności silnika dla szerokiego grona entuzjastów dobrego stylu.
Dla kogo?
Skierowany do młodszych (wiekiem i duchem) motocyklistów oraz tych na wczesnym etapie ‘kariery’ motocyklowej, Z650RS spodoba się również tym, którzy z nostalgią wspominają premierę kultowego „baby-Z1”, czyli Z650-B1 w 1977 roku.
Równowaga akcentów retro i nowoczesnych elementów została osiągnięta przez projektantów Kawasaki z wykorzystaniem sprytnych referencji ikonicznego modelu Z.
Sercem RS’a jest najnowsza odsłona chłodzonego wodą 2-cylindrowego silnika Kawasaki o pojemności 649 cm3, znanego z modeli Z650 oraz Ninja 650. Trwała i dynamiczna jednostka, wyposażona w sprzęgło anty-hoppingowe stanowiła bazę maszyn ścigających się w wyczerpujących wyścigach Isle of Man TT.
Silnik zestrojono w przypadku Z650RS pod kątem momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów oraz energetycznej charakterystyce przy wysokich obrotach. Silnik osiąga moc 68 KM i będzie również dostępny u dealerów Kawasaki z zestawem obniżającym moc do 35 kW, ku zadowoleniu posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Technika
Rama to rurowa konstrukcja kratownicowa zapewniająca zarówno lekkość, jak i zwinność. Jego niewielka szerokość pozwala pewnie trzymać nogi na ziemi podczas postoju i manewrować z dużą łatwością. Wysokość siedziska to 820 mm, z opcją montażu akcesoryjnego siedziska (800 mm).
Zawieszenie – z przodu konwencjonalny widelec o średnicy 41 mm, z tyłu zawieszenie Kawasaki back-link i amortyzator o regulacji wstępnego naprężenia. Hamulce – podwójne dwutłoczkowe zaciski przodu i tarcze o średnicy 300 mm w stylu retro, a na tylnej osi jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 220 mm z zaawansowanym ABS firmy Bosch.
Powiew świeżości w klimacie retro
Specyfikacja techniczna to jedna strona medalu, a stylistyka Z650R… motocykl po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Przywołując niezliczone wspomnienia do kultowego Z650-B1, lakier i charakterystyczne paski są wierną reprodukcją zielonej wersji protoplasty, podczas gdy kultowy „kaczy ogon” za siedzeniem i wiernie wykonane panele boczne również oddają hołd maszynie z 1977 roku. Nawet siedzenie i jego wzór przeszycia ujawniają znajomą już dbałość o detale japońskich stylistów.
Okrągły reflektor LED oświetla drogę, podczas gdy podwójne analogowe wskaźniki w kształcie „pocisku artyleryjskiego” zawierają cyfrowy panel środkowy z kompletem informacji dla kierowcy. Zastosowanie złotych felg wieloramiennych to prawdziwa „wisienka na torcie”, a kolejne stylistyczne smaczki czekają na chętnych w szerokiej palecie dedykowanych, oryginalnych akcesoriów Kawasaki.
Bez wątpienia nowy Z650RS sprawi, że 2022 rok będzie rokiem „Retrowolucji”.
Zostaw odpowiedź