Kawasaki Z750 – legendarny naked Kawasaki - Motogen.pl

Z750 jest jednym z najlepszych modeli Kawasaki. Pomimo agresywnej sylwetki, jego walory docenią nie tylko amatorzy sportowej jazdy…

To także bardzo wygodny i niezawodny motocykl na co dzień.

Na początku lat dwutysięcznych Kawasaki brylowało w dziedzinie motocykli sportowych. Były one bardzo interesujące nie tylko pod względem stylistyki – imponowało także ich przyspieszenie, kompaktowe wymiary i prowadzenie w zakrętach. Z „golasami” nie było już tak dobrze. Kawasaki W650 to typowy klasyk – dostojny, elegancki, ale powolny. Nowoczesne motocykle konkurencji, takie jak Suzuki SV 650, były zdecydowanie bardziej dopasowane do potrzeb młodych klientów. I wtedy, w 2004 roku pojawiło się Kawasaki Z750 – motocykl nowoczesny, o rewolucyjnej stylistyce streetfightera. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

Kawasaki Z750 dane techniczne – sportowe DNA

Kawasaki Z750 ma silnik bazujący na sportowym ZX-9R – wstawienie jednostki z takim rodowodem w nakeda dzisiaj już nikogo nie dziwi, ale prawie 20 lat temu była to nowość. W parze z mocnym motorem idą wydajne hamulce i tylny wahacz podparty centralnym amortyzatorem. Również inne rozwiązania są wzorowane na maszynach spotykanych na torze – wystarczy spojrzeć na wydech, zbiornik paliwa, czy licznik z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. Także niska, prosta kierownica oferuje pozycję korzystną w czasie szybszej jazdy.

Kawasaki Z750 ile koni – nie moc jest najważniejsza!

Suche dane techniczne nie zawsze oddają potencjał danej konstrukcji. To, ile mamy koni w motocyklu, nie jest najważniejsze! Silnik Kawasaki Z750 ma moc 109 KM i aż 75 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów. To ten drugi parametr powoduje, że jazda na „Zecie” jest tak przyjemna i może cieszyć w niemal każdych warunkach. W parze z elastyczną jednostką idzie bardzo dobra, precyzyjna skrzynia biegów. Na dodatek spalanie jest utrzymane w rozsądnych granicach, co jest niezmiernie ważne w dobie drogiego paliwa. Dla amatorów turystyki przedstawiono wersję S, wyposażoną w lekką owiewkę i szybę chroniącą przed wiatrem. Co ciekawe – odmiana ta może być uznana za protoplastę motocykla Kawasaki Ninja 1000, który jest propozycją dla wielbicieli szybkiego podróżowania.

Kawasaki Z750 waga – stalowy kręgosłup

Z750 w stanie suchym waży 195 kg, a gotowy do jazdy 218 kg. Nie jest to zły wynik, chociaż typowo sportowe maszyny są lżejsze. Wynika to między innymi z zastosowania ramy i wahacza wykonanych ze stali, a nie z aluminium. W 2007 roku Kawasaki zaprezentowało drugą generację Z750. Motocykl ma zawieszenie upside-down, wtrysk paliwa, wzmocnienia stalowej ramy i obszerne osłony chłodnicy. Wymiary znacząco się nie zmieniły, nawet wysokość siedzenia pozostała na poziomie 815 mm.

Kawasaki Z750 2005
Kawasaki Z750 2005 r.

Za to moc minimalnie spadła, osiągając 106 KM. Wzrósł za to moment obrotowy (78 Nm) i minimalnie masa (226 kg z płynami). Nieco cięższa jest wersja wyposażona w ABS, który od 2007 roku znalazł się na liście wyposażenia dodatkowego. Waga Z750 ABS wynosi 230 kg – te kilka kilogramów jest prawie niewyczuwalne, za to poziom bezpieczeństwa istotnie wzrasta. Czy parametry Kawasaki drugiej generacji się znacząco zmieniły? Jest to praktycznie niewyczuwalne, nie licząc jeszcze lepszej elastyczności i jeszcze niższego spalania, które przy spokojnej jeździe mieści się w 5 l/100 km.

Kawasaki Z750 opony, olej filtry i co dalej?

Awarie Z750 są sporadyczne i ograniczają się do układu zapłonowego (czujnik położenia wału, cewki zapłonowe), czy zaworu wydechowego. Nawet luzy zaworowe rzadko kiedy wymagają korekty, a był to czuły punkt starszych modeli Kawasaki. W czasie przeglądów „Zeta” wieje nudą – serwis ogranicza się do wymiany świec, filtra oleju, oleju, filtra powietrza, smarowania łańcucha, sprawdzenia akumulatora i ciśnienia w oponach. Poza tym od czasu do czasu trzeba wymienić opony i elementy hamulców. Części te są ogólnodostępne w wielu renomowanych sklepach motocyklowych.

Kawasaki Z750 akcesoria i tuning

„Zet” jest bardzo wdzięcznym motocyklem jeśli chodzi o montaż akcesoriów i tuning. Najbardziej popularne są anodowane klamki, które dodają maszynie indywidualnego wyglądu. Wielu właścicieli decyduje się także na montaż akcesoryjnego wydechu i filtra powietrza, co nie tyko poprawia dźwięk, ale też osiągi. Bardzo przydatnym dodatkiem jest także wyświetlacz biegów, którego nie zagościmy w seryjnym wydaniu. Na rynku znajdziemy nawet dedykowane zestawy, które mają złącza kompatybilne z instalacją elektryczną motocykla.

Kawasaki Z750 cena – rozsądny zakup

Motocykle używane z pierwszych lat produkcji można kupić już za 9-10 tys. złotych. To dobra cena, jak na tak dopracowany, zwinny i wygodny motocykl. W czasie oględzin, oprócz sprawdzenia stanu technicznego, bacznie sprawdźmy przeszłość wypadkową. Nowsza wersja – bardziej zawadiacka i lepiej wyposażona wymaga już wyłożenia około 15-20 tys. złotych. Warto dołożyć do lepszego egzemplarza, a później zaoszczędzić na serwisie i naprawach. Odpowiednio zadbany Z750 może cieszyć przez kilka lat, bo jazda tym motocyklem szybko się nie nudzi.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany