Kawasaki Ninja 650 2021 test, opinia, galeria, dane techniczne - Motogen.pl

Kawasaki Ninja 650 na 2021 zwraca na siebie uwagę otoczenia. Przeczytaj test, poznaj naszą opinię, zobacz galerię, jaki jest sportowy średniak z gamy marki?

Zdjęcia: Tomazi.pl

Kawasaki Ninja 650 dostępny jest w trzech wersjach: standardowej, Performance, w dużym uproszczeniu różniącej się od standardowej o pełen układ wydechowy Akrapovic, niską, sportową czarną szybę, nakładkę na tylne siedzenie oraz żelowy tankpad, oraz Tourer, wyposażony w nakładki na zbiornik, crash-pady, wyższą szybę oraz miękkie kufry boczne. Do redakcyjnego testu trafił model standardowy, ale wyposażony wzorem Performance w nakładkę na tylne siedzenie oraz ciemną sportową szybę.

Kawasaki Ninja 650 wygląd

Motocykl narysowano ostrą kreską. W standardzie wyposażony jest w oświetlenie LED, z wyjątkowo skutecznym reflektorem przednim. Proporcje motocykla sprawiają, że wydaje się lekki, zwinny ale z dużą agresją i dynamiką optyczną. Nakładka na tylne siedzenie zdecydowanie poprawia linię motocykla, tworząc apetyczny i zgrabny „odwłok” pojazdu. Jego gabaryty są kompaktowe i pojazd wydaje się niewielki, ale przy wzroście 190 cm nie brakowało mi miejsca (co nie znaczy, że pojazd nie wydawał się mikroskopijny). Zestaw wskazań powierzono wyświetlaczowi TFT, współpracującemu z Waszym smartfonem.

Kawasaki Ninja 650
Kawasaki Ninja 650 jest naprawdę ładna i zgrabna…

Rzut oka na wygląd ramy oraz proporcje skoku i średnicy tłoka sprawia, że nie możemy się oprzeć wrażeniu, że Ninja 650 to głęboki face-lifting modelu ER-6. Tylko czy to wada? Mój brat miał pierwszą generację Kawasaki ER-6F i pokonałem nim całkiem sporą ilość kilometrów. Uważam, że z poprzednika zaczerpnięto to, co było w nim naprawdę dobre. A więc ergonomię, pozycję i dynamiczny silnik. Ninja ma dużo lepsze lusterka i kierownicę, dużo bardziej odczuwamy także, co się dzieje z przednim kołem. Ale o tym za chwilę. Wracając do wyglądu: motocykl jest zgrabny, ładny, dynamiczny i sprawia wrażenie z daleka, jakby był wersją 300 ccm. Co ciekawe, w ofercie Kawasaki aktualnie nie ma modelu o pojemności 300 ccm. Mamy zatem wrażenie, że w wersji na A2, Ninja 650 ma wypełnić tę lukę.

Kawasaki Ninja 650 tylne zawieszenie
Tylne zawieszenie z centralnym amortyzatorem i ciekawym wahaczem…

Technika

Motocykl napędzany jest dwucylindrowym twinem o pojemności 649 ccm. To bardzo udana jednostka napędowa, pamiętająca jeszcze czasy Kawasaki ER-6F, jednak wyraźnie ją zmodernizowano. Mimo że katalogowa moc spadła do 68 KM, spadły także obroty, przy których jest dostępny maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6700 obr./min. Na żywo zupełnie nie czuć tych spadków, a środkowy zakres obrotów sprawia wrażenie jeszcze bardziej dynamicznego, niż wcześniej. Być może to zasługa zmniejszenia masy względem ER-6F aż o 7 kg.

Wyświetlacz TFT Kawasaki
Ciekawy i dostarczający dużej ilości informacji, wyświetlacz TFT…

Skrzynia biegów o sześciu przełożeniach jest świetnie zestopniowana sprawdzając się w codziennej i nieco bardziej dynamicznej jeździe. Uwagę zwraca jej precyzyjna praca. W Kawasaki Ninja 650 zrezygnowano z amortyzatora mocowanego z boku pojazdu na rzecz elementu centralnego. Mocowanie tłumika pod silnikiem z jednej strony centralizuje masę, z drugiej sprawia, że odkręcenie czterech śrub i demontaż podnóżków pasażera jeszcze bardziej wysmukli linie pojazdu.

Hamulce działają sprawnie i skutecznie, oczywiście widziałbym tutaj jeszcze wydajniejsze, radialne, ale na teraz jest bardzo przyzwoicie, przynajmniej w warunkach ulicznych. ABS zestrojono w sposób powściągliwy. Tzn. nie jest przesadnie wyczulony, a jego praca jest płynna.

Reflektory LED Ninja 650
Przednie reflektory wykonane w technologii LED są skuteczne…

Kawasaki Ninja 650 2021 jazda

Dochodzimy do najprzyjemniejszego momentu, jazdy. Mimo że Ninja 650 na 2021 względem sławnych i mocnych poprzedników (ZX636)  ma zdecydowanie przyjazny i codzienny charakter, a także połowę mocy mniej, tutaj będę bronił takiej strategii producentów. Klienci odwracają się od sportowych modeli. Mało osób ma ochotę jeździć supersportami na co dzień. Wolą raczej posiadać motocykl przyjazny, uniwersalny, który raz na jakiś czas zabiorą na „torowanie” lub doskonalenie techniki jazdy na obiektach krętych, kartingowych, niekoniecznie szybkich.

Kawasaki Ninja 650 2021 akcja
Hamowania, gwałtowne, ostre zwroty – to żywioł Ninja 650

Jednak na codzienne dojazdy do pracy nie zależy im na 120 KM osiąganych przy ostatnich trzech tysiącach obrotów, czy arcytwardym zawieszeniu. Dzisiaj użytkownicy takich modeli są raczej osobami rozwijającymi swoje umiejętności, niż doświadczonymi jeźdźcami, dla których przewidziano mocniejsze, ZX-10R. Dlatego obecna konstrukcja idealnie wpisuje się w trendy użytkownika.

 Motocykl jest zwrotny, ma niewielki promień zawracania, lekki, przyjemny, przewidywalny, a traktowany ostrzej na winklach nie traci nic ze swojego charakteru w warunkach ulicznych. Szybkie pokonanie ślimaków wjazdowych na autostradę, przeciskanie się w korkach, nagła zmiana kierunku wywołana wyrwą w jezdni, wszystko to, wykonane jest z precyzją i gracją. Ale bez żadnej „napinki”.

Ninja zadupek
Zgrabny zadupek zmienia charakter motocykla…

Testowany motocykl jest stabilny w szybkich i wolnych łukach, jest też zaskakująco komfortowy, a w przeciwieństwie do ER6F, w jego daleko wysuniętych lusterkach widzimy sytuację za niami znacznie lepiej. Poprawiono także sprzężenie zwrotne, co wraz z nowszą, niższą kierownicą sprawia, że zachowanie na styku opona-asfalt czujemy w sposób genialny.

Kawa w trawie
Przyczajony drapieżnik w naturalnym kamuflażu… 😉

Osobną sprawą jest zużycie paliwa. Kawasaki Ninja 650 pali jakieś śladowe ilości paliwa, rzędu 5 l/100 km. Co przy zbiorniku 15 l daje nam zasięg 300 km.

Kawasaki Ninja 650 2021 nasza opinia

Testowane Kawasaki Ninja 650 to fenomenalny pojazd do dynamicznego przemieszczania się w mieście, szczególnie w korkach. Nie jest motocyklem sportowym w rozumieniu sprzed kilku lat. To uniwersalny pojazd, na którym można uczyć się jazdy torowej, doznać sportowych odczuć i rozpocząć przygodę z dynamiczną jazdą. W naszym odczuciu to nie wada, tylko wypadkowa przepisów i nastawienia obecnych klientów.

Jest to z pewnością dużo lepszy pojazd niż jego poprzednicy, neutralny, świetnie zbalansowany, z niezłymi hamulcami i pełnym wigoru (jak na dwucylindrową 650) silnikiem. Sam chętnie zabrałbym go na Tor Słomczyn, Jastrząb czy Radom. Nie, żeby się ścigać, ale wyszaleć w bezpiecznych warunkach. Najważniejsze jednak, że motocykl świetnie wygląda, jest nieźle wykonany i ekonomiczny. Prezentowany motocykl kosztuje 37 700 zł. Czy to dużo, czy mało, oceńcie sami…

Kawasaki Ninja 650 2021 – dane techniczne

Typ silnikaChłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika649 cm³
Pojemność skokowa silnika649 cm³
Średnica x skok83 x 60 mm
Stopień sprężania10.8:1
Układ zaworów8 zaworów DOHC
Układ paliwowyWtrysk paliwa: Ø 36 mm x 2 z podwójnymi zaworami dławiącymi
Układ rozruchowyElektryczny
SmarowanieSmarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
Hamulce, przedniePodwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
Hamulce, tylnePojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednieWidelec teleskopowy 41 mm
Zawieszenie, tylneBack-link poziomy, wstępne napięcie sprężyny
Moc maksymalna50.2 kW (68 KM) / 8,000 obr./min
Emisja C02107 g/km
Maksymalny moment obrotowy64 Nm / 6,700 obr./min
Zużycie paliwa (wersja 35 kW)4.5 l/100 km
Emisja CO2 (wersja 35 kW)107 g/km
Przełożenie6-biegowa
Typ ramyKratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad100 mm
Skok zawieszenia, przednie125 mm
Skok zawieszenia, tylne130 mm
Opona, przednia120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna160/60ZR17M/C (69W)
Opona, tylna160/60ZR17M/C (69W)
Dł x Szer x Wys2,055 x 740 x 1,145 mm
Rozstaw osi1,410 mm
Prześwit pod pojazdem130 mm
Pojemność zbiornika paliwa15 litrów
Wysokość siedzenia790 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku193 kg

Kawasaki Ninja 650 galeria


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany