Nowy trend przekłada się na widoczne zmiany na naszych drogach, na których częstym gościem jest aktualny lider spośród portfolio Junaka – model M12 Vintage.
Motocykle Junak w dużej mierze nawiązują do klasyki, co jest odpowiedzią na preferencje polskich motocyklistów. Kiedyś na naszych drogach królowały konstrukcje o sportowym charakterze. Dziś są to głównie jednoślady typu street, cafe racer czy chopper. Stąd Almot, właściciel marki Junak zdecydował się skoncentrować na tych segmentach pojazdów. Tym bardziej, że posiadacze prawa jazdy B bardzo często chcą się wyróżnić na drodze. Przy tym takie konstrukcje jak choćby Junak M11 Cafe, M14 czy M12 Vintage absolutnie nie zdradzają swojej pojemności. Wielu ciężko uwierzyć, że to „tylko” 125 ccm na które nie jest wymagane „motocyklowe” prawo jazdy – mówi Karol Kopytek z Junaka.
Z kolei Junak M12 Vintage 125 stanowi swego rodzaju kompromis. Jest to bardzo kompaktowy i lekki motocykl o masie 140 kg. Motocykl wyróżnia się też nisko osadzoną kanapą przez co jest bardzo łatwy w opanowaniu przez mniej doświadczonych. Z drugiej strony wygląda i brzmi dojrzale. Dodatkowo zapewnia przyjazną geometrię i pozycję za kierownicą, która nie męczy nawet podczas typowo turystycznych wypadów, co potwierdzą setki posiadaczy tej maszyny w Polsce.
Junak M12 Vintage 125 to także liczne detale, które często decydują o ostatecznym wyborze motocykla na prawo jazdy B. Czarny matowy kolor, niska kierownica, szprychowe koła o sporej średnicy czy choćby niezawodny układ elektronicznego wtrysku paliwa. Jednym z ważnych czynników wpływających na powodzenie M12-stki na rynku jest stosunek ceny do jakości. Sugerowana cena detaliczna na poziomie 8799 zł jest atrakcyjną propozycją dla osób chcących spróbować jazdy na motocyklu, nie tylko w ruchu miejskim jako sposób na zakorkowane drogi, ale również na dalsze weekendowe wycieczki.
Więcej informacji o Junaku M12 Vintage 125 znajdziecie tutaj…
Dane techniczne
POJEMNOŚĆ | 125 cm³ |
RODZAJ SILNIKA | CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC |
ZASILANIE SILNIKA | WTRYSK PALIWA |
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA | 90 km/h |
MOC | 7,8 KW / 10,6 KM (PRZY 8500 RPM) |
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY | Tak |
ROZRUCH | ELEKTRYCZNY |
HAMULEC PRZÓD | Tarczowy hydrauliczny |
HAMULEC TYŁ | Tarczowy hydrauliczny |
ROZMIAR OPONY PRZÓD | 90 / 90 – 18 |
ROZMIAR OPONY TYŁ | 130 / 90 – 15 |
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) | 2090 / 870 / 1130 |
MASA WŁASNA | 140 kg |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE | 150 kg |
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) | 730 |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA | 13,5 L |
ILOŚĆ MIEJSC | 2 |
DOSTĘPNE KOLORY | Brązowy, Czarny |