Przyszłość marki Harley-Davidson, w długofalowej perspektywie, będzie w stu procentach elektryczna. Takie słowa padły z ust Jochena Zeitza, prezesa Harleya-Davidsona.
Choć dla wielu fanów amerykańskiej marki deklaracja taka może wydawać się szokująca, nie ma w niej nic przesadnie strasznego, jeśli spojrzy się na kierunek rozwoju światowej motoryzacji. Paliwa kopalne się kończą, technologie paliw alternatywnych wciąż są w powijakach, a najmocniej rozwija się właśnie zasilanie pojazdów prądem. Nawet elektryczne modele H-D sprzedają się doskonale, by wspomnieć tylko Del Mar, który wyprzedał się w… 18 minut.
Jeszcze mniej szokująco kierunek rozwoju amerykańskiej marki wygląda, kiedy spojrzy się na całą jej historię – w ciągu 120 lat firma przeszła gigantyczne zmiany, nie tylko organizacyjne, ale także te dotyczące oferty. Jeszcze 20 lat temu nikomu nawet nie przyszłoby do głowy, że w testach porównawczych motocykl Harleya będzie stawał w szranki z BMW R 1250 GS.
W wywiadzie dla Dezeen, Jochen Zeitz zwrócił uwagę właśnie na ten aspekt – zaznaczył, że rozwój Harleya-Davidsona cały czas trwa i tak, jak obecna sytuacja firmy byłaby trudna do wyobrażenia 120 lat temu, tak dziś trudno nam wyobrazić sobie gdzie przedsiębiorstwo będzie za 120 lat. Podkreślił jednak, że, jego zdaniem, przyszłość marki jest elektryczna.
Nie oznacza to oczywiście zmiany w ciągu kilku lat – takie ewolucje zajmują często dziesięciolecia. W tym czasie prezes stawia przed marką ważne wyzwanie – dotrzeć nie tylko do tych, którzy marzą o motocyklu Harley-Davidson, ale jeszcze go nie kupili, ale także do tych, dla których sprzęt tej marki nigdy nie był obiektem zainteresowania.
Poważne zamiary dotyczące rozwoju działu pojazdów elektrycznych widać już dziś – nie chodzi tylko o zapowiedzi nowych modeli, ale np. o wejście na giełdę wydzielonej marki LiveWire i współpracę z Kymco – jednym z liderów elektromobilności. W tym celu powołano nawet spółkę AEA Bridges Impact Corp.
Nie obawiamy się tego, co szykuje Harley, co więcej – patrzymy z ciekawością na rozwój firmy, która przez wiele lat uznawana była za ultrakonserwatywną i skostniałą, co niemal przyniosło jej zagładę. Dziś H-D wydaje się jedną z najbardziej innowacyjnych firm w segmencie motoryzacji.
Zostaw odpowiedź