Ixon Evil – spodnie zła? - Motogen.pl

Ixon Evil to jedne z wielu modeli jeansów motocyklowych dostępnych na naszym rynku. Warto się im przyjrzeć, gdyż oferują rozwiązana ciekawe i niespotykane u konkurencji.

O nasz tyłek dba

Zacznę od samej konstrukcji spodni. Ixon zastosował wzmocnienia oryginalnym DuPont-owskim Kevlarem, wplecionym bezpośrednio w jeans w miejscach najbardziej narażonych na ścieranie podczas kontaktu z asfaltem, czyli na tyłku, biodrach oraz kolanach. W większości spodni tego typu, Kevlar znajduje się w oddzielnym kocu/spodenkach, które zwykle możemy  wypiąć. Rozwiązanie o tyle fajne, że wypinając taki Kevlarowy koc z ochraniaczami, zostają nam zwykłe jeansy, ale pytanie: czy ktoś z tego korzysta? Na pewno dużym plusem wszycia Kevlaru jest fakt, że same jeansy są bardziej przewiewne. Koc to następna, dość gruba warstwa, która niekoniecznie jest przyjazna przy 30 stopniach. A przecież głównie po to decydujemy się na jeansy motocyklowe, bo dobrze przepuszczają powietrze, przez co najlepiej sprawdzają się latem, czyli w zakresie temperatur powyżej 25 stopni. Do tego mają wygląd codziennych jeansów i na upartego możemy w nich chodzić cały dzień, czy to w pracy czy na zakupy.

Wygląd

Wygląd jest istotną sprawą jeśli chodzi o moto jeansy. W końcu mają wyglądać jak najbardziej cywilnie, modnie, nie rzucać się w oczy. Ixon poniekąd taki jest. Kolor jeansu i gramatura niczym się nie wyróżniają. Tradycyjnie spodnie posiadają po dwie kieszenie normalnej wielkości z przodu i z tyłu. Jedynie poprzeczne przeszycia na wysokości uda i poniżej kolana zdradzają, że nie są to normalne spodnie. Te przeszycia to efekt podszycia od wewnątrz Kevlarem oraz zamocowania kieszeni na protektor kolan na meshowej podpince. Kieszeń ma możliwość włożenia protektorów w dwóch pozycjach, ale to nie jedyny ukłon w stronę jak najlepszego dopasowania do sylwetki właściciela.

Bajery

Francuski producent w modelu Evil wprowadził ciekawe udogodnienie. Otóż od wewnętrznej strony nogawki znajdują się gęsto rozmieszczone napy oraz 3 poziomy wpięcia, dzięki którym mamy możliwość skrócenia spodni o +/- 10 cm. Fajne rozwiązanie, ale nie pozbawiane efektów ubocznych. Piny są bardzo drobne i ostre. Zdarzyło mi się przydeptywać piętami nogawkę jeszcze przed założeniem buta i niestety zatrzaski nieprzyjemnie wbijają się w stopę. Podobne efekty czekają na nas jak będziemy chcieli włożyć spodnie do długiego buta – piszczel poharatany. Jeśli ktoś lubi darmową akupunkturę to polecam. Pomysł dobry, ale po pierwsze napy dają się we znaki, a ponadto średnio wyglądają takie podwinięte nogawki. No, ale lepiej mieć taką możliwość, niż jej nie mieć. Docenią to na pewno niżsi, krępej budowy ciała motocykliści. Dodatkowo model Evil został zaopatrzony w możliwość regulacji obwodu w pasie za pomocą pasków velcro. Zabrakło za to ściągacza, który regulowałby szerokość nogawki, czyli patent często spotykany w produktach konkurencji.

Tylko latem

Oczywiście nie spodziewajmy się wysokiej wodoodporności takich spodni. Podczas jazdy w deszczu najwolniej przesiąkają miejsca, w których wszyty jest Kevlar. To oczywiście zasługa gęstych splotów aramidowych. Gdyby zatem jeansy były po całości obszyte Kevlarem, miałyby lepszą wodoodporność, ale straciły by na przewiewności. Nie wspominając już o cenie, która byłaby pewnie dwa razy wyższa. Co do temperatur, to wiadomo, że nie są to najlepsze spodnie na wiosnę czy jesień. Gdy temperatura spadnie poniżej 15 kresek, trzeba pomyśleć nad dodatkową warstwą, najlepiej w postaci windstopera.

Podsumowanie

Jakość wykonania „złych” spodni jest na najwyższym poziomie. Wszystko jest dobrze skrojone, szwy są proste i grube, nie ma tu jakichkolwiek niedociągnięć czy pozostawionego nadmiaru materiału. Od wewnątrz, wokół pasa i na nogawkach została wszyta bardzo estetyczna cieniutka podszewka, co dodatkowo podkreśla dbałość o detale.


Reasumując Ixon Evil, to wbrew nazwie dobre spodnie motocyklowe, które oferują przydatne rozwiązania ukryte wytrzymałym jeansem. Rozbudowana możliwość regulacji miała być ich największa zaletą. Nie jest jednak idealna. Ja najbardziej doceniam wszycie Kevlaru w materiał, co znacznie podnosi funkcjonalność tych spodni, a przy cenie nieco wyższej niż spodnie oferujące koce Kevlarowe – czyni z nich interesującą propozycję


Spodnie można nabyć w sieci InterMotors. Dostępne są w kolorze niebieskim w cenie 569 zł. Mają również swój odpowiednik w ofercie damskiej, pod nazwą Ixon Oxyd.

 

Spodnie Ixon Evil dostępne są w pasażu motocyklowy.pl

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany