INTERMOT: nowy motocykl Suzuki GSX-R1000 2009 - Motogen.pl

W modelu GSX-R1000 K9 zmieniono prawie wszystko – motocykl otrzymał nową ramę, nowy silnik i nowe zawieszenie.

Całkowicie zmodernizowany silnik dysponuje wszelkimi najnowszymi osiągnięciami Suzuki. Ścianki cylindra pokryte są niklowo-krzemową warstwą SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), dzięki której uzyskano lepszą twardość, wytrzymałość gładzi cylindrów oraz poprawiono odprowadzanie ciepła. Zastosowano w nim również zaawansowany układ podwójnej przepustnicy SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), w którym jedna z nich otwierana jest za pomocą manetki gazu, druga natomiast w zależności od aktualnego obciążenia silnika poprzez komputer pokładowy. Układ SAES (Suzuki Advanced Exhaust System) dba o podwyższenie momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Konstruktorzy wprowadzili innowacyjne rozwiązanie jakim jest skrócenie silnika o 6cm oraz krótsza, bardziej zwarta i lżejsza od swojego poprzednika o 720 gramów rama.

Takie rozwiązanie uzyskano poprzez wydłużenie tylnego wahacza o 3cm przy jednoczesnym skróceniu rozstawu osi o 1cm. Przednie zawieszenie i jego nowa konstrukcja określana jest skrótem BPF (Big Piston Frontwork), które sprzyja lepszemu wybieraniu drobnych nierówności.

Nowy Suzuki GSX-R1000 2009 ma zdecydowanie więcej mocy od poprzednika i jest w stosunku do niego dużo bardziej dynamiczny.

Kolorystyka nowej GSX-R1000 to: biało-niebieska, czarna, czarno-bordowa i biała.