Suzuki Katana z 1982 roku została wyprodukowana z pomocą bawarskiej firmy Target Design i była przeznaczona na rynek niemiecki. Do prac nad Kataną zaprzęgnięto Hansa Mutha, który wcześniej pracował dla BMW. Pomagali mu Jan Fellstrom i Hans-Georg Kasten. Kiedy motocykl wszedł do produkcji Suzuki szczyciło się, że był to najszybszy produkowany seryjnie motocykl na świecie. Model Katana 1100SZ miał przede wszystkim zasilić szeregi ekip wyścigowych, a wcześniej wypuszczono model GSX1000SZ z silnikiem o pojemności 998ccm, który został zbudowany z myślą o zdobyciu homologacji wyścigowej. Motocykl był wyposażony w fabrycznie tuningowany zawór dolotowy i gaźniki VM Mikuni.

Powróćmy jednak do projektu New Jack. Oryginalny silnik zastąpiono sercem z Suzuki Bandit 1200. Do tego zastosowano bardziej współczesne zawieszenie, a więc wymieniono wahacz i amortyzatory. Z tyłu znajduje się ciekawa, podwójna konstrukcja marki Nitron. Oprócz tego zainstalowano mocniejsze hamulce. Na szczególną uwagę zasługuje oryginalnie umieszczona chłodnica, którą wmontowano w miejscu przedniej lampy.

Niemieccy projektanci z pewnością nie pogardziliby taką wizją współczesnej Katany.

Autor: Wojciech Grzesiak