Honda X11 jako motocykl używany może być ciekawym wyborem. Przeczytaj naszą opinię, historię oraz wady i zalety tego modelu…

Honda X11 historia

Honda X11 zadebiutowała w 1999 roku, jako naked. Powstała z przekonstruowania flagowego modelu, Hondy CBR1100XX. Do silnika ze zmienioną charakterystyką, (spadek mocy ze 164 do 140 KM) poprawa przebiegu krzywych momentu i mocy w środkowym i dolnym zakresie obrotów.

Honda X11 widok z boku
Honda X11

Nowe fazy rozrządu, mapy zapłonu oraz wtrysk paliwa, były odpowiedzialne za nowe osiągi. Przy okazji zrezygnowano z dwóch wałków wyrównoważających oraz szóstego przełożenia skrzyni biegów. Do silnika dobudowano nową ramę, podwozie, układ hamulcowy Dual CBS plus dodano kilka ciekawych detali: ciekawe zegary z wiśniowymi tarczami czy skrzela silnika.

Motocykl zniknął z europejskiej oferty w 2003 roku.

Właściwości

Motocykl zestrojono raczej miękko i komfortowo, ale dotyczy to głównie tyłu. Twardszy przód wpływa na dobrą stabilność przy większych prędkościach. Sztywna rama i wahacz poprawiają dobre prowadzenie w szybkich winklach. W czasie testów chwalono skuteczność zintegrowanego układu hamulcowego, narzekając na dozowalność. W motocyklu dość specyficzna była ergonomia; niska i daleko wysunięta kierownica utrudniała jazdę niskim, osobom o słusznym wzroście przeszkadzały wysoko umieszczone podnóżki oraz przetłoczenia baku. Tak naprawdę motocykl idealnie trafiał w kierowcę o przeciętym wzroście.

Hondy X11 super osiągi

Honda X11 przyspieszała od 60 do 140 km/h w 7,8 s (urywając CBR1100XX niemal pół sekundy), osiągając pierwszą setkę po 2,9 s. W 1999 roku na rynku tylko trzy pojazdy wypadały lepiej: Suzuki GSX1300R Hayabusa, BMW K1200RS oraz Yamaha YZF-R1. Honda była z nich także najtańsza. Przy prędkości maksymalnej 240 km/h i niezłej aerodynamice, jak na nakeda (odpowiednio wyprofilowana osłona zegarów) motocykl przy odrobinie silnej woli możliwe było utrzymanie prędkości przelotowej w grupie z motocyklami sportowymi…

Honda X11 nasza opinia

Aktualnie Hondę X11 możemy uważać za motocykl udany, sprawdzony technicznie i bez większych wad. Ma specyficzną ergonomię, ale bardzo dobre osiągi i pewne prowadzenie. Nieźle sprawdza się w mieście, a przy interwałach serwisowych wydłużonych do 12 tys.km jest atutem w kwestii kosztów utrzymania. Podobnym atutem jest uczciwe jak na pojemność zużycie paliwa. Największymi wadami pojazdu są szybkie zużycie zestawu napędowego oraz tylnej opony, ale dotyczy to głównie pojazdów eksploatowanych adekwatnie do osiągów.

Pojemność zużycie paliwa. Wadą jest szybkie zużycie układu napędowego oraz mała trwałość tylnej opony, szczególnie w pojazdach ostro eksploatowanych. Aktualne ceny i podaż pojazdów na aukcjach internetowych wahają się, średnie ceny X11 to od 7 do 13 tysięcy złotych. Nie rozumiemy, dlaczego motocykl nie jest już kultowy i cieszy się takim sobie zainteresowaniem. Może to kwestia stylistyki, której brakuje nieco charakteru, może niezbyt dobra ergonomia a może po prostu, jest wyraźnie w cieniu CBR1100XX. Odpowiedź pozostawiam Wam. Dla nas to całkiem fajna konstrukcja…

Wady/zalety Honda X11:

Wady:

-ergonomia dla osób o skrajnym wzroście

-szybkie zużycie zestawu napędowego

-stylistyka pozbawiona charakteru

Zalety:

-trwałość

-długi interwał serwisowy

-stabilność

-nowoczesna konstrukcja

-świetne osiągi

-długi interwał serwisowy


Więcej w Motocykle, Używane, Wyróżnione
Chiński Moxiao 500RR tak dobrze kopiuje Ducati Panigale, że nie wiemy: hejtować czy podziwiać?

Dbałość o odwzorowanie technologiczne jest zachwycająca. Ale jedocześnie tak bezczelne kopiowanie z premedytacją jest przerażające... Sprawdźcie chińskie Moxiao 500RR udające...

Zamknij