Honda RC213V-S to prototyp MotoGP, ale z homologacją drogową. Ten egzemplarz nigdy nie opuścił swojej fabrycznej skrzyni, ale właśnie zmienił właściciela.

Wyprodukowana została w 2016 roku, ale nikt nigdy nie wyciągnął jej ze skrzyni – od początku była przedmiotem kolekcjonerskim. Z zerowym przebiegiem, Honda RC213V-S, czyli drogowy motocykl MotoGP, znowu trafiła pod młotek aukcyjny. Wyścigówka osiągnęła zawrotną cenę 182 500 GBP (około 994 000 złotych), stając się tym samym najdroższym motocyklem japońskim sprzedanym na aukcji.

Model RC213V-S wyprodukowany został przez Hondę z użyciem technologii MotoGP, ale także z lusterkami czy uchwytem na tablicę, aby dało się nim jeździć po drogach publicznych. Jest to w zasadzie drogowa odmiana prototypów, które w ramach przepisów „open class” ścigały się w MotoGP od 2014 roku.

Zdjęcia Hondy RC213V-S z aukcji:

Osiągi powalają. Mamy tu do czynienia z silnikiem V4 o pojemności 999 ccm, który produkuje do 215 KM z zestawem Race Kit, a wszystko przy masie 170 kg na sucho.

Produkcja Hondy RC213V-S została ograniczona przez trzęsienie ziemi w okolicach fabryki i powstało zaledwie 125 sztuk (blisko 2-krotnie mniej, niż planowano). Sprzedany egzemplarz ma numer 029.

Obawiamy się, że ten egzemplarz RC213V-S już nigdy nie opuści swojej oryginalnej skrzyni…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany