Honda – nowości na 2011 potwierdzone - Motogen.pl

Przecieków, plotek i spekulacji na temat nowych motocykli ze stajni Hondy ostatnio było dość dużo. Jako pierwsi przedstawiamy Wam potwierdzone informacje o tym, co w przyszłym sezonie zobaczymy w salonach sprzedaży marki.

 

Honda CBR 600 F
Jak potwierdziły nam pewne źródła, w sezonie 2011 zobaczymy na pewno model CBR 600 F. Ta maszyna będzie odpowiedzią na konkurencyjne Suzuki GSX650F. Motocykl zbudowany został najprawdopodobniej na podstawie Horneta. Jednoślad dostanie owiewki, które dodadzą mu nieco bardziej sportowego stylu i lepiej ochronią kierowcę podczas jazdy.

 

Hornet w nowym wydaniu
Również stary, dobry Hornet przejdzie modernizację. Zapewne styliści nieco poprawią linię motocykla. Ciekawe, czy Honda zdecyduje się w końcu na nawiązanie walki z konkurencją w segmencie pojemności 750–800 ccm. Yamaha ma swoją FZ8, Suzuki wypuściło GSR750, a Kawasaki walczy na rynku za pomocą Z750 i Z750R. Zobaczymy więc, czy przypadkiem Honda nie zaskoczy nas Hornetem 800.

 

Kontynuacja maszyn Africa Twin
W przyszłym roku w salonach pojawią się także nowe modele będące kontynuacją maszyn Africa Twin, co powinno ucieszyć wielu miłośników tych właśnie jednośladów. Motocykle mają mieć pojemność 800 i 1200 ccm. Na razie nie wiemy jednak, czy nowe dzieci Wielkiego Skrzydła zachowają legendarną nazwę Africa Twin, czy otrzymają nowe imię. Najprawdopodobniej właśnie z uwagi na wejście tych maszyn z oferty Hondy zniknie natomiast Varadero.

 

Honda CBR 125 i CBR 250 – małe, wielkie sporty
Oprócz tego Honda szykuje również nowości w segmencie najmniejszych maszyn. Model CBR 125 przejdzie zapewne tylko lekki lifting owiewek. Nie liczcie tutaj na fajerwerki i futurystyczne kształty. Mało prawdopodobne jest także zwiększenie liczby koni, szczególnie że w ofercie na 2011 rok znajdzie się model CBR 250. Patrząc na tendencję do cięcia kosztów, spodziewamy się, że Honda po prostu dołoży owiewki do VTR 250. Mały, większy sportowiec będzie bezpośrednią konkurencjąa dla Kawasaki Ninja 250R. Zapowiada się ostra walka między maszynami o silniku rzędowym i w układzie V.

 

Honda Pan-European – nowa stylistyka, nowy silnik
Kończymy również spekulacje na temat nowego wcielenia Pan-European. Turystyczny motocykl z silnikiem V4, który miał swoją premierę w modelu VFR1200F, stanie w salonach sprzedaży w 2011 roku. Maszyna, dzięki zastosowanej jednostce napędowej, powinna generować odpowiednią liczbę koni do dynamicznego podróżowania. Zmieni się także stylistyka tego jednośladu. Pan-European zdążył się już zestarzeć i przestał przyciągać swoim wyglądem. Nowa wersja ma być nieco bardziej podobna do linii VFR1200F.

 

V4X – nadal pod znakiem zapytania
V4X nadal pozostaje wielką niewiadomą. Jak twierdzi Honda, pojazd jest realizacją ciekawego projektu turystycznego enduro. Motocykl ma być połączeniem nakeda z wyprostowaną pozycją kierowcy typową dla maszyn adventure. Jednoślad ma mieć nisko położoną kanapę i środek ciężkości, dzięki czemu nawet niewysocy kierowcy nie będą mieli problemu z jazdą tym sprzętem. Jak finalnie będzie prezentował się motocykl i jakie dokładnie będzie jego przeznaczenie dowiemy się na Eicmie, gdzie zaprezentowana zostanie produkcyjna wersja maszyny.

 

Honda CRF
Na rynku pokaże się również coś dla miłośników offroadu. W 2011 roku zobaczymy zmodernizowane modele CRF450R i CRF250R. Inżynierowie nieco przeprojektowali silnik i zmienili zawieszenia w tych jednośladach. W salonach pojawi się także coś dla młodszych użytkowników jazdy w terenie: CRF50F, CRF70F.

 

Wszystkie wyżej wymienione modele będą miały swoja premierę na Eicmie. Oprócz nowości podczas targów w Mediolanie zobaczymy również nowy koncept, wykorzystujący silnik V4 o pojemności 1200 ccm. Oczywiście, pełną relacje z tej wystawienniczej imprezy znajdziecie na stronach MOTOGEN.PL.
 

Więcej o motocyklach Honda