Coraz bardziej prawdopodobne są pogłoski, że Honda przeniesie produkcję większości swoich maszyn do Tajlandii.

Mowa tu oczywiście nie o maszynach takich, jak CBR1000RR, CBR600RR czy Goldwing, jednak z Tajlandii mają pochodzić od połowy 2012 roku Hornety, XR650 czy niemal wszystkie nowości, których wejście na rynek przewidziane jest w przyszłym sezonie. W związku z tym nie tylko Unicorn Dazzler czy inne małe motocykle będą miały znaczek “wyprodukowano w Tajlandii”.

Przeniesienie produkcji ma swoje uzasadnienie ekonomiczne – oprócz cięcia kosztów pozwoliłoby na rozwijanie informacji na temat rosnącego zapotrzebowania na rynkach azjatyckich. W zasadzie ruch, który wykonał już np. KTM czy Harley-Davidson, przenosząc część produkcji do Indii, stał się powszechnym sposobem na oszczędności i podniesienie zysków za jednym podejściem.

Wkrótce więc napis “made in Thailand” może być równie popularny co “made in China”…

Więcej w Biznes
Peugeot zamyka fabrykę skuterów

Francuska fabryka skuterów Peugeota zostaje zamknięta. Przyczyną jest kryzys.

Zamknij