Spis treści
- Nowy CB750 Hornet zaprezentowany na targach motocyklowych Intermot w Kolonii
- Dzięki najlepszemu w klasie stosunkowi mocy do masy, każda przejażdżka Hornetem gwarantuje pozytywne emocje
- Nowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 zapewnia maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) i moment obrotowy 75 Nm.
- Zupełnie nowa ultralekka stalowa, dwubelkowa rama rurowa
- Odważne wzornictwo streetfightera, opracowane przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie
- Cztery tryby jazdy umożliwiają dostosowywanie mocy, intensywności hamowania silnikiem i kontrolę momentu obrotowego HSTC
- Bogata lista wyposażenia i trzy dostępne pakiety akcesoriów
Honda zaprezentowała dziś na targach Intermot, w niemieckiej Kolonii, wyczekiwany przez wszystkich nowy motocykl CB750 Hornet. Oznacza to powrót modelu o niezwykle sugestywnej nazwie („Hornet” – szerszeń) do oferty marki.
Szybki, zwrotny Hornet zagwarantuje radość z jazdy w różnych warunkach, co osiągnięto dzięki najlepszemu w klasie stosunkowi mocy do masy, który połączono ze znanymi od dawna atrybutami motocykli Hondy – doskonałym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.
Cena i dostępność – Honda Hornet 2023
Oficjalna cena nowej Hondy Hornet 2023 w Polsce to 35 900 złotych. Pierwsze sztuki pojawią się w polskich salonach Honda na początku roku 2023.
OD REDAKCJI: Poniżej przeczytacie zwięzłą informację o wszystkich cechach Horneta 2023. Pełna i rozbudowana informacja prasowa od Hondy dostępna jako załącznik w PDF. Zdjęcia na samym dole artykułu, pod danymi technicznymi.
Honda Hornet 2023 – film:
Honda Hornet 2023 – silnik
Opracowany od podstaw, lekki i kompaktowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. „Szerszeń” nadal pokazuje żądło – maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), zapewnia to walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.
Nowy silnik to demonstracja inżynierskich kompetencji Hondy. Wał korbowy ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co – w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym – powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej „fałki”. Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil – niklu i węglika krzemu – stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w ultrakompaktowej jednostce napędowej.
Zawieszenie, rama, podwozie – Honda CB750 Hornet 2023
Nowy silnik mieści się w opracowanej od podstaw, lekkiej, stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg, dostosowanej do osiągów jednostki. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BPTM) zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Większą przyjemność z jazdy uzyskamy również dzięki tylnemu amortyzatorowi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, współpracującemu w układzie Pro-Link ze stalowym wahaczem.
Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/99 mm, a rozstaw osi wynosi 1420 mm. Masa motocykla to 190 kg w stanie gotowym do jazdy.
Hamulce w Hondzie Hornet CB750 2023
Dwie przednie tarcze o średnicy 296 mm i czterotłoczkowe zaciski Nissin montowane radialnie zapewniają imponującą siłę hamowania i doskonałe wyczucie dźwigni hamulca. Aby jeszcze wyżej podnieść jakość prowadzenia i jazdy, obręcze z lekkiego stopu wyposażono w szprychy w kształcie litery Y. Na obręcz przedniego koła o szerokości 3,5 cala zakładana jest opona 120/70-ZR17, a z tyłu, na obręczy 4,5 cala, znajduje się opona 160/60-ZR17.
Ekran i tryby jazdy – Honda Hornet CB 750 2023
Przyjemność z jazdy, walory praktyczne i dumę z posiadania uzupełnia bogata lista wyposażenia z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT, który w przejrzysty sposób dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę systemów. Komunikację zapewnia system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i funkcją ESS (awaryjne włączenie kierunkowskazów podczas ostrego hamowania), co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.
Nowy Hornet dysponuje również trzema domyślnymi trybami jazdy, z opracowanymi wstępnie kombinacjami doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła, zintegrowanej z kontrolą momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Czwarty tryb, ‘User’ daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, dopasowanej do preferencji i stylu jazdy kierowcy.
Honda Hornet 2023 CB750 – design i dodatki
Design motocykla, opracowany przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie – odpowiedzialnego również za takie przebojowe produkty jak Africa Twin, X-ADV i seria Neo Sports Café – sprawia, że nowy Hornet jest bardzo odważnym, współczesnym wyrazem technicznego piękna, o sylwetce, liniach i kształtach zachowujących zwarte, drapieżne proporcje. Charakterystycznym elementem jest zbiornik paliwa o ostrej formie, nawiązującej do kształtu skrzydła szerszenia. Od drapieżnie pochylonego „nosa” z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył – projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta.
Dla modelu CB750 Hornet dostępna będzie szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym trzy pakiety – Sport, Style i Touring – pozwalające zaspokoić oczekiwania każdego motocyklisty. Model będzie dostępny w czterech wariantach kolorystycznych: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow.
Nazwa Hornet powraca do oferty modelowej w produkcie, który z pewnością otworzy kolejny ekscytujący rozdział w znakomitej historii „szerszenia”.
Dane techniczne Honda Hornet 2023 (CB 750)
SILNIK | |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam |
Pojemność skokowa | 755 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 87mm x 63,5mm |
Stopień sprężania | 11.0:1 |
Moc maksymalna | 92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 75 Nm przy 7250 obr./min |
Poziom hałasu (dB) | L (wot) – 77,5; L (urban) – 73,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 km/h |
Pojemność układu smarowania | 3,8 l |
Rozrusznik | Elektryczny |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 15,2 l |
Emisja CO2 wg WMTC | 100 g/km |
Zużycie paliwa | 23 km/l – 4,35 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemność akumulatora | 12 V 7,4 Ah |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe, antyhopping |
Typ skrzyni biegów | Sześciobiegowa przekładnia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ ramy | Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2090 mm x 780 mm x 1085 mm |
Rozstaw osi | 1420 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25˚ |
Wyprzedzenie | 99 mm |
Wysokość siedziska | 795 mm |
Prześwit | 140 mm |
Masa własna (kerb weight) | 190 kg |
Promień skrętu | 2,7 m |
ZAWIESZENIE | |
Zawieszenie z przodu | Widelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm |
Tylne zawieszenie | Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm |
KOŁA | |
Koło z przodu | Odlew aluminiowy, 5 ramienne |
Koło z tyłu | Odlew aluminiowy, 5 ramienne |
Opona przednia | 120/70ZR-17 |
Opona tylna | 160/60ZR-17 |
HAMULCE | |
Typ układu ABS | Dwukanałowy |
Hamulce przednie | Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem |
Hamulce tylne | Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Wyświetlacz TFT |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
Łączność | HSVC |
USB | typu C |
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów | Tak |
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) |
Dodatkowe wyposażenie | ESS, 4 tryby jazdy |
Wielkie rozczarowanie
jeden wielki zawód i rozczarowanie -(
Wreszcie konkurent MT-eka- dobrze, że poczekałem.