Spis treści
Forza 750 to ukoronowanie tej prestiżowej linii, propozycja Hondy do segmentu luksusowych maxi-skuterów.
Honda zbudowała zupełnie nowy duży skuter Forza 750. To ukoronowanie prestiżowej linii Forza, najwyższej klasy pojazd miejski, oferujący ekscytującą jazdę i wysoki komfort w stylu high-tech.
Bezproblemowe przyspieszanie jest realizowane za pomocą dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3, wyposażonego w elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, 3 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji systemu kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC).
Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, tylne zawieszenie Pro-Link, 17-calowe koło przednie i 15-calowe koło tylne, gwarantują pewne prowadzenie, oraz solidne hamowanie za pomocą podwójnych, montowanych promieniowo przednich czterotłoczkowych zacisków hamulcowych.
Schowek pod siedzeniem pomieści pełnowymiarowy kask, znajduje się tam także ładowarka USB. Wszystkie elementy systemu oświetlenia wykonano w technice LED, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą nowego systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control. Będzie także oferowana wersja skutera z silnikiem o mocy 35kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Galeria zdjęć – 2021 Honda Forza 750:
Wyposażenie i stylistyka
- Szlachetna i funkcjonalna forma GT zapewnia ochronę przed niepogodą kierowcy i pasażerowi
- W 22-litrowym schowku umieszczono ładowarkę USB, do dyspozycji jest też mniejszy, łatwo dostępny schowek na drobiazgi
- Sterowanie głosowe Honda Smartphone Voice Control oferuje połączenie ze smartfonem poprzez nowy 5-calowy wyświetlacz TFT
- Całe oświetlenie wykonano w technice LED, a przednie kierunkowskazy i lusterka są montowane do nadwozia
- Zapłon silnika, obsługa zamka blokady i otwieranie schowka pod siedzeniem odbywa się za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key
Silnik
- Moc maksymalna 43,1 kW, moment obrotowy 69 Nm i maksymalna prędkość obrotowa 7000 obr/min.
- Sterowanie mocą za pośrednictwem elektronicznej przepustnicy
- Zgodność z normą EURO5, z możliwością uzyskania zużycia paliwa 3,6 l/100km (tryb WMTC)
- Dostępna wersja o mocy 35 kW dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2
Systemy elektroniczne silnika
- System elektronicznej przepustnicy pozwolił na łatwe wprowadzenie 3 domyślnych trybów jazdy oraz dostosowywanie ustawień do preferencji użytkownika
- Opracowany przez Hondę system sterowania momentem obrotowym oferuje znacznie precyzyjniejsze działanie i 3 poziomy czułości systemu
Przekładnia dwusprzęgłowa Dual Clutch Transmission (DCT)
- Różne mapy zmian biegów w zależności od wybranego trybu jazdy
- Tryb USER pozwala na wybór 4 ustawień, od łagodnych, po agresywne
Podwozie
- Rurowa stalowa rama o geometrii diamentu, widelec USD 41 mm, zawieszenie Pro-Link i aluminiowy wahacz
- Montowane promieniowo czterotłoczkowe zaciski hamulca przedniego, tarcze 310 mm i system ABS
- 17 i 15-calowe odlewane z aluminium przednie i tylne obręcze kół
Honda Forza 750 2021 – dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy, rzędowy SOHC. |
Pojemność skokowa | 745 cc |
Średnica cylindra i skok tłoka | 77 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10.7 : 1 |
Maksymalna Moc maksymalna | 43,1 kW przy 6 750 obr/min (35 kW przy 6 000 obr/min) |
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4 750 obr/min (65Nm przy 4 000 obr/min) |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 13,2 litra |
Zużycie paliwa | 3,6 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12 V/11,2 AH |
Moc alternatora | 480W/5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2200 mm x 790 mm x 1484mm |
Rozstaw osi | 1580 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 27° |
Wyprzedzenie | 104 mm |
Wysokość siedziska | 790 mm |
Prześwit | 135 mm |
Masa własna | 235 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Średnica 41 mm, widelec w konfiguracji USD, skok 120 mm |
Tył | Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm |
KOŁA | |
Przednie | Obręcz wieloramienna |
Tył | Obręcz wieloramienna |
Obręcz przednia | 17M/C x MT3.50 |
Obręcz tylna | 15M/C x MT4,50 |
Opona przednia | 120/70-R17M/C |
Opona tylna | 160/60-R15M/C |
HAMULCE | |
Układ ABS | Dwukanałowy ABS |
Przednie | Podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Tył | Pojedyncze pływające tarcze 240 mm, 1-tłoczkowe zaciski |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | 5-calowy ekran wskaźników TFT |
System zabezpieczeń | System Smart Key |
Reflektory | LED |
Światła tylne | LED |
Zostaw odpowiedź