Honda z zaskoczenia zaprezentowała jeszcze jeden nowy model na rok 2021. Jest to Rebel w wersji 1100, który pojawiał się już jakiś czas temu w plotkach.

Rebel 500 był hitem sprzedażowym, a CMX1100 Rebel zapowiada się podobnie. Wygląda klasycznie, a jednak ma w sobie najnowocześniejsze rozwiązania. Pod filmem znajdziecie oficjalny opis najważniejszych wartości autorstwa Hondy oraz dane techniczne.


informacja prasowa

  • Całkowicie nowy CMX1100 Rebel łączy klasyczną estetykę z najnowszą techniką
  • Stworzony zarówno do leniwych podróży, jak i ekscytujących prędkości
  • Pełen temperamentu, rzędowy, dwucylindrowy silnik o momencie obrotowym 98 Nm i mocy 87 KM
  • Precyzję prowadzenia zapewnia podwozie z wysokiej jakości zawieszeniem i hamulcami
  • Cztery tryby trzypoziomowego systemu regulacji momentu obrotowego (HSTC) i kontrola unoszenia przedniego koła
  • Dostępna w opcji, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

Honda Motor Europe ma przyjemność zaprezentować kolejną nowość w swojej ofercie modelowej na nadchodzący sezon 2021: CMX1100 Rebel. 

Dwucylindrowy CMX500 Rebel o pojemności 500 cm3, który może prowadzić kierowca z prawem jazdy kategorii A2, w chwili debiutu, w roku 2017, połączył unikalne podejście do swobody ducha customa, z tradycjami ‘bobbera’, do których dodał przełomowe, zupełnie nowe pomysły. Motocykl przyciągający spojrzenia, przyjemny w prowadzeniu i łatwy w obsłudze, znalazł miejsce w sercach motocyklistów w całej Europie, a w 2019 roku był trzecią najchętniej kupowaną maszyną w stylu custom na naszym kontynencie.

Obecnie, w edycji modelowej na rok 2021, CMX500 Rebel zyskał większego, odważniejszego pod względem stylistyki krewniaka: CMX1100 Rebel. Nowy model zachował istotę tego, co uczyniło mniejszego brata tak wyjątkowym, dodając wyższe osiągi, więcej charakteru i zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy. Zapowiada jednocześnie coś więcej, niż kolejny krok naprzód – być może skok do innego segmentu. To propozycja dla szerokiej rzeszy motocyklistów szukających czegoś, co jeszcze bardziej odróżnia się od głównego nurtu. Został on pomyślany i zaprojektowany jako motocykl o podwójnej osobowości, gotowy nie tylko do pełnej relaksu jazdy, ale też do ekscytującego, głośnego przebudzenia, gdy tylko pojawi się kręta droga.

Kierowcy przesiadający się z mniejszych motocykli, docenią łatwe do opanowania wymiary (wysokość siedzenia to zaledwie 700 mm) i masę 223 kg (z płynami), natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy natychmiast poczują radość prowadzenia motocykla ze świetnym podwoziem, co Rebel zawdzięcza sztywnej ramie z rur stalowych, przedniemu widelcowi typu cartridge z goleniami o średnicy 43 mm, tylnym amortyzatorom typu piggyback i czterotłoczkowym, montowanym promieniowo zaciskom przedniego hamulca. Wszyscy użytkownicy pokochają charakter i osiągi dwucylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 1084 cm3, używanego już wcześniej w modelu CRF1100L Africa Twin. Dysponuje on teraz mocą maksymalną 87 KM i momentem obrotowym 98 Nm, został przestrojony pod kątem maksymalnego ciągu w zakresie niskich i średnich obrotów oraz otrzymał charakterystyczne brzmienie.

Rebel, pozbawiony wszelkich zbędnych elementów, przemawia swoim minimalizmem. Stalowe błotniki umieszczono tuż nad grubymi oponami, a okrągły reflektor łączy w sobie wygląd rodem ze starej motocyklowej szkoły z nowoczesnością oświetlenia LED, nawiązując formą do okrągłego zespołu wskaźników z negatywowym wyświetlaczem LCD. Poduszkę siedzenia pasażera można szybko i łatwo przykręcić i odkręcić. W ciekawej formie zewnętrznej ukryto mnóstwo nowatorskich rozwiązań, jak System elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW), który pozwolił na wprowadzenie trzech domyślnych trybów jazdy i dodatkowego trybu konfigurowanego przez użytkownika, trzech poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC), a także zapewnił precyzję działania tempomatu oraz kontroli unoszenia przedniego koła. Ponadto CMX1100 występuje opcjonalnie z unikalną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DCT.

To szczególne połączenie klasycznego wyglądu i najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oznacza, że nowy CMX1100 Rebel oferuje coś świeżego i wyjątkowego w segmencie rynku, na którym prawdziwa innowacyjność jest rzadkością.  

Galeria zdjęć:

Dane techniczne – Honda CMX1100 Rebel 2021:

SILNIK
TypSOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5
Pojemność skokowa1084 cm3
Średnica cylindra i skok92 mm x 81,5 mm
Stopień sprężania10,1:1
Moc maksymalna64 kW przy 7 000 obr/min
Maks. moment obrotowy98 Nm przy 4 750 obr/min
Pojemność układu smarowania4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT)
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa13,6 l
Zużycie paliwaTBC
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12 V/11,2 AH
Moc alternatora0,419 kW
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMT:Mokre wielotarczoweDCT: 2 sprzęgła wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie
Typ skrzyni biegówMT: 6-biegowa manualna skrzynia biegówDCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przełożenie główneŁańcuch
RAMA
TypDiament
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 
Rozstaw osi1 520 mm
Kąt  główki ramy / Kąt widelca28° / 30°
Wyprzedzenie110 mm
Wysokość siedziska700 mm
Prześwit120 mm
Masa własnaMT: 223 kg / DCT 233 kg
ZAWIESZENIE
Przednie Średnica goleni 43 mm, kartridżowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Tył Zestaw dwóch amortyzatorów  z zewnętrznymi zasobnikami ciśnieniowymi (piggyback),  regulacja napięcia wstępnego sprężyny
KOŁA
PrzednieAluminiowe, odlewane wieloramienne
TyłAluminiowe, odlewane wieloramienne
Obręcz przedniaMT 3,50
Obręcz tylnaMT 5,00
Opona przednia130/70B18 M/C
Opona tylna180/65B16 M/C
Hamulce
Układ ABSDwukanałowy ABS
Hamulec przedniMocowany promieniowo czterotłoczkowy zacisk monoblok, pływająca pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm
Hamulec tylnyPojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówWyświetlacz LCD negatywny, 120 mm, ładowarka USB
System zabezpieczeńHISS (Honda Intelligent Security System)
ReflektorLED
Światła tylneLED
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Grupa policjantów w UK radzi sobie z problemem offroadu i kradzieży motocykli dzięki… galerii zdjęć

Policyjny Zespół Offroadowy z brytyjskiego South Yorkshire otrzymał nawet nagrodę w kategorii "Rozwiązywanie Problemów" za swoją kreatywność i skuteczność.

Zamknij