Honda CBR600RR obchodzi w tym roku trzynaste urodziny, ale niestety nie będą one szczęśliwe dla tego modelu, ponieważ producent będzie musiał go wycofać z rynku w krajach, w których zaczną obowiązywać normy Euro 4 dla motocykli. Co więcej – Honda nie zamierza zmieniać czegokolwiek w motocyklu i przedstawiać kolejnej generacji CBR600RR i… ma rację.

Obecnie prace nad rozwojem i produkcją motocykli Supersport pochłaniają tyle samo kosztów, czasu i siły roboczej co prace nad motocyklami bardziej prestiżowej klasy Superbike. Z tego samego powodu od lat w przypadku Yamahy YZF-R6 czy Triumpha 675 Daytona zmieniają się właściwie tylko malowania. Kolejnym argumentem w rękach Hondy jest słaba sprzedaż CBR600RR na rynkach europejskich. Większość egzemplarzy, które spotykamy na ulicach, przechodzi z rąk do rąk na rynku wtórnym.

Autor: Wojciech Grzesiak

Więcej w Ze świata
BMW Motorrad pracuje nad… komiksem

BMW postanowiło w ciekawy sposób promować nadchodzącą nowość - model G310R. Podczas imprezy Comic Con Germany przedstawiono pierwsze rysunki z...

Zamknij