Używana Honda CBR600F4i to jeden z najpopularniejszych i najlepszych motocykli oferowanych na rynku. Relacja ceny do jakości, prowadzenia, osiągów i trwałości jest…jaka? Przeczytajcie…

Honda CBR600F, historia

Pierwszym motocyklem o oznaczeniu CBR600F to poczciwa F1 (PC23), zaprezentowana w 1986 roku. W momencie debiutu była najszybszą seryjną sześćsetką łączącą cechy sportowe z niezłym prowadzeniem i dużą użytecznością na co dzień. W 1989 przeszła modyfikację a w 1991 wprowadzono model F2 (PC25). Ładniejsze i nowocześniejsze nadwozie, moc ponad 100 KM wygrywała porównania nawet ze znaczenie większymi pojazdami.

Honda CBR600F1

W 1995 roku zaprezentowano kolejną generację Hondy CBR600F, tym razem model F3 (PC31). Schudł, zyskał trochę mocy, lepsze hamulce, zawieszenie, a ponadto system doładowania dynamicznego poprawiającego osiągi przy prędkości maksymalnej. W 1997 F3 otrzymała nowy zadupek i część owiewek, a przeprowadzone zmiany były kosmetyczne. W 1999 roku pojawił się następca, Honda CBR600F model F4 (PC35). Zupełnie nowa aluminiowa rama, wahacz łożyskowany w silniku o mocy 110 KM, usztywnione zawieszenie to kolejny krok, by wyprzedzić konkurencję. Model coraz bardziej orientował się ze sportowo-turystycznego w kierunku sportu. W 2001 F4 objęła modernizacja. I to właśnie tym modelem dzisiaj się zajmiemy…

Honda CBR600F4i oraz CBR600F4i Sport

Model na rok 2001 otrzymał zasilanie wtryskiem paliwa, stąd przy modelu pojawiło się „i” od injection czyli wtrysk. Sprzęt okazał się perfekcyjny. Tutaj jednak drogi sportowe i sportowo-turystyczne modelu CBR600F znacząco się rozeszły. Standardowy model miał dwuosobową wygodną kanapę.

Honda CBR600F4i

Pojawił się także CBR600F4i Sport, z symboliczną kanapą pasażera, zmienionym sprzęgłem, oraz bardziej sportowo zestrojonym zawieszeniem. Honda CBR600F4i sport wyewoluowała w stronę Hondy CBR600RR a CBR600F4i na kilka lat zniknęła z oferty marki, zastąpiona w 2011 roku przez CBR600F bazującą na aktualnej wówczas, Hondzie Hornet.

Charakterystyka Hondy CBR600F4i

Zestrojenie zawieszenia jest miękkie. Szeroki zakres regulacji powinien pozwolić na dostosowanie motocykla pod siebie. Przy cięższych osobach wymagana jest wymiana sprężyn oraz zastosowanie gęstszego oleju. Motocykl tak dostosowany zaczyna być stabilny, a shimmy znika. Hamulce są wyjątkowo skuteczne jak na konstrukcję z początku XXI w.  Świetne wyczucie i doskonała skuteczność to bardzo silny punkt motocykla. Co więcej, tylny w przeciwieństwie do większości hamulców w segmencie nie jest zero-jedynkowy a zaskakująco skuteczny.

CBR600F4i, ile pali?

Zużycie paliwa w F4i zależy tylko i wyłącznie od naszych ruchów nadgarstkiem. Spokojna jazda pozwoli utrzymać konsumpcję na poziomie 5 l/100 km. Jeśli gwałtownie odkręcamy gaz, wyciskamy wszystko z CBR600F wówczas tę wartość podwoimy. Zbiornik paliwa o pojemności 18 litrów pozwala na zasięg pomiędzy 180 a 350 km.

Honda CBR600F4i, na co zwrócić uwagę

Największą bolączką CBR600F4i jest hałasujący w okolicach 4500 obr./min. napinacz łańcucha rozrządu. Silniki bez trudu wytrzymują 150-200 tys. km przebiegu. Motocykl nie ma żadnych typowych wad, o ile jest serwisowany i nie ma powypadkowej, kombinowanej historii. To jeden z najpopularniejszych motocykli używanych do stuntu. Tam, Honda potwierdziła, że jest pancerna, multitrwała i idioto odporna. To chyba najlepsza rekomendacja…

Honda CBR600F4i Sport

Jeśli znajdziemy bezwypadkowy motocykl z pewnych rąk z pewną historią, w CBR600F4i nie powinna przysporzyć żadnych kłopotów poza okresowym serwisem…

Honda CBR600F4i nasza opinia

Znalezienie zadbanej i wartej polecenia Hondy CBR600F4i to trudna sprawa i to mimo dużej ilości ogłoszeń. Sporo egzemplarzy ma chińskie, podrabiane owiewki, kiepsko wykonane naprawy, a ceny ładnych sztuk niemal dwukrotnie przewyższają kwoty za kompletne, ale noszące ślady przygód. Cena waha się od 4 tysięcy za egzemplarze wyeksploatowane w stuncie do 15 tysięcy za zadbane wersje Sport.

Szczególnie te ostatnie są warte wzięcia. To świetny, wciąż bardzo udany model o doskonałej relacji ceny do jakości, osiągów i prowadzenia. Jego potencjał na youngtimera zaczyna wzrastać. W końcu 20 lat temu mnóstwo osób marzyło o tym modelu…

Wady i zalety

Zalety

-trwałość

-balans, prowadzenie

-poręczność, osiągi

-hamulce

-komfort

Wady

-cena zadbanych egzemplarzy

-duża podaż motocykli zmęczonych życiem

-głośna praca napinacza łańcucha rozrządu


Więcej w Moto-Legendy, Motocykle, Używane, Wyróżnione, YoungTimer
policja zatrzymała na S7
Policyjna Akcja Wielkanoc 2021. Nie będzie litości!!!

Policja zapowiada Akcję Wielkanoc 2021, piraci drogowi i siadający na podwójnym gazie nie mogą liczyć na wyrozumiałość funkcjonariuszy

Zamknij