Honda CB400 Super Four i Super Bol d’Or – edycja specjalna 2011 - Motogen.pl

Japoński rynek zasili w tym roku nowa wersja motocykla Honda CB400, Super Four i Super Bol d’Or Special Edition.

Honda wypuści jedynie 500 egzemplarzy takiej edycji modelu CB400. Wśród nich znajdą się wersja naked oraz ’Bol d’Or’ z owiewkami. Mała cebulka nie była zmieniania znacząco od momentu wprowadzenia jej na rynek w 1992 roku; teraz Honda odświeży nieco design motocykla – pomóc ma w tym m.in. czerwona rama czy elektroniczny wtrysk paliwa. Niewielki, chłodzony cieczą silnik NC42 o pojemności 399 ccm generuje moc maksymalną 52 KM przy 10 500 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy CB400 to 38 Nm przy 9500 obr./min. Honda wyposażyła motocykl w 18-litrowy zbiornik paliwa, którego pojemność zagwarantować ma długie wycieczki bez potrzeby odwiedzania stacji benzynowej; producent zapowiada spalanie rzędu 3,23 l/100 km. Waga wersji Super Four SE wynieść ma na sucho 194 kg, a Super Bol d’Or SE 198 kg.

Obie Hondy CB400 SE pojawią się w sprzedaży już w lutym 2011 roku. Za wersję naked trzeba będzie zapłacić około 22 000 zł, a za wersję Bol d’Or 25 000. Honda nie informuje, czy motocykl będzie w ogóle dostępny poza rynkiem japońskim.
 

Więcej o motocyklach Honda