Grupa Volkswagen wydziela trzy włoskie marki do oddzielnej struktury prawnej. Czy to pierwszy krok do sprzedaży?

Aktualnym właścicielem Ducati jest Audi, które zakupiło tę markę poprzez swój włoski oddział Lamborghini… Ale i tak właścicielem wszystkiego jest Grupa Volkswagen.

Przejęcie Ducati przez VW nastąpiło w 2012 roku i od tamtej pory panuje złota era dla “czerwonych motocykli”. Jednak od kilku lat krążą plotki, że VW nosi się ze sprzedażą. Ostatnio powróciły na przełomie września i października za sprawą agencji Reuters – jednak źródło nie pozwalało na cytowanie. Teraz jednak zrobiło się poważnie. Agencje Reuters oraz Bloomberg donoszą o wystąpieniu szefa VW, Herberta Diessa.

CEO VW, Herbert Diess, powiedział w poniedziałkowej (16 listopada) prezentacji dla analityków, że marki Ducati, Lamborghini oraz Italdesign zostaną wydzielone do pojedynczej, włoskiej struktury.

Grupa VW pracuje aktualnie nad uproszczeniem swojej nadmiernie rozszerzonej struktury korporacyjnej, jednocześnie skupiając się nad elektryfikacją napędów swoich głównych marek. A Ducati ani nie jest główną marką, ani nie ma napędów elektrycznych… Podobnie Lambo.

Na temat Ducati czy Lamborghini, Diess powiedział, że takie marki: “mogą nie pasować do ery inteligentnych, połączonych ze sobą pojazdów zapewniających mobilność na żądanie.” Podsumował to słowami: “Czy są one naprawdę wartościowe w nowym świecie, tego jeszcze nie wiemy.”

Ani Diess, ani szef finansowy CFO Frank Witter nie określili dokładnych ram czasowych decyzji o wydzieleniu włoskich marek. Diess powiedział: “Powiedzmy, że pracujemy nad strukturą prawną, w której możemy odgrywać rolę. Jest to powolny proces, ale znajduje się w naszej agendzie.”

Wydzielenie Ducati, Lamborghini oraz Italdesign może być pierwszym krokiem do sprzedaży trzech włoskich marek. Czy Grupa VW rzeczywiście się ich pozbędzie? Pojedynczo, czy w pakiecie? Kto stanie się nowym właścicielem Ducati w czasach, które są nie tylko trudne, ale i elektryczne? O chęci zakupu Ducati wspominał kiedyś Stefan Pierer, szef KTMa i Husqvarny, który planuje stworzyć wielki motocyklowy koncern…

Więcej w Newsy, Ze świata
Yamaha na 2021: nowe modele, wejście Euro 5 oraz koniec sprzedaży FJR1300 i XT1200Z Super Tenere

W ofercie Yamahy na rok 2021 pojawia się kilka nowych motocykli, kilka modeli zostaje dopasowanych do normy EU5, a kilka...

Zamknij