Formuła Super Session podczas Red Bull X-Fighters w Warszawie: Step-up, Quarterpipe Jam, Speed & Style i FMX - Motogen.pl

Red Bull X-Fighters Super Session w Warszawie będą jednyą i niepowtarzalną okazją by zobaczyć największe show FMX na świecie! To będzie prawdopodbnie najlepsze i najciekawsze widowisko w historii Red Bull X-Fighters! Dowiedzmy się zatem, co nas czeka 6. września na Stadionie X-lecia.

Po zakończeniu indywidualnych przejazdów w ramach finału i ogłoszeniu wyników serii Red Bull X-Fighters 2008, do walki o zwycięstwo w supersesji staną cztery drużyny, które zmierzą się w czterech konkurencjach: Step-up, Quartepipe Jam, Speed & Style i FMX.

Każda drużyna będzie składać się z trzech osób – kapitana i dwóch zaproszonych przez niego zawodników. Jeden z członków każdej ekipy wystartuje w dwóch konkurencjach supersesji, pozostali wystąpią tylko raz.

Poza niepowtarzalnym miejscem, w którym zostaną rozegrane zawody, a które po raz ostatni będzie areną wielkiego sportowego wydarzenia, Polską edycję wyróżniać więc będzie przede wszystkim zespołowy charakter rywalizacji.

Drużyny
Skład drużyn Red Bull X-Fighters Super Session:

  • Mat Rebeaud (Szwajcaria) – kapitan, Jeremy Lusk (USA), Mike Mason (USA)
  • Ronnie Renner (USA) – kapitan, Travis Pastrana (USA), Andre Villa (Norwegia)
  • Bartek Ogłaza (Polska) – kapitan, Libor Podmol (Czechy), Dany Torres (Hiszpania)
  • Robbie Maddison (Australia) – kapitan, Myles Richmond (USA), Gilles Dejong (Belgia)

Dyscypliny Red Bull X-Fighters Super Session
Kapitanowie (Mat Rebeaud, Ronnie Renner, Robbie Maddison, Bartek Ogłaza) wybiorą reprezentantów każdej dyscypliny przed rozpoczęciem piątkowej sesji rankingowej.

Step-up – zawodnicy (reprezentanci drużyn – 1 zawodnik z 1 drużyny) rywalizować będą w skokach na motocyklu nad poprzeczką. Każdy będzie miał dwie próby podejścia do przeskoczenia danej wysokości – jeżeli jej nie pokona, odpada z rywalizacji. Po udanym pokonaniu poprzeczki przez co najmniej dwóch zawodników, jej wysokość zostanie podwyższona. Zwycięża zawodnik, który jako jedyny zdoła przeskoczyć ustawioną wysokość – tzw. skok wzwyż na motocyklu.

Quarterpipe Jam – w czasie 5 minut, czterech reprezentantów (po jednym z każdej drużyny) wykonuje tricki, startując w dowolnej kolejności i wybijając się ze specjalnej rampy. Konkurencja polega na jak najlepszym zaprezentowaniu swoich umiejętności w wyznaczonym czasie. Oceniane będą: amplituda skoku, wykonanie i styl.

Speed & Style – reprezentanci drużyn zostaną po eliminacjach połączeni w pary, w których będą równolegle pokonywać trasę na torze supercrossowym z rampami do freestyle’u. O wyniku decydować będzie czas przejazdu (50%) oraz jakość wykonanych trików podczas przejazdu (50%) – które ocenią sędziowie.

FMX – jeden reprezentant każdej drużyny otrzymuje 90 sekund na wykonanie własnego programu tricków i jak najlepsze zaprezentowanie własnych umiejętności. Sędziowie ocenią każdy z przejazdów, decydując o zwycięzcy.

Sędziowie
Przejazdy w ramach finału serii oraz Red Bull X-Fighters Super Session oceniać będą: Andy Bell, Jimmy Verburgh, Matt Buyten oraz Jeff Tilton.

Jedyny taki tor na świecie
Tor powstaje pod nadzorem słynnego konstruktora torów do FMX, Amerykanina Dane Herrona, specjalisty od torów ziemnych. Powstający tor zostanie wyposażony w tradycyjne skocznie do FMX oraz rampy ziemne. Dodatkowym uatrakcyjnieniem będzie quarterpipe oraz tor do Speed & Style’u. Tor będzie zbudowany w linii – oznacza to, ze można oczekiwać przejazdów z całą serią skoków, jeden po drugim w jednej linii. Co ciekawe – większość ramp będzie zbudowana w kształcie SPINE’a, tzn. będzie można się na nich wybijać w dwie strony. Miejsce lądowania obok quarterpipe’a będzie miało ok. 30 m szerokości i ponad 7 m wysokości. Oprócz ramp do FMX i lądowań na torze pojawią się też sekcje supercrossowe: seria muld, łuki, nawroty, które mają posłużyć do pokazania szybkości i techniki motocrossowej, jak również wpłynąć na widowiskowość przejazdu.

Prace na Stadionie X-lecia są już mocno zaawansowane. Zostały zamontowane cztery sektory trybun dla miejsc siedzących, jak również specjalne klatki schodowe prowadzące na płytę boiska, gdzie rozlokowano 4 sektory dla osób z biletami na miejsca stojące. Na Stadion X-lecia zwieziono też 8 500 m3 ziemi (mieszanka gliny i piasku), która posłuży do uformowania toru.