To już 14. tytuł mistrzowski dla ekipy Suzuki Endurance Racing Team. Początek wyścigu należał do SERT, ale z powodu problemów z ośką tylnego koła team stracił osiem okrążeń. Prowadzenie przejęli zawodnicy Honda Endurance Racing. O podium walczyli również zawodnicy Monster Energy Yamaha YART, ale o 5 rano w ich motocyklu doszło do awarii silnika. Problemy miała również ekipa BMW Motorrad France Team Penz13.com – w ich motocyklu zerwał się łańcuch i to pogrzebało szanse na najniższy stopień podium. Z wyścigu wycofał się team Bolliger Switzerland Kawasaki po tym, jak Nicolas Salchaud zaliczył glebę.
Po całym zamieszaniu, na cztery godziny przed końcem wyścigu sytuacja w czołówce była już jasna – prowadziło Kawasaki z dwoma okrążeniami przewagi nad GMT 94 Yamaha i sześcioma okrążeniami przewagi nad Suzuki Endurance Racing Team. Oczywiście przed końcem wyścigu jeszcze wszystko mogło się zdarzyć, ale na szczęście dla Kawasaki i Suzuki oba motocykle dojechały bezpiecznie do mety. Szefowie ekip zgodnie przyznawali, że najbardziej obawiali się prostej o długości 1,8 kilometra, gdzie silniki czekał morderczy sprawdzian.
Suzuki Endurance Racing Team wygrało ostatni wyścig na Paul Ricard Circuit w 1999 roku, a w tym roku przypieczętowało na tym obiekcie swój kolejny tytuł mistrzowski.