Endeavor 2020: elektryczny motocykl Kawasaki nadjeżdża - Motogen.pl

Niestety osiągi i zasięg nie zapowiadają się zbyt widowiskowo…

Kawasaki jest dumnym producentem. Korporacja Kawasaki Heavy Industries obecna jest w wielu różnych gałęziach przemysłu, dlatego Zieloni mogą się pochwalić, że na przykład przy tworzeniu silnika z doładowaniem w Ninjy H2R, firma nie korzystała z żadnych zewnętrznych dostawców. Wszystko wykonano nakładem własnym. Kawasaki w zasadzie dominuje także w World Superbike. Zielonych nie ma jednak w MotoGP. Za to wkraczają powoli na rynek pełnowymiarowych motocykli elektrycznych.

Prace nad ich elektrykiem trwają już od dawna. Całkiem niedawno Kawasaki pochwaliło się nazwą modelową. Motocykl nazywał się będzie Endeavor i podobno pojawi się w 2020 roku. Jest już kilka zajawkowych klipów:

Póki co nie znamy zbyt wielu szczegółów, poza tym, że elektryk będzie miał 4 przełożenia skrzyni biegów. Nie wiemy po co, skoro elektryki świetnie radzą sobie bez przełożeń, ale pozostajemy otwarci na nowe pomysły. Jeżeli jednak uwierzyć plotkom, to Kawasaki Endeavor będzie ważyło około 225 kg, motor wygeneruje ok. 20 kW mocy (27 KM), a zasięg wyniesie ok. 100 kilometrów. No i rzeczywiście przyspieszenie na powyższym filmie nie wygląda powalająco… Zauważyliśmy coś jeszcze – klasyczny widelec i mizerny, jednotarczowy hamulec z przodu. Nie wygląda to obiecująco, jak na 225 kg masy.

Żadna z tych wartości nie zachwyca nawet samodzielnie, a tutaj występują wszystkie razem. Jeżeli Kawasaki nie zaskoczy wyjątkowo niską ceną lub inną rewolucyjną niespodzianką, to Endeavor może równie dobrze zakończyć swój żywot jako model wyłącznie do wewnętrznych testów nowej technologii. Zamiast na byle jaką premierę, wolimy poczekać na coś naprawdę dobrego.

Przypominamy, że niedawno jeździliśmy kilkoma elektrycznymi jednośladami, m. in. Harley LiveWire oraz Energica Eva. Wprawdzie są cięższe (250-270 kg), ale ich osiągi (nawet 145 KM i 210 Nm) dopiero robią wrażenie!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany